اطلاعات لازم برای خرید دزدگیر ماشین + قیمت

دزدگیر ماشین - کاماپرس
ژیوار

دزدگیر ماشین وسیله‌ای برای محافظت از اتومبیل در قبال سرقت کلی و جزئی و یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت آن است. با وجود پیشرفت تکنولوژی طی این سال‌ها و به بازار آمدن انواع و اقسام تجهیزات، دزدگیر ماشین همچنان مطمئن­ترین وسیله است. گاهی وقت­‌ها صدای آژیر دزدگیر ماشین به حدی نیست که دزد را دستپاچه کند، اما می­‌تواند لااقل زمان سرقت را به تعویق بیندازد.

کاماپرس در این گزارش انواع دزدگیر ماشین، ویژگی و قیمت دزدگیر ماشین را بررسی کرده است.

انواع دزدگیر ماشین

1- دزدگیر ماشین ساده

این دزدگیر به عنوان ارزان­‌ترین و قدیمی‌ترین دزدگیر موجود در بازار با سنسورهای مختلفی مانند شوک سنسور، سنسور لادری و امثال آن به بازار عرضه می‌شود. دزدگیرماشین ساده دارای یک کیت مرکزی با قابلیت دریافت سیگنال است که می‌تواند سیگنال‌ها را از شوک سنسور، سنسور لادری و ریموت دریافت کند و اقدامات بعدی را انجام دهد. این سنسورها با شناسایی ضربه‌های وارد شده به خودرو – مانند شکسته شدن شیشه و باز شدن درها به صورت غیر مجاز – از سرقت آن جلوگیری می‌کنند.

مزایا و معایب دزدگیر ماشین ساده

بزرگ‌ترین مزیت دزدگیرهای ساده، قیمت کم آنهاست و این موضوع باعث شده که خرید آن برای تمامی افراد جامعه مناسب باشد.

دزدگیر ماشین ساده به دلیل ساختار ساده خود کمتر دچار مشکلات فنی می­‌شود و بدون مشکل سال‌ها کار می­‌کند؛ در ضمن توان مصرفی پایینی دارد و فشار زیادی به باتری ماشین وارد نمی‌کند.

دریان سفر امید

2- دزدگیر ماشین تصویری

سارقان همواره در کمین هستند تا به خودروهایی که به‌راحتی می‌توان سرقت کرد، دستبرد بزنند. دزدگیرهای تصویری به عنوان نسل جدید دزدگیرهای خودرو، از نظر ویژگی­های محافظتی وامکانات جانبی عملکرد بهتری نسبت به دزدگیرهای ساده دارند.

دزدگیر ماشین - کاماپرس

مزایا و معایب دزدگیر ماشین تصویری

یکی از مزیت‌های دزدگیر تصویری این است که به یک مانیتور مجهز بوده و تمامی اتفاقات مربوط به خودرو را روی صفحه ‌نمایش ریموت نشان می‌دهد . مثلا اگر در خودرو باز شود، روی صفحه ‌نمایش دزدگیر، عکس یک ماشین با در باز نمایش داده می‌شود، یا اگر کسی ضربه‌ای به خودرو بزند، روی مانیتور آن علامت یک چکش نمایش داده می‌شود؛ در نتیجه، اولین مزیت دزدگیر تصویری خودرو نسبت به دزدگیر ماشین ساده این است که مالک خودرو با دریافت هشدار از طریق صفحه ‌نمایش دزدگیر می­فهمد که چه اتفاقی برای خودرو افتاده است.

یکی دیگر از مزیت‌­های دزدگیر تصویری این است که از راه دور قابل ‌کنترل است و معمولا تا 1.5 کیلومتر برد دارد. البته این نکته را باید در نظر گرفت که کارایی این ریموت­‌ها بر اساس برند و کیفیت کشور سازنده متفاوت است. مثلا در بازار ایران، دزدگیر تصویری خودرو کره‌ای محبوبیت زیادی دارد و دزدگیر چینی مشتری زیادی ندارد.همچنین در مدل‌های چینی، میزان پوشش­دهی کمتر از سطح انتظار است.

ریموت دزدگیرهای تصویری علاوه بر نمایشگر، قابلیت آلارم و ویبره هم دارند؛ بنابراین اگر نتوانید صدای آژیر را بشنوید، با مشاهده هشدار روی ریموت متوجه ماجرا خواهید شد. ضمن اینکه ریموت این دزدگیرها اغلب شارژی است.

از جمله مزیت­‌های دیگر دزدگیر ماشین تصویری، قفل کودک آن است. وقتی سرعت خودرو از حد مشخصی بالاتر می­‌رود، این قفل با طی شدن مسافت تعیین ‌شده یا با اولین ترمز فعال و تمامی درهای خودرو به‌صورت اتوماتیک قفل می‌شود. با دزدگیر ماشین تصویری حتی می­‌توان اتومبیل را از راه دور روشن یا خاموش کرد.

در مورد معایب این دزدگیر نیز می­‌توان به برد کوتاه آن اشاره کرد و اینکه با خروج از محدوده‌ پوشش‌­دهی، کارایی خود را از دست می­دهد و هشدارها را به صفحه‌نمایش دزدگیر ماشین ارسال نمی‌کند. مثلا اگر بخواهید به مسافرت بروید و اتومبیل خود را در پارکینگ فرودگاه پارک کنید، با مشکل مواجه می­‌شوید. از کار افتادن دزدگیر با قطع اتصال آن از سیستم برق خودرو نیز از دیگر معایب آن است. یکسان بودن صدای هشدار دزدگیر برای تمامی خودرو‌ها نیز جزو معایب آن است.

3- دزدگیر ماشین استارت زن

امروزه استفاده از دزدگیرهای پیشرفته با توجه به افزایش آمار سرقت خودروها، به یکی از نیازهای ضروری صاحبان خودرو تبدیل شده است. یکی از این سیستم‌های پیشرفته، دزدگیر استارت زن بوده که با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود، سبب ایجاد امنیت و راحتی شده است. این دزدگیربه عنوان یک سیستم امنیتی خودرو علاوه بر قابلیت‌های معمول دزدگیرها، امکانات پیشرفته‌تری نظیر استارت زدن از راه دور و نمایش تصویری وضعیت خودرو را فراهم کرده است.

مزایا و معایب دزدگیر ماشین استارت زن

دزدگیرهای تصویری استارت زن با داشتن سنسورهای پیشرفته و قابلیت‌های مانیتورینگ تصویری، هرگونه اقدام برای سرقت یا نفوذ به خودرو را به صاحب آن اطلاع می‌دهند. این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت تشخیص حرکت یا ضربه غیرعادی، آلارم‌های صوتی و تصویری را فعال کرده و از طریق اپلیکیشن موبایل، صاحب خودرو را مطلع می‌کنند.

با استفاده از قابلیت استارت از راه دور می‌توان خودرو را قبل از رسیدن به آن روشن و دمای داخل اتومبیل را تنظیم کرد. این ویژگی به ویژه در فصول سرد و گرم سال بسیار کاربردی است.

دزدگیرهای تصویری استارت زن معمولاً دارای اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که امکان مشاهده لحظه‌­ای وضعیت خودرو را برای صاحبش فراهم می­‌کند. از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توان در‌ها را قفل یا باز کرد، خودرو را استارت زد و حتی مکان دقیق آن را روی نقشه مشاهده کرد.

امروزه بسیاری از شرکت‌های بیمه، تخفیف‌های ویژه‌ای برای خودروهای مجهز به دزدگیر استارت زن در نظر می‌گیرند، زیرا احتمال سرقت آنها کمتر است؛ بنابراین استفاده از سیستم‌های امنیتی پیشرفته می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های بیمه خودرو شود.

دزدگیر ماشین- کاماپرس

نکات مهم هنگام خرید دزدگیر ماشین

تنوع برندهای تولیدکننده دزدگیر و محصولات متنوع آن‌ها در بازار باعث می‌­شود که کار خرید یک دزدگیر خوب سخت به نظر برسد. در ادامه، مهم‌ترین نکات برای خرید دزدگیر حرفه‌ای شرح داده شده است.

قابلیت تنظیم حساسیت : سنسور ضربه دزدگیر خودرو باید دارای قابلیت تنظیم حساسیت باشد تا در صورت نیاز با کوچک‌ترین ضربه‌­ای، صدای آژیر آن فعال می‌شود. البته باید توجه داشت که اگر حساسیت سنسور بالا باشد، هم به باتری خودرو آسیب می‌رساند و هم باعث آزار سایرین می­‌شود و اگر حساسیت آن کم باشد، ممکن است به قیمت دزدیده‌ شدن آن تمام شود.

برد ریموت کنترل: یکی از مواردی که در هنگام خرید دزدگیر باید به آن توجه داشت، برد ریموت کنترل یا همان فاصله موثر ریموت با دزدگیر است؛ به طوری که هرچه برد دزدگیر بیشتر باشد، استفاده از آن راحت‌تر است و می‌­توان خودرو را از راه دورتر کنترل کرد.

دزدگیر یدک: دزدگیر خریداری شده باید یک دزدگیر یدک باکیفیت هم داشته باشد.

امکانات دزدگیر: دزدگیر ماشین باید پمپ صندوق پران و قفل کودک داشته باشد و از پاور ویندوز و چشمی آلتراسونیک پشتیبانی کند. دزدگیر باید قابلیت هشداردهی بابت باز بودن در خودرو داشته باشد.

سوکت فابریک: دزدگیرهایی که به‌ صورت سوکت فابریک عرضه می‌شوند، نه تنها امکان نصب ساده‌تری دارند، بلکه خودرو را نیز از گارانتی خارج نخواهند کرد.

برندهای باکیفیت: برای خرید دزدگیر ماشین باید سراغ برندهای باکیفیت رفت، زیرا کیفیت دزدگیر با برند آن رابطه مستقیم دارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش: آخرین موردی که در هنگام خرید دزدگیر باید به آن توجه کرد، گارانتی و خدمات پس از فروش است.

عوامل موثر بر قیمت دزدگیر ماشین

قیمت‌ دزدگیرها بر اساس قابلیت­ و کیفیت آنها متفاوت است. معمولا در مرحله اول، قیمت این محصولات براساس کیفیت و سپس برند آن محاسبه می‌شود. اگر تمایل دارید برای نصب دزدگیر ماشین هزینه پرداخت نکنید، بهتر است دزدگیرهایی را انتخاب کنید که دارای راهنمای نصب هستند و نصب کردنشان آسان است  که البته بهتر است اگر فنی نیستید این کار را کلا به نصاب ماهر بسپارید زیرا کار بسیار حساسی است که با برق خودرو هم سروکار دارد

برند سازنده، قابلیت‌های اضافه مانند پمپ صندوق پران و خاموش کردن خودرو از راه دور، تصویری یا ساده بودن و عواملی همچون کیفیت ساخت، زیبایی، برد و شارژی بودن ریموت، تاثیر زیادی بر قیمت دزدگیر دارد.

قیمت دزدگیر ماشین

برندهای شناخته شده­، قیمت­‌های بالاتری دارند؛ هر چند ممکن است کیفیت آنها با سایر برندها یکسان باشد. در حال حاضر دزدگیر زنوتیک ساده با قیمت 820 هزارتومان، ارزان­ترین و ایزیکار با قیمت هشت میلیون و 650 هزارتومان، گران­‌ترین دزدگیر ماشین موجود در بازار است.

دزدگیر - کاماپرس

خرید دزدگیر خودرو از «اینصب»

شرکت اینصب با سابقه‌­ای درخشان در زمینه سیستم‌­های حفاظتی اماکن و خودرو، سیستم­‌های نظارتی و لوازم جانبی خودرو مشغول فعالیت در ایران است. این شرکت از سال 1395 به منظور کاهش دغدغه مردم برای خرید حضوری، فروشگاه اینترنتی خود را نیز راه‌­اندازی کرد. با خرید از فروشگاه اینصب می­توان محصول مورد نظر را از بهترین برند به همراه گارانتی، تهیه و خریداری کرد. قیمت­‌های اعلامی در این گزارش نیز برگرفته از فروشگاه اینصب بوده است.

علاقه­‌مندان برای اطلاع از قیمت و قابلیت­ انواع دزدگیر ماشین و همچنین خرید سیستم­‌های حفاظتی می­‌توانند به وبسایت https://enasb.com یا به صورت حضوری به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بین تقاطع طالقانی و سمیه، کوچه مشایخی مراجعه کنند. همچنین می­‌توانند از طریق شماره تلفن همراه 09120329687 در واتساپ و شماره تلفن 02191004110 با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : اینصب
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز