اولین شورلت کوروت برقی با قیمت نجومی فروخته شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اولین شورلت کوروت برقی ۲۰۲۴ (E-Ray) در یک حراجی خیریه فروخته شد. ریک هندریک اولین نسخه تولید شده این مدل را در حراج شرکت بارت جکسون در پالم بیچ خریداری کرد. تمام مبلغ ۱.۱ میلیون دلاری آن توسط شرکت جنرال موتورز به یک موسسه خیریه اهدا می‌گردد تا صرف اهداف آموزشی در مناطق کم‌بضاعت شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این خودروساز و مالک تیم اتوموبیل‌رانی هندریک موتوراسپورت، با این خرید، صد و بیست و دومین وسیله نقلیه لوکس را به کلکسیون خود اضافه کرد.

این میلیونر ۷۳ ساله درباره علاقه دیرینه خود به مدل کوروت گفت:«در جوانی و پیش از آن که گواهینامه بگیرم عاشق کوروت بودم!» او در ادامه افزود:«برای افرادی مثل من که به مدت ۷ دهه شاهد تکامل ۸ نسل کوروت بوده‌اند، مدل جدید فصل تازه‌ای را رقم می‌زند.» او پیش از این نیز در یک خیریه مشابه با خرید شورولت کوروت زد۶ (Z06)، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود.

استیون ماجوروس، مدیر ارشد بازاریابی شورلت، نیز در این باره گفت:«کوروت ای-ری یکی از مدل‌های ویژه شورلت است و باعث افتخار ماست که ۱۰۰ درصد مبلغ این حراجی را به دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور تقدیم کنیم.»

این مدل سریع‌ترین کوروت ساخته شده به شمار می‌رود که باعث شده متخصصان از آن به‌عنوان یک ابر خودرو یاد کنند. موتور ۸ سیلندر و ۶.۲ لیتری و موتور برقی جلویی کوروت جدید را به اولین کوروت چهار چرخ محرک تبدیل می‌کند. قدرت آن معادل ۶۵۵ اسب بخار بوده که قادر است در عرض ۲.۵ ثانیه از شتاب صفر به ۶۰ برسد. قیمت این مدل حدود ۱۰۳ هزار دلار است اما اولین نسخه آن برای هندریک بیش از یک میلیون دلار خرج برداشت.

فروش اولین نسخه‌‌ی مدل‌های مختلف کوروت در سال‌های اخیر برای جنرال موتورز حدود ۹.۱ میلیون دلار درآمد به همراه داشته است‌.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

مرتبط با : شورولت
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز