اقدامات لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا

ویزای آمریکا_کاماپرس
آریاک سفر

اقدام برای دریافت ویزای توریستی آمریکا اولین مرحله برای افرادی است که می‌خواهند سفر به ایالت متحده آمریکا را تجربه کنند. این ویزاها برای مقاصد تجاری، گردشگری، دیدار با دوستان و خانواده صادر می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش انواع ویزا و روش‌های دریافت آن و راه‌های پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا بررسی کرده است. با ویزای توریستی تنها در مدت‌زمان مشخص‌شده و حدوداً تا شش ماه می‌توانید در خاک آمریکا حضور داشته باشید.

انواع ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی B۱ یک ویزای تجاری است و برای افرادی صادر می‌شود که برای اهداف تجاری و کسب‌وکار به آمریکا سفر می‌کنند. افراد با دریافت این نوع ویزا امکان فعالیت در یکی از موارد زیر را خواهند داشت: شرکت در همایش‌های علمی و تجاری، مذاکره با شرکای کاری، تنظیم قراردادهای کاری و تجاری، شرکت در اجلاس‌های آموزشی و یا حرفه‌ای، شرکت در رویداد به‌عنوان سخنران، ملاقات با همکاران تجاری و…

ویزای B۲ برای گردشگری و درمان ویزای توریستی B۲ آمریکا برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند برای سفر و درمان به این کشور سفر کنند. مدت‌زمان اعتبار این ویزا حداکثر ۶ ماه است و دارنده این ویزا می‌تواند فعالیت‌های زیر را در طول اقامت موقت خود داشته باشد. گردشگری، دیدار با آشنایان، دریافت خدمات پزشکی، شرکت در رویدادهای موسیقی، ورزشی. دارندگان این ویزا هم حق کار موقت و یا دائمی در این کشور را ندارد.

بیشتر بخوانید

دریان سفر امید

اطلاعات مهم درباره تعیین وقت سفارت آمریکا

جزایر زیبا و تماشایی در قاره آمریکا کجاست؟

ویزای توریستی مالتی یا سینگل آمریکا

هرکدام از ویزاها یعنی B۱ و B۲ در دو دسته سینگل (یک‌بار ورود) و مالتی پل (چند بار ورود) تقسیم می‌شوند.

ویزای آمریکا_کاماپرس

اسناد و مدارکی که باید به سفارت ارائه کنید

ارائه اسناد ملکی و کاری مبنی بر اینکه شما را موظف به بازگشت به وطن خود می‌کند، اغلب جزء دلایل قانع‌کننده برای اخذ ویزای موقت است. مدارکی مثل گردش مالی حساب سه ماه قبل، مدارک سهام و اسناد ملکی که با آن تمکن مالی خود را اثبات ‌کنید. می‌توانید با داشتن بلیت رفت‌وبرگشت و رزرو هتل هم این ‌موضوع را نشان دهید. چنانچه دعوت‌نامه‌ای از دوستان و خانواده خود دریافت کرده باشید به‌عنوان فاکتوری مبنی بر اینکه اقامت شما توسط میزبان تأمین می‌شود، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

پاسپورت

ترجمه شناسنامه

فرم درخواست ویزای توریستی آمریکا

یک قطعه عکس که مربوط به شش ماه قبل باشد

پرینت حساب و موجودی بانک مربوط به دریافت حقوق ماهیانه در صورت اشتغال و یا حقوق بازنشستگی

ارائه برنامه زمان‌بندی‌شده تفریحی و کاری مربوط به سفر

اسناد مالکیت خانه یا زمین

نامه اشتغال به کار

نامه اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌های ایران

پاسپورت‌ها و مدارک سفرهای قدیمی

پرداخت هزینه درخواست ویزا

هزینه درخواست ویزا ۱۶۰ دلار است که صرف‌نظر از اخذ و یا ریجکت شدن و لغو به هر دلیل باید پرداخت شود.

ویزای آمریکا_کاماپرس

برنامه‌ریزی برای مصاحبه ویزا

تمامی افراد با محدوده سنی ۱۴ الی ۸۰ سال باید برای مصاحبه ویزا صورت حضوری شرکت کنند. زمان انتظار برای سفارت و دریافت نوبت می‌تواند ماه‌ها و یا هفته‌ها زمان ببرد.

سفارت‌های آمریکا برای ایرانیان

افراد مقیم ایران برای انجام مصاحبه حضوری باید به سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای دیگر مراجعه کنند سفارتخانه هایی که ایرانیان بیشترین مراجعه را به آنها دارند در شهر آنکارا ترکیه، شهر ایروان در ارمنستان و دوبی در امارات است. خوبی‌ مراجعه به این سفارتخانه‌ها حضور کارکنان فارسی‌زبان  در آنجا است.

دریافت وقت از سفارت آمریکا

دریافت وقت سفارت آمریکا، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل سفر به آمریکا است. اولین مرحله جهت دریافت وقت سفارت آمریکا تعیین ملیت و پر کردن دقیق فرم DS_۱۶۰ است. برای پر کردن این فرم نیاز به یک امانت شخصی دارید و پس‌ از ساخت اکانت، سؤالات موجود در فرم را به‌طور دقیق پاسخ می‌دهید. ازجمله سؤالات موجود در فرم DS_۱۶۰ می‌توان به نام و نام خانوادگی، ایمیل فعال، تاریخ تولد، آدرس و تلفن صحیح، اطلاعات پاسپورت، اطلاعات شغلی، اطلاعات خانواده، اطلاعات همسر و غیره اشاره کرد.

ویزای آمریکا_کاماپرس

با تکمیل این فرم و پرداخت هزینه‌های درخواستی و ارسال آن، اولین وقت موردنظر در سفارت آمریکا برای شما باز می‌شود. وقت فوری برای سفارت آمریکا وجود ندارد و تمامی وقت‌ها به‌صورت آنلاین و با توجه به برنامه‌ریزی زمانی ارائه می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان