انواع اینکونل و بازار مصرف آن

اینکونل 625 -کاماپرس
ژیوار

اینکونل‌ها یکی از سوپرآلیاژهای بسیار شناخته‌شده با کاربرد گسترده در صنایع مختلف هستند. این نوع از آلیاژ ترکیبی از عناصر مختلف مانند نیکل، کروم و مولیبدن است و از این رو در شرایط محیطی سخت و دمای بالا، به‌واسطه مقاومت در برابر حرارت و خوردگی انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. تفاوت هر یک از این آلیاژها در نسبت‌های مختلف عناصر به‌کار رفته در آن است. در میان اینکونل‌ها، اینکونل 625 با ویژگی‌های خاص خود، کاربرد بیشتری دارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع اینکونل‌ها و موارد مصرف هریک از این آلیاژها خواهد پرداخت.

انواع اینکونل و کاربردهای آن

اینکونل‌ها گریدهای مختلفی دارند که شامل اینکونل 600، 625، 690، 718، 751، 792 و 939 می‌شود. همان‌طور که گفته شد، درصد ترکیبات عناصر، وجه تمایز هریک از این اینکونل‌هاست؛ ترکیبات مختلف علاوه بر تغییر ماهیت آلیاژها، کاربردهای این سوپر آلیاژها را نیز متمایز می‌کند.

– اینکونل 600 : این نوع آلیاژ با 72% نیکل و حدود 14 تا 17% کروم در سازه‌های نیازمند به مقاومت بالا کاربرد دارد. درصد بالای نیکل در اینکونل 600، مقاومت سازه را در برابر محلول‌های قلیایی افزایش می‌دهد؛ لازم به ذکر است این آلیاژ گزینه مناسبی برای مقابله با اکسیدکننده‌های بسیار قوی نیست.

– اینکونل 625 : نسبت نیکل به کروم در این نوع اینکونل نسبت به اینکونل 600 متفاوت است؛ در واقع در اینکونل 625 نیکل کمتر و کروم بیشتری به‌کار رفته‌است. اینکونل 625 با توجه به وجود نیکل و مولیبدن در ساختار خود، در برابر خوردگی‌های حفره‌ای و شکافی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. همچنین ترک‌خوردگی‌های مرزدانه‌ای با وجود نیوبیوم موجود در ساختار اینکونل 625، در سازه‌هایی با ساختار این نوع آلیاژ کمتر دیده‌ می‌شود؛ این نوع ترک‌خوردگی معمولا در اثر خوردگی، حرارت و یا تنش‌های مکانیکی ایجاد می‌شود.

دریان سفر امید

– اینکونل 690 : در این نوع آلیاژ نیز حدود 60% نیکل و 20 تا 24 درصد کروم به‌کار رفته است. این نوع آلیاژ در برابر شرایط اسیدی و نمک‌های اکسیدکننده مقاومت بالایی دارد؛ بدین ترتیب از آن در مبدل‌های حرارتی، تجهیزات انتقال مواد شیمیایی و همچنین صنایع انتقال نفت و گاز استفاده می‌شود.

اینکونل 625 - کاماپرس

– اینکونل 718 : این مدل سوپر آلیاژ، به‌واسطه مقاومت مکانیکی بالا، یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای صنایع هواپیمایی و هوافضا است. در واقع از اینکونل 718 در ساخت توربین‌های موتور هواپیما، توربین گازی و بست‌های اتصال‌دهند استفاده می‌شود.

– اینکونل 751 : با جود درصد بیشتر آلومینیوم در این نوع آلیاژ می‌توان روی آن برای مقاومت سازه در دماهای بالا تا 1600 فارنهایت نیز حساب باز کرد. توربین‌های گازی و قطعات موتور جت، به دلیل نیاز به مقاومت حرارتی بالا معمولا با این نوع اینکونل ساخته می‌شوند.

– اینکونل 792 : این سوپرآلیاژ نیز در شرایط حرارتی شدید می‌تواند از آسیب به سازه جلوگیری کند؛ علت این مقاومت درصد بالای آلومینیوم در آن است.

– اینکونل 939 : این نوع آلیاژ، به‌واسطه حضور فاز گاما پرایم، در دماهای بالا، مقاومت قابل توجهی دارد. تجهیزات حرارتی و سازه‌های مربوط به صنعت هوافضا و تولید انرژی از بازارهای هدف این نوع سوپر آلیاژ هستند.

اینکونل 625 - کاماپرس

کاربردهای اینکونل‌ 625

این مدل آلیاژ را می‌تواند در صنایع مختلف از جمله هوافضا، صنایع دریایی، صنعت هسته‌ای و حوزه نفت و گاز به‌کار برد. در واقع اینکونل 625 در سیستم اگزوز موتور جت و رینگ‌های محافظ توربین استفاده می‌شود. همچنین این آلیاژ با گوگردزدایی گازهای دودکش‌ها، نقشی اساسی در کنترل و کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کند. در زمینه تولید اسید فسفریک نیز اینکونل 625 با ایجاد شرایط برای اسیدهای احیاکننده و اکسیدکننده کاربرد دارد.

خرید اینکونل 625 از مجموعه «وستاسازه»

وستاسازه یکی از مجموعه‌های بسیار معتبر در امر تولید انواع اینکونل‌ها، به‌خصوص اینکونل 625 باکیفیت است. این شرکت با تشکیل تیمی مجرب و حرفه‌ای، با عرضه محصولات باکیفیت، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، جایگاه خود را به خوبی در بازار صنعت پیدا کرده‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت انواع اینکونل، به‌خصوص اینکونل 625 ، می‌توان با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی www.vestasaze.com اطلاعات لازم را کسب کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : وستا سازه
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز