ارزان ترین مودم های ADSL در بازار چند؟

لست سکند

با ورود اینترنت به خانه‌ها و دفاتر کار، نیاز به دسترسی به اینترنت پرسرعت برای انجام کارهای مختلف افزایش یافته است. مودم‌های ADSL از جمله تجهیزاتی هستند که برای ارائه این خدمات مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما هزینه بالای تجهیزات می‌تواند مانع از دسترسی به اینترنت با سرعت بالا شود؛ بنابراین، برای رفع این مشکل، تولیدکنندگان مودم‌های ADSL، محصولات باقیمت‌های متفاوتی را به بازار عرضه کرده‌اند.

برای انتخاب یک مودم ADSL با کیفیت مناسب، لازم است به مشخصات فنی و عملکرد آن توجه کرد. در این مطلب، کاماپرس به بررسی ارزان‌ترین مودم‌های ADSL در بازار می‌پردازد که می‌توانند به‌عنوان یک گزینه مناسب برای کاربران با بودجه محدود باشند.

مودم تندا مدل D810R

این مودم که محصول برند Tenda است، ساده‌ترین نوع مودم‌های ADSL به شمار می‌رود. D810R تنها یک پورت ورودی کابل تلفن، یک پورت خروجی LAN، یک پورت USB و ورودی منبع تغذیه یا آداپتور به همراه دکمه خاموش و روشن و ریست فکتوری دارد. این مودم با ADSL، ADSL2،  ADSL2+ و خطوط مخابراتی MPLS سازگار است. این محصول امکان ارائه سرعت تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دارد. چراغ‌های جلوی مودم شامل چراغ Power، چراغ نمایش وضعیت اینترنت ADSL، چراغ LAN و چراغ USB است. این مودم با قیمت ۴۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار موجود است.

مودم نت گیر مدل DGN1000

این مودم با یک آنتن با قدرت ۳dbi، قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت بی‌سیم را دارا است. در جلو، چراغ‌های پاور، WPS، درگاه‌های ورودی LAN و وضعیت اینترنت به همراه دکمه‌های WPS و WiFi وجود دارد. در پشت مودم، ورودی تغذیه، ورودی کابل تلفن، چهار عدد خروجی LAN و دکمه‌های پاور و ریست فکتوری موجود است. این مودم نیز از ADSL، ADSL2 و ADSL2+ پشتیبانی می‌کند. این مودم در بازه قیمتی ۵۵۰ هزار تومان تا ۵۸۰ هزار تومانی قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

مودم TP-Link مدل TD-8817

این مودم که از محصولات برند معروف TP-Link است، از WiFi پشتیبانی نمی‌کند. این مودم در بخش پشتی، یک ورودی خط تلفن، یک درگاه خروجی LAN، یک درگاه USB و ورودی منبع تغذیه وجود دارد. در کنار آن‌ها، یک دکمه پاور و ریست فکتوری نیز موجود است. در جلوی مودم، برای هر یک از درگاه‌های پشتی، یک چراغ عملکرد وجود دارد. مودم TD-8817 با فناوری ADSL2+ از سرعت تا ۲۴ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این مودم نیز در بازه قیمتی ۶۱۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومانی در بازار قابل‌تهیه است.

بیشتر بخوانید:

مودم U-Tel مدل A154

این مودم که محصول برند ایرانی یوتل است، با ۲۰۰ گرم وزن، تا ۱۵۰ مگابیت سرعت را پشتیبانی می‌کند. این محصول یک آنتن خارجی با قدرت ۵dbi دارد که به کاربر امکان اتصال بی‌سیم را در محدوده فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز می‌دهد. این مودم دارای یک ورودی خط تلفن و چهار خروجی LAN است. در جلوی مودم، نشانگرهای LED برای نمایش وضعیت روشن و خاموش بودن دستگاه، اتصال اینترنت، DSL، شبکه بی‌سیم و پورت‌های LAN وجود دارد. دکمه‌های WiFi و WPS روی دستگاه و دکمه‌های پاور و ریست در پشت آن وجود دارد. قیمت این دستگاه هم در بازه ۶۲۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد.

مودم TP-Link مدل TD-W8961N

این مودم دارای دو آنتن وای‌فای است با قدرت ۵dbi که در محدوده فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز شبکه بی‌سیم ارائه می‌دهد. دکمه‌های این مودم شامل کلید روشن و خاموش‌کردن دستگاه، کلید روشن و خاموش‌کردن شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)، کلید بازگشت به تنظیمات اولیه یا ریست و کلید WPS می‌شود. همچنین چهار عدد پورت LAN، درگاه ورودی منبع تغذیه و ورودی خط تلفن در پشت دستگاه موجود است. این مودم ویژگی‌هایی مانند کیفیت خدمات (QoS) و Port Forwarding را نیز ارائه می‌دهد. قیمت این مودم در بازه ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز