انواع سقف ها برای پوشش ساختمان

شاخص
ژیوار

ورق شیروانی یکی از محصولات آهنی است معمولا برای پوشش سقف‌ها از آن استفاده می‌شود و در کنار ظاهری زیبا، معمولا ویژگی‌های فنی منحصر به‌فردی دارد. این محصول با ویژگی‌های خاص خود، از جمله مقاومت بالا در برابر شرایط جوی نامساعد و طول عمر طولانی، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مهندسان و سازندگان به دست آورد. انتخاب صحیح ورق شیروانی می‌تواند استحکام ساختمان را در برابر هرگونه خوردگی و رطوبت به طرز چشم‌گیری افزایش دهد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی مزایای خرید ورق شیروانی و نکات لازم جهت خرید این محصول می‌پردازد.

انواع ورق شیروانی

– ورق رنگی صاف: ورق رنگی صاف کاربردهای فراوانی دارد؛ از جمله در ساخت کانتینرها، سقف کاذب، سردخانه‌ها و کاروان‌های ثابت و متحرک. همچنین در تجهیزات اداری، لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و یخچال، و سیستم‌های تهویه نقش مهمی ایفا می‌کند. این ورق‌ها در تابلوهای برق و نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز به کار می‌روند.

ورق ذوزنقه‌ای : این نوع ورق شیروانی معمولا تحمل بار و استحکام زیادی دارد. این ورق‌ها به طور گسترده در پوشش سقف‌های مسکونی، ساخت کانتینرها، درب‌های سوله، پارکینگ، و سازه‌های ورزشی به کار می‌روند. همچنین در حصارکشی اطراف ساختمان‌های در حال ساخت کاربرد دارند.

دریان سفر امید

2

– ورق رنگی سینوسی (کرکره‌ای) : ورق‌های سینوسی یا کرکره‌ای از ورق‌های گالوانیزه رنگی ساخته می‌شوند که با فرم‌دهی موجدار، به عنوان پوشش مقاوم و سبک در ساخت سقف‌های شیروانی، سوله‌ها، انبارها و نمای سازه‌ها استفاده می‌شوند. این ورق‌ها در رنگ‌های متنوع تولید شده و در برابر خوردگی و زلزله مقاوم هستند.

– ورق رنگی شادولاین : ورق‌های شادولاین، با مقاومت بالا در برابر خوردگی و تغییرات آب‌وهوایی، وزن سبک و طول عمر زیاد، به عنوان پوشش ایده‌آل برای سقف‌ها و مکان‌های مرطوب استفاده می‌شوند.

– ورق رنگی فلاشینگ ( تیزه) : ورق فلاشینگ برای پوشش بخش‌های مختلف ساختمان مانند سقف‌های شیروانی، سوله‌ها و قرنیز پنجره‌ها استفاده می‌شود و از ریزش آب بر روی دیوارها جلوگیری می‌کند. همچنین، این ورق برای اتصال سازه‌ها، آب‌بندی و پنهان کردن درزهای اتصال میان قطعات کاربرد دارد و به سازه ظاهری زیبا و جذاب می‌بخشد.

- ورق رنگی فلاشینگ ( تیزه)

– ورق شیروانی طرح سفال : ورق طرح سفال غالباً برای سقف‌های مسکونی، آلاچیق‌ها و سردر ساختمان‌های ویلایی و عمومی به کار می‌رود. این ورق‌ها در دو مدل مختلف، پالرمو و جنوا، تولید می‌شوند.

– ورق شیروانی گالوانیزه : ورق شیروانی گالوانیزه، ورق فلزی پوشش‌داده شده با لایه‌ای از زنگ‌زدگی مقاوم (گالوانیزه) است که برای پوشش سقف‌های شیروانی استفاده می‌شود. این ورق‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و دوام زیاد، انتخاب مناسبی برای سقف‌های مسکونی و صنعتی، انبارها و سوله‌ها هستند.

کاربردهای ورق شیروانی

عمده کاربرد ورق شیروانی، برای پوشش سقف ساختمان‌هاست. دلیل کاربرد گسترده این محصول، سبک‌بودن و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی سخت است. همچنین در موارد خاص از این نوع ورق در سازه‌های صنعتی برای پوشش دیوار به‌عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می‌شود. طبیعتا در پروژه‌های عظیم در شهرهای پرباران، بهتر است از ورق‌های شیروانی با ضخامت بالا استفاده کرد. چرا که میزان پوشش ورق شیروانی رابطه مستقیم با میزان ضخامت آن دارد. البته نصب انواع مختلف ورق شیروانی نیازمند دقت بالاست؛ چرا که در صورت نصب غیراصولی، امکان جابجایی و جداشدن ورق از سطح وجود دارد.

3

مزایای استفاده از ورق شیروانی

اگرچه قیمت این محصول نسبت به مصالح سنتی بالاتر است اما همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ایجاد پوشش و لایه محافظ در سقف ساختمان‌هاست. ورق شیروانی مقاومت بسیار بالایی در برابر هرگونه زنگ‌زدگی و خوردگی از خود نشان می‌دهد. بنابراین ورق شیروانی می‌تواند به طرز قابل ملاحظه‌ای طول عمر سازه را بالا ببرد. علاوه بر این، وزن سبک این محصول، جابجایی و نصب آن را آسان می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که در صورت انتخاب صحیح نوع ورق، نصب اصولی و توجه به تمامی نکات، می‌توان انتظار عملکردی عالی، با ایجاد طول عمر بالا برای سازه را از این محصول داشت.

44

خرید ورق شیروانی از مجموعه «وستاسازه»

وستاسازه یکی از مجموعه‌های بسیار معتبر در امر طراحی، تولید و اجرای انواع ورق‌ شیروانی باکیفیت است. این شرکت با عرضه محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی، جایگاه خود را در بازار اینترنتی پیدا کرده‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت انواع ورق‌های شیروانی و دیگر ملزومات ساخت و ساز، می‌توان با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی https://www.vestasaze.com اطلاعات لازم را کسب کرد.

انتهای پیام.

مرتبط با : وستا سازه
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز