اهمیت انتخاب وکیل کیفری در پرونده های قضایی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

موضوعات کیفری یکی از حساس‌ترین و بحث‌برانگیزترین مسائل حقوقی هستند و گاهی متهمان این پرونده‌ها به جزا نقدی، شلاق و یا زندان محکوم می‌شوند. به همین جهت داشتن وکیل کیفری ماهر برای دفاع از حق متهمان بسیار ضروری است. وکیل کیفری دارای تخصص و دانش در زمینه کیفری هستند و به افرادی که در جایگاه متهم قانونی قرار گرفته‌اند، خدمت‌رسانی می‌کنند. وکیل کیفری ماهر به متهمان کمک می‌کند که خود را تبرئه کنند و حکم وارده را کاهش دهند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی نکاتی در رابطه با دعاوی کیفری و انتخاب بهترین وکیل در ملارد پرداخته است.

رایج ترین دعاوی کیفری

بر اساس قوانین کیفری، فردی که از او شکایت شده است، به عنوان مجرم شناخته می‌شود. در این شرایط، فرد مجرم علاوه بر گذراندن مجازات عمومی جرم باید رضایت شاکی را نیز جلب کند. در دعاوی کیفری، وجود وکیل کیفری اجباری است و به همین دلیل افراد برای دفاع از حق خود باید به دنبال بهترین وکیل باشند.

سرقت، یکی از رایج‌ترین دعاوی کیفری است و به وضعیتی گفته می‌شود که اموال شخصی بدون رضایت او و به صورت پنهانی ربوده شده باشد. به این جرم، در دادگاه‌های کیفری نوع دو یا عمومی رسیدگی می‌شود و جزای آن ممکن است چندین سال حبس باشد.

خیانت در امانت، یکی دیگر از رایج‌ترین دعاوی کیفری است که تعریف نسبتا دشواری دارد. در صورتی که فرد امانت‌دار نتواند به تعهدات خود در حفاظت از اموال شخص دیگری عمل کرده و به صورت غیرقانونی از آن‌ها استفاده کند، مرتکب خیانت در امانت شده است.

راز آسمان پایتخت

کلاهبرداری نیز یکی دیگر از رایج‌ترین دعاوی کیفری است که ممکن است در ابعاد کوچک یا بزرگ رخ دهد. در چنین شرایطی فرد مجرم علاوه بر مجازات عمومی باید رضایت شاکی را نیز به دست آورد. در بعضی موارد برای کلاهبرداری، جزای جریمه نقدی یا زندان در نظر گرفته می‌شود.

جعل اسناد، یکی دیگر از جرایم کیفری است که در بنگاه‌های کوچک و بزرگ ممکن است اتفاق بیفتد. جعل اسناد به معنی ایجاد تغییرات فیزیکی مانند پاک کردن یا تراشیدن متن خاصی است که باعث تغییر محتوای قراردادها می‌شود.

آشنایی با وکیل کیفری

وکلای کیفری به کسانی گفته می­شود که بعد از اتمام تحصیلات در علم حقوق و فقه، در آزمون وکلا پذیرفته شده‌اند و دارای پروانه معتبر وکالت هستند. وکلای کیفری باید دارای آگاهی در زمینه امور جزایی و کیفری باشند و بر قوانین مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تسلط داشته باشند. وکیل کیفری باید به مفاد قانون اسلامی مسلط باشد تا بتواند در مراجع قضایی مربوطه از موکل خود دفاع کند.

ویژگی های بهترین وکیل کیفری

بهترین وکیل باید دارای دانش قوی در رابطه با امور کیفری و جرایم کیفری و همچنین اطلاعات لازم در رابطه با پزشکی قانونی و روند رسیدگی به آن باشد. مهارت بالا در تشخیص مدارک جعلی و پیش‌بینی فریب‌های طرف مقابل، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین وکیل است. با تجربه بودن و داشتن سابقه در پرونده‌های موفق، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل کیفری حرفه‌ای است که افراد باید به آن توجه داشته باشند. افراد با بررسی رزومه یک وکیل کیفری می‌توانند به میزان مهارت او در پرونده‌های گذشته پی ببرند.

وکیل کیفری حرفه‌‌ای باید رازدار و امانت‌دار باشد، زیرا بسیاری از پرونده‎های کیفری دارای جنبه‌های شخصی‌تر و محرمانه‌تری از اطلاعات موکلان هستند و افشای اطلاعات توسط وکیل کیفری ممکن است باعث به خطر افتادن حیثیت موکل شود.

انتخاب بهترین وکیل در ملارد  با «فروکیل»

فروکیل با تیمی از حرفه‌ای‌ترین و باتجربه­ترین وکلای پایه یک دادگستری در زمینه دعاوی حقوقی، کیفری و اداری و در زمینه مشکلات قضایی مانند تخلفات ثبتی، جرائم پزشکی، تعزیرات و بسیاری از موارد دیگر فعالیت می‌کند. وکلای این مجموعه تلاش می­کنند که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را با قیمت منصفانه به افراد ارائه دهند.

متقاضیان برای گرفتن وکیل در ملارد می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس https://farvakil.com/ مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن­‌های 09426001202، 09197969367 و 09903446741 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای فروکیل
ایده سبز
رایانه کمک
آریاپی
روکش مارال
اوج آرام
دادپویان
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز