ایرانیان برای سفر به تاجیکستان به ویزا نیاز دارند؟

ویزای تاجیکستان - کاماپرس
ژیوار

کشور تاجیکستان در آسیای میانه و شمال افغانستان واقع شده است. دارای آب و‌ هوای کوهستانی در ارتفاعات مختلف همچنین مناظر دیدنی بسیاری بوده که گردشگران را به خود جذب می‌کند. برای سفر به تاجیکستان و اخذ ویزای این کشور، بسته به نوع ویزا راه‌های گوناگونی وجود دارد. ویزای گردشگری، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای کاری، ویزای بازرگانی و ویزای تحصیلی از انواع ویزاهای تاجیکستان بوده که از طریق سفارت تاجیکستان به مردم سایر کشورها داده می‌شود. تنها ویزایی که به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به سفارت در دسترس قرار دارد، ویزای توریستی تاجیکستان است. برای دریافت ویزای تاجیکستان و سفر به این کشور، می‌توانید به صورت الکترونیکی درخواست دهید. با ویزای تاجیکستان می‌توانید 60 روز در این کشور، به بازدید از جاذبه‌های دیدنی و گردش مشغول باشید اما نمی‌توانید این مدت را تمدید کنید.

کاماپرس در این مطلب به بررسی انواع ویزای تاجیکستان، نحوه صدور آن همچنین ویزای تاجیکستان برای ایرانیان می‌پردازد.

آشنایی با انواع ویزای تاجیکستان

ویزای گردشگری: این ویزا تنها به مدت ۴۵ روز اعتبار داشته و با رسیدن زمان انقضای آن، فرد باید تاجیکستان را ترک کند؛ چراکه قابلیت تمدید ندارد و نمی‌توان آن را با ویزای دیگری نیز جایگزین کرد.

ویزای آموزشی: این ویزا به مدت 9 ماه اعتبار دارد. قابلیت تمدید ندارد با ویزای دیگری هم جایگزین نمی‌شود.

ویزای تحصیلی: این ویزا برای اجازه تحصیل در تاجیکستان توسط اداره کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان به عنوان مرجع صادرکننده این نوع ویزا، صادر می‌شود.

دریان سفر امید

ویزای کار: این ویزا به مدت 3 ماه اعتبار دارد و برای افرادی که مجوز کار در این کشور را توسط وزارت امور داخلی جمهوری تاجیکستان دریافت کرده‌اند، صادر می‌شود. لازم به ذکر است ویزای کاری تاجیکستان قابلیت تمدید دارد.

ویزای تاجیکستان را چگونه دریافت کنیم؟

در حال حاضر انواع ویزای تاجیکستان به علت اعلام سفارت تاجیکستان به صورت آنلاین صادر نمی‌شود و تنها از طریق مراجعه به سفارت انجام می‌شود. برای صدور ویزای تاجیکستان، ابتدا فرم ویزا را پر کرده و به سفارت تاجیکستان اعلام می‌کنید‌. پس از آن اگر برای بار اول درخواست ویزای تاجیکستان را داشتید، برای انگشت‌نگاری باید همراه با مدارک لازم به سفارت تاجیکستان مراجعه کنید. لازم به ذکر است تنها ویزایی که به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به سفارت می‌توانید دریافت کنید، ویزای توریستی تاجیکستان خواهد بود.

برای اخذ ویزای تاجیکستان، داشتن مدارکی مانند پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی، عکس با پس‌زمینه سفید، برگه معرفی‌نامه از محل کار یا آژانس هواپیمایی، مدارک از سمت شرکتی که به تاجیکستان دعوت شده‌اید و دعوت‌نامه دولتی از سمت تاجیکستان همچنین اجازه‌نامه والدین برای افراد زیر 16 سال الزامی است.

ویزای تاجیکستان - کاماپرس

لغو ویزای تاجیکستان برای ایرانیان

براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین دولت ایران و تاجیکستان امضا شد، شهروندان ایران و تاجیکستان با پاسپورت عادی می‌توانند از تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، بدون نیاز به دریافت ویزا به ایران یا تاجیکستان سفر کنند. شهروندان دو کشور می‌توانند پس از نخسین ورود تا حداکثر ۳۰ روز در کشور طرفین اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است در مرحله اول، سامانه لغو ویزا تنها محدود به مسیرهای هوایی دو طرفه تهران پایتخت ایران و دوشنبه پایتخت تاجیکستان خواهد بود.

اخذ ویزای تاجیکستان با «سفر هالیدی»

مجموعه‌ی سفر هالیدی، شرایط آسانی را برای دریافت خدمات گردشگری و اخذ ویزا برای شما فراهم کرده است چراکه علاوه بر اینکه دارای تیمی متشکل از افراد کارآزموده و باتجربه در صنعت گردشگری است، مجوزهای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌‌های دیجیتال تحت مدیریت مجموعه‌ی ندای سفر آریا را دریافت کرده است. برای اطلاع از شرایط آسان ویزای تاجیکستان همچنین دریافت مشاوره از کارشناسان سفر هالیدی می‌توانید با شماره تلفن‌های 02121000140  و  40227963-021 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://safar.holiday مراجعه کنید. همچنین به صورت حضوری نیز می‌توانید به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان