افت 440 میلیون تومانی این خودروی وارداتی

آیین نامه خودرو وارداتی-کاماپرس
ژیوار

خبر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از سوی دولت سیزدهم روز پنج‌شنبه، 28 تیر 1403 منتشر شد، اما با انتشار این خبر قیمت بسیاری از خودروهای بازار، به خصوص وارداتی‌ها با افت‌های چند صد میلیونی روبرو شدند.

به گزارش کاماپرس، پس از گذشت حدود 1.5 سال از تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، حدود 10 روز پیش دولت سیزدهم، ابلاغ آن را تأیید کرد. این موضوع توانست تأثیر بسیاری روی روند بازار خودرو داشته باشد و برخی از خودروها را با افت قیمت عجیب‌وغریب روبه‌رو کند.

در ادامه تعدادی از خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی بازار که بیشترین نوسان قیمتی را از تاریخ 28 تیر تا امروز تجربه کردند، بررسی می‌شود.

افت قیمت هونگچی-کاماپرس

هونگچی با افت 440 میلیون تومانی، رکورددار افت قیمت

با بررسی روند بازار خودرو از 10 روز گذشته تاکنون می‌توان متوجه شد که به دلیل تقاضای بالا در بازار خودروهای داخلی و همچنین افزایش نرخ‌های درب کارخانه برخی از این خودروها، محصولات ایران خودرو و سایپا نوسان قیمتی چندانی نداشتند.

دریان سفر امید

بیشترین افت قیمت در بازار داخلی‌ها مربوط به خودروی شاهین G بود که در این مدت با افت 12 میلیون تومانی به 714 میلیون تومان رسید. البته می‌توان انتشار خبر آغاز تولید شاهین پلاس از روز شنبه هفته جاری را دلیل اصلی این افت هیجانی دانست.

در مقام دوم هاچبک محبوب ایران خودرو، یعنی پژو 207i سقف شیشه‌ای با افت 11 میلیون تومانی قرار می‌گیرد. این خودرو با کاهش قیمتی که تجربه کرد، هم‌اکنون با نرخ 778 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

دیگر خودروهای داخلی غالباً تغییر چندانی نداشتند، یا در برخی موارد با افزایش قیمت‌ روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید:

همچنین در بازار خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز این رکود قیمتی مشهود است؛ اما برخی محصولات، افت عجیبی دارند.

هونگچی EQM5، جدیدترین محصول وارداتی BMCARS از شرکت‌های زیرمجموعه گروه بهمن به شمار می‌رود که اواخر ماه پیش در بازار کشف قیمت شد. از تاریخ یاد شده تا به امروز، این سدان تمام برقی بالغ‌بر 440 میلیون تومان ارزان‌تر شده و به سه میلیارد و 130 میلیون تومان رسیده است.

برادر بزرگ‌تر خودروی برقی گروه بهمن، یعنی هونگچی H5 نیز از این افت قیمت بی‌تاثیر نبوده و با افت 150 میلیون تومانی توانست مقام دوم را در کاهش قیمت نبه خود اختصاص دهد. هونگچی H5 هم‌اکنون در بازار با نرخ چهار میلیارد و 40 میلیون تومان معامله می‌شود.

از دیگر خودروهای وارداتی و مونتاژی نیز می‌توان به لاماری ایما هیبرید و آریزو 5 اسپرت اشاره کرد که به ترتیب 110 میلیون و 50 میلیون تومان ارزان‌تر شدند و به کانال‌های دو میلیارد و 390 میلیون تومان و یک میلیارد و 355 میلیون تومانی رسیده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : خودرو45همراه مکانیک
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز