اولین تصاویر جیمز وب از «تولد جهان»

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویر مستقیمی از کهکشان‌هایی که در سپیده دم کیهانی متولد شدند را گرفته و منتشر کرده است.

به گزارش کاماپرس، ستاره‌شناسان به کمک توانایی منحصربفرد تلسکوپ فضایی جیمز وب شاهد تولد اولین کهکشان‌های جهان هستی هستند. این کشف تاریخی جیمز وب، شکل‌گیری برخی از اولین کهکشان‌های کیهان را نشان داده و سرنخ‌های جدیدی درباره منشاء کیهانی ارائه می‌دهد.
به نقل از ان‌ای، این اولین باری است که اخترشناسان شاهد این تصاویر بوده و مدل‌های آن را برای تشکیل کهکشان‌ها تایید می‌کنند.این کشف با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب انجام شده که مشاهدات زنده از شکل‌گیری کهکشان‌ها را در اولین روزهای کیهان ارائه می‌دهد. محققان توسط قابلیت‌های پیشرفته این تلسکوپ، سیگنال‌هایی از ابرهای گازی عظیمی که روی یک کهکشان کوچک در حال شکل‌گیری جمع شده، مشاهده کردند.

به نقل از ایسنا، کسپر اِلم هاینز نویسنده این مطالعه که در مجله Science منتشر شده، می‌گوید: این عکس‌ها اولین «تصاویر مستقیم» از شکل‌گیری کهکشان‌ها هستند. در حالی که جیمز وب قبلاً کهکشان‌های اولیه را در مراحل بعدی تکامل به ما نشان داده بود، اما در این تصاویر ما شاهد تولد آنها و در نتیجه ساخت اولین منظومه‌های ستاره‌ای در جهان هستیم.

راز آسمان پایتخت

این تصاویر که با فیلترهای متعدد تلسکوپ جیمز وب گرفته شده، اگرچه برای چشمان آموزش ندیده چندان جذاب نیست، اما این رگه‌های تار نور از مهم‌ترین تصاویری هستند که جیمز وب تاکنون گرفته است.

انتهای پیام

آهن رویال
آریاپی
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز