انواع ورق آجدار و ویژگی های آن

ورق آجدار - کاماپرس
ژیوار

ورق آجدار نوعی ورق‌ فولادی است که با روش نورد گرم تولید و روانه بازار می‌شود. این ورق دارای برجستگی­هایی با اشکال‌ مختلف مانند الماس، عدس، لوزی یا بادام است که برای جلوگیری از لغزش به کار می­رود. آلیاژ به کار رفته در این ورق‌ها از جنس فولاد ساده و گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل است و تغییر آلیاژ باعث تفاوت ویژگی انواع ورق‌ آجدار از یکدیگر می­شود.

کاماپرس در این گزارش انواع ورق آجدار را با توجه به جنس آن بررسی کرده است.

ورق آجدار آهنی

ورق آجدار آهنی همانطور که از نامش پیداست، با آهن تولید می‌شود که معمولا آلیاژ آهن به کار رفته در آن از جنس اس تی 37، اس تی 44 و اس تی 52 است.

ورق آجدار استیلی

ورق آجدار استیلی نوع دیگری از ورق آجدار است که با ورق استیل 304 تولید و در محیط‌های مرطوب از آن استفاده می­شود. این ورق مقاومت زیادی در مقابل خوردگی دارد.

ورق آجدار - کاماپرس

دریان سفر امید

ورق آجدار آلومینیومی

ورق‌ آجدار آلومینیومی در دو مدل رنگی و بدون رنگ در بازار وجود دارد. فرمینگ این نوع ورق‌ها به شکل کرکره، ذوزنقه و فرمینک شادولاین (ورق شادولاین گالوانیزه) است. این ورق‌ها در مقابل خوردگی بسیار مقاوم بوده و در دو نوع شیت و رول تولید می‌شوند.

ورق آجدار گالوانیزه

ورق آجدار گالوانیزه، ورقی است که با استفاده از گالوانیزه تولید و با فلز روی پوشش داده می­شود تا آج مناسب به خود گیرد. این ورق به دلیل داشتن پوشش روی، مقاومت زیادی در مقابل زنگ زدگی دارد و معمولا از آن در محیط‌های مرطوب، سقف‌های شیروانی و محیط‌های دریایی استفاده می‌شود.

کاربرد انواع ورق آجدار

معمولا این ورق‌ها در صنایعی کاربرد دارند که با سطوح شیب دار سروکار دارند. در واقع این ورق‌ها به نوعی ایجادکننده اصطکاک هستند تا از بروز حادثه جلوگیری کنند. معمولا از ورق‌ آجدار روی پله‌ها و سطوح دارای شیب­ بالا در مناطق صنعتی استفاده می­شود، زیرا این ورق­ها در کاهش لغزش و افزایش اصطکاک بسیار موثر هستند.

همچنین این ورق­ها برای خروجی‌های آتش نشانی کاربرد زیادی دارد. در فصول مختلف و به­ویژه پاییز و زمستان که بارش بیشتر است، به منظور کاهش سطح لغزندگی و راحتی بیشتر آتش نشانان، از ورق آجدار مناسب استفاده می­شود. همچنین این ورق‌ها به وفور در وسایل نقلیه عمومی بزرگ مانند اتوبوس یا مینی بوس و همچنین تریلرها قابل مشاهده است. استفاده از این ورق در پله‌های کامیون و تریلر و وسایل نقلیه بزرگ باعث می­شود که سوار و پیاده شدن از روی آنها راحت‌تر باشد.

حتی برخی مشاغل از این ورق‌ها به منظور تزئین استفاده می‌کنند. مثلا این ورق‌ها در تابلوهای فروشگاه‌ها، میله‌ها و پیشخوان‌ها به منظور تزئین به کار می‌رود. استفاده از این ورق‌ها در سقف شیروانی، آسانسورها، قطعات برخی لوازم خانگی، معماری و دکوراسیون، راه سازی، نفت، گاز و پتروشیمی و وسایل یدک کش نیز رایج است.

ورق آجدار - کاماپرس

ویژگی‌های ورق آجدار

این ورق‌ها به دلیل استحکام و سختی بالا، قابلیت تغییر شکل و جوش­پذیری مناسب، مورد توجه صنایع مختلف قرار دارند. این ورق‌ها در برابر لغزش مقاومت بالایی دارند و سطح براق آن‌ها نیز برای صاحبان کسب و کارهای مختلف جالب توجه است.

اطلاع از قیمت و شرایط خرید انواع ورق آجدار با «آهن ملت»

شرکت توان کاوش شکیبا یا آهن ملت، یک درگاه باسابقه 15 سال فعالیت در زمینه خرید و فروش انواع ورق‌ آجدار و مقاطع فولادی و آهنی است. این مجموعه با ارائه خدمات مناسب از جمله قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی، خرید و فروش انواع آهن آلات و ارسال به موقع سفارشات، توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و چگونگی خرید اینترنتی انواع ورق آجدار یا دیگر محصولات آهنی می­توانند به وبسایت https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز