انواع روش های بازیابی رمز گوشی

فراموش‌کردن رمز و پین‌کد گوشی‌ها امر نامتداولی نیست. روزانه افراد متعددی جهت بازیابی رمز گوشی خود به مغازه‌های تعمیرات گوشی مراجعه می‌کنند و خیلی‌ها هم تمام اطلاعات گوشی خود را پس از فراموشی از دست می‌دهند. اما چه گزینه‌هایی برای بازیابی رمز عبور فراموش‌شده وجود دارد؟

به گزارش کاماپرس، گوشی‌های اندرویدی معمولاً با درخواست پین‌کد، الگو یا رمز عبور، دستگاه کاربر را ایمن می‌کند. اگر رمز قفل را فراموش کنید، گوشی شما بی‌فایده نخواهد شد و در مواقعی می‌توان آن را دور زده و دوباره وارد شد.

با افزایش امنیت گوگل، این کار در نسخه‌های جدیدتر اندروید دشوارتر شده است. اما همیشه راهی وجود دارد که گوشی را دوباره قابل‌استفاده کرد؛ البته تا زمانی که نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل خود را فراموش نکرده باشید.

نسخه‌های جدید اندروید (نسخه 5.0 و بالاتر)

اندروید در نسخه‌های قدیمی‌تر، راهی برای دورزدن پین یا رمز عبور داشت، اما این ویژگی در اندروید 5.0 حذف شد. متأسفانه، این بدان معناست که هیچ راه رسمی برای بازنشانی الگو، پین یا رمز عبور و دسترسی به تلفن یا تبلت وجود ندارد. بااین‌حال، این امر به حفاظت بیشتر از داده و اطلاعات کاربران کمک می‌کند و مهاجمان هیچ راهی برای دورزدن رمز عبور ندارند، مگر اینکه واقعاً آن را بدانند.

قابلیت Smart Lock اندروید ممکن است بتواند شما را نجات دهد. برای مثال، فرض کنید Smart Lock را روی گوشی اندرویدی خود راه‌اندازی کرده‌اید و زمانی که به وای‌فای خانه متصل می‌شوید، به طور خودکار وارد سیستم می‌شود. می‌توانید تلفن خود را به نزدیکی آن وای‌فای ببرید و به طور خودکار حتی اگر رمز باز کردن قفل عادی را به‌خاطر نداشته باشید، قفل گوشی باز خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

چند ترفند دیگر نیز ممکن است کارساز باشند. برای مثال، در دستگاه‌های سامسونگ، اگر با حساب سامسونگ وارد دستگاه شده‌اید، می‌توانید به وب‌سایت Samsung Find My Mobile بروید، با همان حساب سامسونگ وارد شوید و از گزینه «Unlock my screen» استفاده کنید و از راه دور قفل صفحه خود را بردارید. تولیدکنندگان گوشی‌های دیگر مانند شیائومی نیز روش‌های مشابهی برای بازکردن قفل صفحه با حساب کاربری مخصوص خود دارند.

اگر قبلاً بوت‌لودر گوشی شما آنلاک شده است و رام غیررسمی روی آن نصب شده است، ممکن است بتوان از آن محیط برای حذف رمز استفاده کرد. بااین‌حال، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، احتمالاً بدون بازنشانی کارخانه‌ای، حذف رمز امکان‌پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نسخه‌های قدیمی اندروید (نسخه 4.0 و پایین‌تر)

نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید، یک راه یکپارچه برای دورزدن الگو، پین یا رمز عبور دیگر در صورت فراموش‌کردن آن دارند. برای پیدا کردن این ویژگی، ابتدا یک الگو یا پین نادرست را پنج بار در صفحه قفل وارد کنید. دکمه «Forgot pattern»، «Forgot PIN» یا «forgot password» ظاهر می‌شود. پس از لمس آن گزینه، صفحه‌ای برای واردکردن اطلاعات حساب کاربری گوگل شما باز خواهد شد. پس از وارد شدن به حساب گوگل، رمز گوشی شما بازنشانی خواهد شد.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

اگر هیچ‌کدام از گزینه‌های بالا برای بازنشانی رمز عبور گوشی شما کاربردی نبود، احتمالاً بازنشانی به تنظیمات کارخانه تنها گزینه پیش‌رو شما خواهد بود. انجام این کار تمام داده و اطلاعات گوشی شما را پاک کرده و یک گوشی نو به شما تحویل می‌دهد. بسیاری از گوشی‌ها پس از بازنشانی خارج از تنظیمات، در زمان راه‌اندازی نیاز به واردکردن حساب گوگل دارند.

در نهایت اگر از خراب‌کردن گوشی خود می‌ترسید، یا انجام مراحل بالا پیچیده به نظر می‌رسند، بهتر است به متخصصین تعمیرات گوشی مراجعه کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز