اهمیت دریافت مشاوره از وکیل ارث

وکیل ارث-کاماپرس
ژیوار

یک سوال متداول که هنگام فوت یکی از عزیزان مطرح می‌شود این است که در چه شرایط نیاز به استخدام وکیل ارث برای اجرای فرآیندهای قانونی وجود دارد. به طور کلی، با توجه به ماهیت گسترده اسناد مورد نیاز برای شروع فرآیند تقسیم ارث و ماترک، توصیه می‌شود که یک وکیل ارث مجرب برای تسهیل امور قضایی تعیین شود.

کاماپرس در ادامه این گزارش به شرح کامل‌تری از نقش وکیل ارث پرداخته است.

چه زمانی حضور یک وکیل ارث ضرورت دارد؟

همیشه اینطور نیست که یک وکیل انتصابی برای رسیدگی به روند اعسار تعیین شود. برخی از افراد پس از درخواست برای اعطای وصیت یا نامه اداری، بدون کمک وکیل ارث امور مرتبط به تقسیم اموال را انجام می‌دهند. این کار معمولا زمانی انجام می‌شود که ارزش دارایی متوفی نسبتا اندک باشد. در مواقعی که ملک، بیمه‌نامه، سهام شرکت و دارایی در خارج از کشور برای متوفی وجود داشته باشد، حضور وکیل ارث قطعا اهمیت خاص خود را دارد. در این شرایط به افراد توصیه می‌شود جهت اطمینان از درست بودن اسناد مربوطه از یک وکیل ارث کمک بگیرند. این امر دادگاه را قادر می‌سازد تا حقوق قانونی را بدون هیچ گونه تاخیری طی کند.

حصر وراثت چیست؟

پس از فوت یکی از اعضای خانواده، به درخواست وراث گواهی حصر وراثت از سوی مرجع قضایی صالح صادر می‌شود. هدف از صدور آن تشخیص تعداد وراث، سهم هریک و نسبت آن‌ها با فرد متوفی است. درواقع گواهی حصر وراثت اولین اقدام از سوی وراث جهت تقسیم اموال محسوب می‌شود. این گواهی محدودیت زمانی خاصی ندارد و هریک از وراث می‌توانند در هر زمانی پس از شخص متوفی اقدام به دریافت آن کنند. وکیل ارث با تجربه و تخصص خود به راحتی اقدام به اولین مرحله انحصار وراثت می‌کند.

وکیل تقسیم ارث-کاماپرس

دریان سفر امید

تقسیم ماترک و شرایط آن

ترکه به اموالی گفته می‌شود که فرد پس از فوت خود به جا می‌گذارد. پیش از آن که هریک از افرادی که از ترکه سهم می‌برند اقدام به تقسیم اموال کنند لازم است بدهی و دیون متوفی پرداخته شود. اصولا تقسیم ماترک هنگامی که اموال متوفی قابل تقسیم نباشید کار را برای اعضای خانواده مشکل می‌کند. وکیل ارث در این موارد ‌می‌تواند با حضور و مشاوره خود راهنمایی‌ لازم را ارائه کند. درصورتی‌که وراث از پرداخت بدهی متوفی اجتناب کنند باید از حق قانونی خود نسبت به پذیرفتن ترکه نیز بگذرند.

امکان اعتراض نسبت به وصیت نامه به کمک وکیل ارث

ممکن است یکی از اعضای خانواده صحت وصیت متوفی را به چالش می‌کشد. در این شرایط، وارث، ادعاهایی مبنی بر نفوذ ناروا، اجبار یا ناتوانی در هنگام نوشتن وصیت نامه را مطرح می‌کند. این اختلافات در موارد متعددی به دادگاه ارجاع داده می‌شود. در این موارد نیاز به تعیین یک وکیل ارث مجرب در صورت محاکمه دارید.

مشورت با بهترین وکیل ارث را فراموش نکنید

با توجه به پیچیدگی‌های بالقوه‌ای که ممکن است در این فرآیند ایجاد شود، توصیه می‌شود از مشورت با یک متخصص حقوقی غافل نشوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین و رویه‌های وراثت، می‌توانید با بیش از 30 وکیل ارث مجرب در مجموعه دادپویان /https://dadpouyan.vip ارتباط تلفنی، حضوری و آنلاین برقرار کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز