افزایش قیمت آپارتمان در تهران به متری 19 میلیون تومان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در خردادماه امسال به ۱۹ میلیون تومان رسیده است

به گزارش کاماپرس؛ بازارمسکن در یکی دوماهه گذشته یکی از غیرقابل پیش بینی ترین بازارهای ایران بوده است. در حالیکه در اردیبهشت ماه امسال و بعد از دوره تعطیلی بنگاههای املاک به دلیل شیوع کرونا، شاهد رکود معاملات در بازار مسکن بودیم، حالا داده‌های اولیه مربوط به معاملات انجام شده در تهران نشان میدهد که حجم معاملات خرید مسکن در یک ماهه گذشته رشد محسوسی داشته است. چه عاملی منجر به ادامه رشد قیمت‌ها و همچنین افزایش سطح معاملات خرید آپارتمان شده است؟ این پرسشی است که «دنیای اقتصاد» در گزارش امروز خود زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار داده است.

10هزار معامله مسکن در خردادماه

گزارش «دنیای اقتصاد» که از داده های اولیه مشخصات ثبت شده مبایعه‌نامه‌های مربوط به معاملات انجام شده در بازار خرید آپارتمان به دست‌ آمده، نشان می‌دهد، حجم معاملات خرید مسکن در شهر تهران در خردادماه در مقایسه با اردیبهشت‌ماه امسال حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است که این میزان رشد ماهانه در حجم معاملات مسکن رشدی محسوس و قابل‌توجه به شمار می‌رود. براساس اطلاعات خام سامانه رهگیری در خردادماه حول و حوش ۱۰ هزار معامله خرید مسکن در تهران انجام شده است.

این اطلاعات اولیه، نشان میدهد که میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی براساس داده‌های خام ثبت شده از جزئیات معاملات خرید و فروش مسکن در خردادماه امسال به حول و حوش ۱۹ میلیون تومان رسیده است. میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با فروردین ماه امسال با ۴/ ۹ درصد رشد از حول و حوش ۱۵ میلیون و۸۰۰ هزار تومان به ۱۷ میلیون تومان افزایش یافته بود.

با «هراسان‌ها» و «تبدیلی‌ها»، آشنا شوید

به نوشته دنیای اقتصاد؛ دو گروه در خردادماه نقش پررنگ‌تری در افزایش تقاضای خرید مسکن و به تبع آن افزایش سطح قیمت‌ها ایفا کردند.گروه «هراسان» و گروه «تبدیلی‌ها». گروه هراسان به آن دسته از متقاضیان بازار مسکن گفته می‌شود که به دلیل نگرانی از افزایش قیمت‌ها به میزانی بیش از حد فعلی، وارد بازار شده و اقدام به خرید آپارتمان کردند. گروه تبدیلی ها، افرادی هستند که به‌عنوان تقاضای سرمایه‌ای وارد بازار مسکن شده و اقدام به تبدیل دارایی‌های غیرملکی خود به آپارتمان کردند. به نوشته «دنیای اقتصاد» ریشه اصلی ورود این گروهها به بازارمسکن به رشد نقدینگی و انتظارات منفی نسبت به آینده اقتصاد مربوط می‌شود.

 

انتهای پیام

آهن رویال
آریاپی
رایانه کمک
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افزایش قیمت آپارتمان در تهران به متری 19 میلیون تومان

  1. sdn گفته:

    لطفا خالی نبدید و دروغ هم نگویید . خبرها حاکی از این است که معاملات مسکن نسبت به اردیبهشت ماه حدود 70 درصد کاهش پیدا کرده و قیمت مسکن نیز در حال کاهش یافتن می باشد و بزودی قیمتها در بخش مسکن میشکند.
    لازم ذکر است فردی که دروغگو هستی باید بدانی که هنوز گزارش ماه گذشته بانک مرکز و وزارت مسکن و شهرسازی هنوز نیامده است.
    مردم عزیز کشور بدانند که در آینده نزدیک با کاهش شدید قیمت مسکن مواجه خواهیم شد. انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز