نحوه تشخیص یخچال ال جی اصل از تقلبی

ژیوار

این روزها یخچال ال جی تقلبی به وفور در بازار یافت می‌شود و همین موضوع سبب بروز مشکلات زیادی برای خریداران شده است. این در حالی است که با بررسی نکاتی می‌توان تا حد زیادی بر این مشکل غلبه کرد.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی درباره نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن یخچال ال جی پرداخته است.

تبعات خرید یخچال تقلبی

خرید یخچال تقلبی و فیک علاوه بر زیان مادی دارای عواقبی در زمینه خرابی مواد غذایی و خدمات پشتیبانی است. معمولا یخچال‌های تقلبی و فیک به قیمتی معادل و نزدیک به یخچال اصلی به فروش می‌رسند و خریداران در واقع قیمت یخچال اصل را می­‌پردازند، ولی به جای آن یخچال ال جی بی­‌کیفیت فیک را تحویل می‌­گیرند.

از سوی دیگر یخچال‌های تقلبی دارای امکانات و کیفیت و دوام یخچال‌های اصلی نیستند و به همین دلیل، این نوع از یخچال‌ها بسیار زود از کار می­‌افتند. هنگام تعمیر و تعویض قطعات نیز خریداران به دلیل اصل نبودن آن، با نمایندگی یا تعمیرکاران مجاز به مشکل می­‌خورند.

برای نمونه، یخچال‌های فیک دارای فیلتر قدرتمند نیستند و سیستم سرمایشی آن‌ها نیز عملکرد مناسبی ندارد. در این حالت غذاها، میوه‌ها و سبزیجات در مدت اندکی فاسد شده و ممکن است از نظر بهداشتی نیز مشکل­‌ساز شوند. همچنین در مدل‌های فیک و تقلبی، یخچال ال جی دارای موتور ضعیف با کارکرد نامناسب است؛ به طوری که صدای موتور آن بسیار زیاد است و به‌­ویژه در ساعات شب باعث آزار و اذیت می­‌شود.

دریان سفر امید

کدام مدل‌های یخچال ال جی در بازار دارای نمونه فیک هستند؟

برخی از مدل‌های یخچال ال جی دارای نمونه‌های فیک و تقلبی بیشتری در بازار ایران است که شناخت این مدل‌ها می‌تواند به خریداران در یافتن یخچال اصل کمک کند. از مدل‌های یخچال ال جی دارای نمونه تقلبی می‌توان به ساید بای ساید سری L دو در، یخچال‌های بالا و پایین، یخچال فریزرهای دوقلو، یخچال ساید بای ساید سری J سه در و یخچال ساید بای ساید سری X اشاره کرد.

شیوه عرضه یخچال‌های ال جی فیک در بازار

همان طور که گفته شد، چند نوع از مدل‌های فیک یخچال ال جی در بازار موجود است. برخی از این مدل‌ها در کشورهایی مانند چین تولید و در مونتاژ آن‌ها از وسایل و موتور غیر اصل و بی­‌کیفیت استفاده می‌شود. علاوه بر این، در داخل کشور نیز برخی افراد سودجو برندهای کمتر شناخته شده و ارزان قیمت را که شبیه یخچا‌ل‌های ال جی اصل هستند، جمع­آوری و با تغییر کارتن، لوگو و برخی از موارد ظاهری، آنها را به نام یخچال ال جی اصل و با قیمت بالا دوباره روانه بازار می‌کنند. البته این موارد بیشتر در شهرهای مرزی ایران و مراکز قاچاق لوازم خانگی اتفاق می‌افتد.

نحوه تشخیص یخچال ال جی اصل از مدل‌های تقلبی

تشخیص یخچال و فریزر اصل ال جی از نمونه فیک چندان راحت نیست؛ با این وجود، چند روش تشخیص آن در ادامه توضیح داده شده است.

1 – نوشته شدن جمله Made in در برچسب مجزا نشانه فیک بودن یخچال ال جی است. معمولا در یخچال‌های اصلی، این عبارت روی یک برچسب در داخل یخچال قابل مشاهده است و اشاره چندگانه در نقاط دیگر یخچال می‌تواند نشانه فیک بودن آن باشد.

2 – با استفاده از اسکن بارکد روی یخچال نیز می‌توان به اصل یا تقلبی بودن آن پی برد. برنامه‌های بارکدخوان با اسکن بارکد، اطلاعات بسیار خوبی در اختیار خریدار قرار می­‌دهند.

3 – روش دیگر تشخیص یخچال و فریزر اصل ال جی از نمونه فیک، جست‌­وجوی اسم یخچال به صورت انگلیسی در گوگل یا وبسایت رسمی ال جی و سپس مقایسه محصول مورد نظر با تصاویر رسمی آن در سایت است؛ چرا که کوچکترین تفاوتی می‌تواند نشان دهنده تقلبی بودن یخچال باشد.

4 – فیلتر تصفیه آب یخچال‌های اصل با برند ال جی تولید می‌شوند و روی آن‌ها بارکدی وجود دارد که کشور سازنده و سایر اطلاعات را نمایش می­دهد. متفاوت بودن برند و نوع فیلتر یا سایر تجهیزات می‌­تواند نشان دهنده تقلبی بودن یخچال باشد.

مقایسه قیمت روز کالاها در «ایمالز»

ایمالز، اولین وبسایت مقایسه قیمت کالا در ایران است که خدمات خود را به صورت مقایسه دائمی قیمت روز و لحظه‌ای انواع کالاها در سایت‌های مختلف فروش آنلاین و فروشگاه‌­های حضوری ارائه می‌دهد. جست‌­وجو در این سایت باعث می‌شود که متفاضیان بتوانند کالای مورد نظر خود را بهتر و ارزان‌تر خریداری کنند.

علاقه­‌مندان برای بهره‌مندی از خدمات جست‌­وجو، مقایسه و قیمت کالاهای مورد نیاز خود می‌توانند به وبسایت ایمالز به آدرس emalls.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان