ارزان ترین هارد اکسترنال زیر 1/5 میلیون در بازار چند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گرانی دلار بر بازار حافظه جانبی کامپیوتر اثر شدیدی داشته به گونه ای که برای خرید ارزان ترین هارد اکسترنال که یکی از ابزارهای ضروری آی تی به شمار می رود باید حدود 1 میلیون و 130 هزار تومان هزینه کنید.

به گزارش کاماپرس، برخی اقلام مرتبط با کامپیوتر به طور کلی از واردات تامین می شوند و این به معنی نوسان و گرانی قیمت این اقلام در شرایط کمبود ارز و گرانی دلار است. هارد اکسترنال یکی از این اقلام است که تا 3 سال پیش میشد ارزان ترین انواع آن را حدود 250 هزار تا 350 هزارتومان خریداری کرد اما اکنون این حافظه های پرکاربرد داخلی قیمت های فضایی دارند که تناسبی با جیب بسیاری از متقاضیان آنها – اقشار دانشجو و کارمند – ندارد.

به نوشته دنیای اقتصاد قیمت انواع گوناگون هارد اکسترنال از ابتدای امسال بیشتر از ۶۰ درصد گران تر شده است. این وسیله آی تی به دلیل آن که تماما از طریق واردات تامین می‌شود طبعا از گرانی شدید ارز تاثیر مستقیم گرفته است. البته فعالان بازار می‌گویند در صورت رفع تحریم‌ها قیمت‌ها در این بازار متعادل‌تر می‌شود.

کف قیمت هارد اکسترنال به 1 میلیون و 100 هزار رسیده است

به گفته فعالان بازار در حال حاضر کف قیمت هارد اکسترنال در بازار به حدود یک میلیون و 100 هزار تومان برای ظرفیت یک ترا بایت رسیده است.

بر اساس جدول قیمت منتشر شده توسط دنیای اقتصاد، ارزان ترین هارد اکسترنال موجود در بازار مدل western digital element با 1 ترا بایت حافظه است که به قیمت یک میلیون و 130 هزار تومان به فروش می رسد.

ارزان قیمت بعدی در این بازار، هارد اکسترنال مدل Seagate expension prtable  است که یک ترابایت حجم حافظه آن است به قیمت 1 میلیون و 190 هزار تومان به فروش می رسد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل  my passpordاست که این هارد اکسترنال نیز یک ترابایت حافظه دارد و به قیمت یک میلیون و 250 هزار تومان به فروش می رسد.

در ادامه قیمت انواع هارد اکسترنال را بر اساس جدول دنیای اقتصاد مشاهده می کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار آی تی، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز