انواع ورق فولادی موجود در بازار و کاربرد آنها

ورق فولادی - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق فولادی، یکی از پرکاربردترین محصولات فلزی است که به شکل رول یا شیت در بازار وجود دارد. تمامی ورق‌ها آلیاژی بوده و کربن و چدن جزو عناصر اصلی آن محسوب می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، تاکنون ورق‌های گوناگون و مختلفی با جنس پایه فولادی تولید و به بازار عرضه شده است. تعداد این ورق‌های فولادی بسیار زیاد بوده، اما مهم‌ترین آن‌ها ورق سیاه، گالوانیزه، روغنی، استیل، رنگی، اسیدشویی، آجدار و آلوزینک است.

در این گزارش انواع ورق فولادی موجود در بازار و کاربرد آنها بررسی شده است.

ورق سیاه

ورق سیاه، یکی از ورق‌های پرکاربرد فولادی است که با یک بازه ضخامت گسترده به بازار عرضه می‌شود. طول این ورقه به جهت عرضه آن به شکل رولی بسیار متفاوت و گوناگون است. معمولا از این ورق در ساخت انواع تانکر، سیلندرهای ماشین و همچنین صنایع پتروشیمی استفاده می‌شود.

ورق سیاه - کاماپرس

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه با ورق سیاه یا سرد ساخته می‌شود و مقاومت بالایی در برابر انواع خوردگی و زنگ زدگی دارد. این نوع ورق در فرآیندی، روی اندود و گالوانیزه می­شود تا در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد؛ چرا که فلز روی در مقابل اکسید شدن آهن بسیار مقاوم است. این نوع ورق که به یکی از روش‌­های نورد سرد یا گرم تولید می‌شود، در انواع صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق روغنی

یکی دیگر از انواع ورق‌ها که حاصل نورد گرم است، ورق روغنی نام دارد. این ورق فولادی بعد از تولید، روغن کاری شده و به همین دلیل با این نام شناخته می‌شود. ورق روغنی ظاهر جذاب و براقی دارد و معمولا برای ساخت انواع لوازم خانگی یا مبلمان و میزهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا این نوع ورق‌ها ضخامت کمتری دارند و به راحتی شکل گرفته یا منعطف می‌شوند.

ورق استیل

استیل، یک آلیاژ فولادی است که به دلیل عناصر تشکیل دهنده‌اش با سایر ورق‌های فولادی متفاوت است. کربن، عنصر تعیین کننده در آلیاژ ورق استیلی محسوب می‌شود. در واقع برای تولید ورق استیل از عنصر کربن کمتر از دو درصد استفاده می­شود. معمولا این ورق در ساخت انواع میخ، پرچ، تیرآهن و لوله‌های درزدار کاربرد دارد. در یک کلام می‌توان گفت که این ورق به منظور ساخت مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق فولادی - کاماپرس

ورق رنگی

ورق‌های رنگی یکی از انواع ورق فولادی هستند که با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می‌شوند و فرآیند ساخت آن‌ها بسیار دقیق است. این ورق‌ به دلیل رنگ بندی مختلف و به این جهت که در تزئینات نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ورق رنگی معروف شده‌ است. معمولا این محصولات در رنگ‌های سفید، آبی، زرد، سبز، قرمز، قهوه‌ای و نارنجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این ورق‌ها در ساخت سقف سوله‌ها، وسایل خانگی فلزی و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق اسیدشویی

با استفاده از ورق سیاه، ورق دیگری به نام اسیدشویی تولید می‌شود که به دلیل شست و شوی نهایی آن با اسید، به این نام شناخته شده است. معمولا این ورق در صنایع اتومبیل سازی، لوله و پتروشیمی کاربرد دارد.

ورق آجدار

ورق آجدار  از جنس ورق سیاه است و به وسیله نور گرم به دست می‌آید. این ورق به منظور ایجاد اصطکاک در سطوح مختلف مانند اتوبوس‌ها، آسانسورها، پله‌ها و پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق فولادی - کاماپرس

ورق آلوزینک

یکی از انواع ورق‌های فولادی آلیاژی که با خواص و مشخصه‌های فنی تولید و عرضه می‌شود، آلوزینک نام دارد. ورق آلوزینک با نام‌های گالوانوم و زینکالوم نیز شناخته می‌شود. این ورق با فلز روی پوشش داده می‌­شود و معمولا برای ساخت انواع تابلوهای برقی، آبگرمکن، پروفیل‌ها و در و پنجره کاربرد دارد.

اطلاع از قیمت و خرید انواع ورق فولادی با «آهن ملت»

مجموعه آهن ملت با بالغ بر 15 سال سابقه خرید و فروش انواع محصولات و مقاطع آهنی و فولادی و ارائه اطلاعات مناسب درباره آن‌ها توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ورق‌­های موجود در بازار و خرید آنها هستند، می­‌توانند به وبسایت آهن ملت به نشانی https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز