افزایش قیمت طلا و سکه موقتی است؟

ژیوار

امروز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی شد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته، به مرز یک میلیون و 175 هزار و 300 تومان رسید. نرخ سکه هم با رشد 0.42 درصدی در مقایسه با روز قبل، 11 میلیون و 865 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با اینکه حباب قیمت سکه کاهش پیدا کرد اما طبق پیش بینی قبلی برخی تحلیلگران، این فلز گرانبهای داخلی در روز جاری افزایش قیمت داشت. تعدادی از تحلیلگران بازار سکه بر این باورند که هر زمان نرخ این فلز گرانبها به محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی نزدیک شده، میزان خریدها در این بازار افزایش پیدا کرده است. دیروز هم نرخ سکه به محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی نزدیک شد و احتمالا همین اتفاق رشد قیمت سکه را در روز جاری رقم زد.

با این حال گروهی دیگر از تحلیلگران این رشد قیمتی را موقتی می‌دانند. به نظر آن‌ها در صورت شروع مذاکرات برجام طی روزهای آتی، قیمت سکه به سرعت کاهش پیدا می‌کند و حتی در محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومانی هم قرار می‌گیرد. در واقع به اعتقاد این دسته از تحلیلگران، در شرایطی رشد قیمتی معنادار سکه اتفاق خواهد افتاد که نرخ دلار به سمت کانال 28 هزار تومانی حرکت کند و در آن ثابت شود که البته جو کنونی بازار ارز به این شکل نیست.

دریان سفر امید

اخبار مهم بازار طلا و سکه را از دست ندهید:

طلا و سکه خواهان ندارد

محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلای تهران، بیان کرده که در حال حاضر مردم انگیزه‌ای برای خرید طلا و سکه ندارند. همین کاهش تقاضا باعث ترکیدن حباب سکه شده است. برخی فعالان بازار معتقدند که تورم کنونی هم در بروز رکود بازار طلا و سکه موثر بوده چون در این وضعیت دغدغه اصلی مردم حول تامین معیشت می‌چرخد. به همین خاطر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا تا این اندازه کاهش پیدا کرده است.

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز