افزایش حقوق کارگران در سال 99 توسط مجلس در حال پیگیری است

شاید حقوق کارگران در سال ۹۹ افزایش پیدا کند. به گفته نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش حقوق و دستمزد کارگران در مجلس در حال پیگیری است.

به گزارش کاماپرس، تا امروز درخواست کارگران و تشکل های کارگری برای افزایش حقوق در سال ۹۹ به هیچ جایی نرسیده است. کارگران معتقدند حقوق آنها فاصله زیادی با تورم دارد و با این حقوق نمی توانند از پس هزینه های زندگی بر بیایند. کارگران معتقدند حقوق آنها باید براساس نرخ تورم بیشتر شود، درخواستی که تاکنون هیچ جوابی نگرفته است.

اما حالا ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیگیری این کمیسیون برای تشکیل جلسه شورای حقوق و دستمزد در راستای افزایش مجدد حقوق کارگران در سال جاری خبر می دهد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او با انتقاد از فاصله قابل توجه حقوق و دستمزد کارگران با نرخ تورم، می گوید:« درخواست ما همیشه در کمیسیون اجتماعی مجلس این بوده که حقوق کارگران ‌باید براساس نرخ تورم افزایش یابد، اما هیچ‌گاه در دولت‌های مختلف این امر محقق نشده است.

آریاک سفر

با توجه به متغیر بودن نرخ تورم طی سالجاری، لازم است تجدیدنظر جدی در میزان دریافتی و حقوق و دستمزد کارگران انجام شود، بنابراین طبق ماده 41 قانون کار، رسیدگی به میزان افزایش حقوق کارگران باید در شورای عالی حقوق و دستمزد تعیین شود.»

سفره کارگران کوچکتر شده

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه حقوق کارگران فقط به میزان حدود 30 تا 35 درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است می گوید:« نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است، این یعنی اینکه قدرت خرید کارگران کاهش یافته است، بنابراین ضروری است جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد حداقل هر شش ماه یک بار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران تشکیل شود تا حقوق‌شان مطابق با نرخ تورم، افزایش یابد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم،عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

اسماعیلی در ادامه به تسنیم می گوید:« درخواست ما همیشه میزان افزایش حقوق کارگران طبق نرخ تورم و مطابق با قانون و ماده 41 قانون کار است، اما هنوز دولت به این درخواست قانونی و اجرای قانون عمل نکرده است و از طرف دیگر منابعی نیز برای افزایش دو بار حقوق کارگران در سال از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آن طور که آقای شریعتمداری گفته، تأمین نشده است؛ البته پیشنهاد ما این است که افزایش حقوق کارگران در سال‌های آتی، طی دو مرحله انجام شود.»

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز