محبوب ترین گوشی های موبایل در بازار

لست سکند

در دنیای امروز، موبایل‌ها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل ارتباطی در جامعه شناخته می‌شوند. باتوجه‌به پیشرفت فناوری و رقابت بین تولیدکنندگان، بازار گوشی‌های هوشمند هر روز به شکلی گسترده‌تر و پویاتر شده است. در این بازار پر رقابت، شرکت‌های مختلف به دنبال جذب بیشترین تعداد مشتری هستند. در این راستا، گوشی‌هایی با ویژگی‌های متنوعی ساخته می‌شوند تا به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهند.

در این مقاله، کاماپرس به بررسی محبوب‌ترین گوشی‌های موبایل در بازار که در اینترنت جست‌وجو شده‌اند می‌پردازد.

شیائومی ردمی نوت ۹ پرو

این گوشی در حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و مقدار رم ۶ و ۸ گیگابایتی موجود است. ردمی نوت ۹ پرو دارای یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است. این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 720G هشت هسته‌ای بهره می‌برد. شیائومی چهار دوربین ۶۴، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین عریض ۱۶ مگاپیکسلی را در پنل جلویی این گوشی قرار داده است. باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نیز با شارژر ۳۳ واتی داخل جعبه شارژ می‌شود. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در پشت آن و در زیر جزیره دوربین قرار دارد. این گوشی در زمان نگارش این مقاله قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومانی دارد.

سامسونگ گلکسی A32 5G

این گوشی دو سیمکارته و ۲۰۵ گرمی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم، از 5G پشتیبانی می‌کند. یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع TFT LCD روی این گوشی قرار دارد که در برخی مدل‌ها دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و در برخی دیگر دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است.  پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک Dimensity 720 5G آن می‌تواند به‌خوبی از پس وظایف روزانه خود بربیاید. دوربین‌های چهارگانه این گوشی شامل لنزهای ۲، ۵، ۸ و ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی می‌شوند. باتری لیتیوم یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نیز می‌تواند تا انتهای روز تمام نشود. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش عرضه شده است. قیمت این گوشی حدود ۱۲ میلیون تومان است.

راز آسمان پایتخت

آیفون ۱۲ پرومکس اپل

این گوشی که در سال ۲۰۲ میلادی عرضه شده است، طرف‌داران زیادی در ایران دارد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی ۲۲۸ گرمی از نوع       Super Retina XDR OLED بوده و رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسلی دارد. پردازنده مخصوص این گوشی تراشه A14 Bionic اپل است که با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده و شش هسته دارد. این گوشی با ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم به فروش می‌رسد. اپل سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض، فوق‌عریض و تله‌فوتو به همراه حسگر تشخیص عمق TOF 3D LiDAR در پشت و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض در جلوی آن قرار داده است. ظرفیت باتری این گوشی نیز ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت بوده که از نوع لیتیوم یونی است و با شارژر ۲۰ واتی شارژ می‌شود. قیمت این گوشی نیز حدود ۵۳ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

آیفون ۱۱ اپل

این گوشی که دومین گوشی غول فناوری آمریکایی، یعنی اپل است، ۱۹۴ گرم وزن دارد. نمایشگر ۶.۱ اینچی آن از نوع Liquid Retina IPS LCD بوده و نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتز و وضوح آن ۸۲۸ در ۱۷۹۲ اینچ است. این گوشی از تراشه اپل A13 Bionic ۷ نانومتر پلاس شش هسته‌ای استفاده کرده و در ظرفیت‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود. یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق‌عریض در پشت و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض در پنل جلویی این گوشی تعبیه شده است. باتری این گوشی هم ۳۱۱۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی بوده و با شارژر ۱۸ واتی در ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ می‌شود. قیمت این گوشی نیز در بازه ۳۳ میلیون تومانی قرار می‌گیرد.

شیائومی نوت ۱۰ پرو

شیائومی برای این گوشی ۱۹۳ گرمی، یک نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی تدارک دیده است. این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 732G هشت هسته‌ای بهره می‌برد. باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری این گوشی با شارژر ۳۳ واتی بهره شارژ می‌شود. یک دوربین چهارگانه ۱۰۸، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی عریض ۱۶ مگاپیکسلی برای این گوشی دوسیم‌کارته در نظر گرفته شده است. این گوشی با حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۶ و ۸ گیگابایتی با قیمتی در حدود ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مرتبط با : اپلسامسونگشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز