اینترنت اختصاصی یا اشتراکی؛ کدام‌ یک برای کسب و کار شما انتخاب بهتری است؟

اینترنت اشتراکی و اختصاصی دو سرویس رایج اینترنتی بوده که کسب‌ و کارها برای رفع نیازهای ارتباطی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر دو سرویس اینترنت اختصاصی و اشتراکی، مزایا و معایبی دارند که باید با توجه به آن‌ها، سرویس مناسب کسب‌ و کارتان را انتخاب کنید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی اینترنت اختصاصی و اشتراکی، مزایای استفاده از آن‌ها همچنین اینکه کدام سرویس برای کسب و کار شما مناسب است، می‌پردازد.

اینترنت اختصاصی چیست؟

سرویس اینترنت اختصاصی، دارای یک شبکه خصوصی بین ارائه‌دهنده‌ی سرویس و کاربر بوده که تمام پهنای باند خریداری شده تنها به همان فرد تخصیص داده می‌شود. به عبارتی، اینترنت بین کاربران دیگر در محدوده مخابراتی به اشتراک گذاشته نخواهد شد. در این سرویس معمولا سرعت آپلود با سرعت دانلود برابر خواهد بود. اینترنت اختصاصی مناسب سازمان‌ها و افرادی بوده که روزانه حجم دانلود و آپلود بالایی داشته و از سرویس‌هایی مانند  فضای ابری نیز استفاده می‌کنند.

آشنایی با مزایای اینترنت اختصاصی

افزایش اعتبار و قابلیت اطمینان: افراد با خرید اینترنت اختصاصی با یک توافق‌نامه SLA موافقت می‌کنند که پایداری سرویس را تا ۹۹.۵ درصد تضمین کرده و اعتبار سازمان را افزایش می‌دهد. موافقت نامه SLA یا همان توافق‌نامه سطح خدمات، قراردادی دو جانبه بین خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده بوده که برای تضمین پارامترهای کیفیت خدمات با یکدیگر توافق‌نامه‌ای را منعقد می‌کنند.

بهبود عملکرد: سازمان در تمام ساعات شبانه‌ روز از اینترنت با کیفیت بسیار بالا برخوردار خواهد بود. حتی در ساعات اوج مصرف با افت سرعت مواجه نمی‌شوند. همچنین با افزایش تعداد کاربران آنلاین هم تغییری در کیفیت سرویس اینترنت اختصاصی رخ نمی‌دهد.

دریان سفر امید

مقیاس‌پذیری بالا: با اینترنت اختصاصی می‌توانید سرویس خود را متناسب با نیاز خود تغییر داده و در صورت هرگونه تغییر در سازمان، میزان پهنای باند را افزایش یا کاهش دهید.

امنیت بالا: اینترنت اختصاصی به دلیل مسیر خصوصی انتقال داده‌ها از ارائه‌دهنده به مکان شرکت، از امنیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود چراکه شبکه تنها توسط کاربران تایید شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینترنت اشتراکی چیست؟

در سرویس اینترنت اشتراکی مانند اینترنت خانگی، ADSL ،TD-LTE، اینترنت همراه و … برخلاف سرویس اینترنت اختصاصی، پهنای باند بین چندین مشترک تقسیم خواهد شد. به عبارت دیگر، به علت پهنای باند اشتراکی تعدادی از مصرف‌کنندگان به یک اتصال اینترنت دسترسی خواهند داشت که طبیعتا میزان سرعت و هزینه آن نیز بین آن‌ها تقسیم می‌شود. البته در برخی موارد اینترنت اشتراکی را با ضمانت ارائه سرعت بالا معرفی می‌کنند. لازم به ذکر است به طور کلی در کنار مزایای این سرویس، در بیشتر مواقع امنیت پایین شبکه در مقابل حملات و  سرعت پایین آپلود به ویژه در ساعات اوج مصرف از معایب آن به شمار می‌رود.

آشنایی با مزایای اینترنت اشتراکی

کاهش هزینه‌ها: پهنای باند اینترنت اشتراکی؛ به گونه‌ای بوده که بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود؛ به همین خاطر هزینه این سرویس کمتر از اینترنت اختصاصی محاسبه می‌شود.

تنوع در گزینه‌های موجود: بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، سرویس اشتراکی را ارائه می‌دهند؛ در نتیجه انتخاب‌های متعددی وجود دارد و سازمان‌ها می‌توانند متناسب با نیاز خود طرحی خاص را از هر یک از ارائه‌دهندگان خریداری کنند.

اینترنت اختصاصی یا اشتراکی؛ کدام‌ یک برای کسب و کار شما انتخاب بهتری است؟

در انتخاب سرویس اینترنت سازمانی، معیارهای متفاوتی وجود دارد که کمک می‌کند تا مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنید. اگر سازمان شما سرمایه اولیه کمی برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و نیروی متخصص دارد همچنین وسعت سازمانتان کوچک است، اینترنت اشتراکی انتخاب مقرون‌ به‌ صرفه‌تری برای شما خواهد بود. البته استفاده از این سرویس محدودیت‌های حجمی و سرعت نیز دارد که ممکن است در برخی مواقع عملکرد سازمان را تحت تاثیر قرار دهد. در مقابل اگر کسب‌‌ و کار شما نیروی دورکار داشته و روزانه از سرویس‌های متعددی مانند سرویس فضای ابری، کنفرانس صوتی و تصویری و … برای برقراری ارتباط با کارمندان و مشتریان خود استفاده می‌کند، سرویس اینترنت اختصاصی یا همان اینترنت سازمانی انتخاب مناسب‌تری است چراکه سرعت بالایی را در مقایسه با سرویس اشتراکی داشته و انتقال داده‌ها با امنیت بیشتری نیز انجام می‌دهد.

اطلاع از مزایای اینترنت اختصاصی با “داده پردازی فن آوا”

داده پردازی فن آوا، از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فن آوا بوده که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه ارتباطات ثابت آغاز کرد. این مجموعه با دریافت پروانه ارائه‌ ارتباطات ثابت FCP در سطح کشور، گام بزرگی در ارائه و تحول خدمات نوین به مشتریان خود برداشت. فن آوا ضمن آشنایی با مفاهیم نوین در حوزه ارتباطات ثابت با درک نیازها و ارزش‌های مشتریان اعم از کاربران خانگی، کسب و کارها همچنین سازمان‌ها، با ارائه محصولات متنوع و کاربردی به آن‌ها سعی در ایجاد فضایی مناسب برای ارتقای سطح پویایی‌شان دارد. برای ارتباط و دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن 0211538 تماس گرفته یا برای تسهیل فرآیند ارتباط به نشانی اینترنتی https://fanava.net مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فن آوا
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان