ارزان‌ترین خودرو ۷ میلیون ارزان تر شد

خودرو پس از شیب تند افزایش قیمت، حالا به سمت کاهش و ارازن شدن می رود و به نظر می رسد در هفته آینده تا 20 درصد ریزش قیمت داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، قیمت گذاری خودروهایی مانند دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲ به زودی آزاد می شود پس دیگر خودرو نقطه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران نخواهد بود.

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، قیمت خودرو در هفته سوم آذر نسبت به هفته گذشته پنج تا ۱۰ درصد ارزان شده است و این روال کاهش ادامه خواهد داشت.

خودرو چقدر ارزان شده است؟

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بررسی یک پیشنهاد گفته است: حداقل ۱۰خودرو از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج می‌شود.

راز آسمان پایتخت

این خبر در کنار خبر ترخیص دو هزار و ۸۰۰ خودرو معطل مانده در گمرک نشان می‌دهد گشایش‌هایی در حوزه خودرو در حال رخ دادن است و این یعنی ادامه کاهش قیمت و زیان دلالانی که روزی به طمع سود بیشتر خودروها را در پارکینگ‌ها دپو کردند. اما برگشتن ورق می‌تواند سبب کندی جریان ورود نقدینگی به صنعت خودرو ‌شود.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است: با آزادسازی قیمت برخی مدل خودروها، قیمت خودرو داخلی و مونتاژی ارزان می‌شود. ممکن است قیمت خودروهای نام‌برده بین ۱۰ تا ۲۰ درصد دیگر ارزان شود.

قیمت خودرو در بازار

از روز شنبه تاکنون قیمت پراید هفت میلیون تومان ارزان شده است. هفته گذشته قیمت پراید ۱۱۲ میلیون تومان بود اما قیمت این خودرو به ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

قیمت پژو ۲۰۶ هم هفته گذشته ۲۱۰ میلیون تومان بود، اما امروز قیمت این خودرو به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است.روال کاهش قیمت در بازار خودرو درنهایت می‌تواند هم دلالان و هم تولیدکنندگان را با بحران مواجه کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز