قرعه کشی ایران خودرو و سایپا ؛ روش قیمت گذاری تا پایان سال تغییر می‌کند؟

رضا شیوا رئیس شواری رقابت اعلام کرده است که شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده و این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد بر این اساس می توان گفت در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا نیز تحول خاصی از نظر قیمت گذاری ایجاد نخواهد شد.

به گزارش کاماپرس، شرکت در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا در ماه های اخیر به یکی از امور روتین و تکراری میلیون ها نفر تبدیل شده است اما رضایت از نتیجه این قرعه کشی ها برای این خیل میلیونی هر بار کمتر می شود با این حال برنامه ریزی شده به منظور پیش فروش و فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو و سایپا از طریق قرعه کماکان ادامه دارد.

اعتراض اصلی شرکت کنندگان در قرعه کشی این است که قیمت گذاری برخی محصولات تناسبی با ارزش واقعی آنها ندارد و اعتراض بعدی آنها این است که عدالت در این قرعه کشی ها رعایت نمی شود. مثلا شانس خانوارهایی که خودرو ندارند با خانوارهایی که خودرو دارند در این قرعه کشی ها یکسان است.

با این حال رضا شیوا رئیس شواری رقابت می گوید قرار نیست تغییری در روش قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ تا پایان سال انجام شود.

بنابه اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، شیوا در این خصوص می گوید: شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است و این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.  برای آن دسته از خودرو‌هایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

وی ادامه داد: به نحوی که از هفت تا ۱۰ متخصص در حوزه خودرو درخواست کرده تا با بررسی مستنداتی که در اختیار آن‌ها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو، قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود. این روش فقط برای خودرو‌هایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده می‌شود و در مابقی خودرو‌ها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادعایی قابل تحمل اظهار کرد: منصفانه بودن قیمت گذاری شورای رقابت طوری است که هم مصرف کننده، هم خودروساز راضی است!

وی این را هم گفته است که وظیفه ما این است که قیمت منصفانه را اعلام کنیم. طرح قرعه کشی عملی شد اما برخی از این طرح شکایت داشتند،  همان افراد بیایند طرح دیگری را ارائه دهند که خودرو به نیازمندان برسد و همه راضی باشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “قرعه کشی ایران خودرو و سایپا ؛ روش قیمت گذاری تا پایان سال تغییر می‌کند؟

  1. احمد گفته:

    جناب آقای شیوامنصفانه بگوئیم هیچ مدیری وهیچ طرحی در ایرانخودرو ودولت ومجلس تا حالابه نفع مردم نبوده است وهرچه گفتن وهر چه تصویب کردن وهر تصمیمیمی گرفتن غیر عادلانه بوده وهمیشه به نفع دلال لان بوده که خودمدیران وتصمیم گیرندگان به نحوی به آن وصل بوده اندوهمیشه سعی کردندبین مردم ونظام شکاف ایجاد کنندواز آب گل آلود ماهی بگیرندولی مطمئن باشنداین مردم همت بلندی دارند وبیاری خداهیچ وقت از اهداف نظام ورهبری عزیزفاصله نخواهند گرفت وحق خودشان بارعایت اصول وقوانین کشور ازاین زالوصفتان ودلا لان دزدوارباباشان دیر یا زود خواهندگرفت بخدا قسم بلای سر مردم آوردنداستخوان سوزواین بی مدیریتی ونالایقی راهیچ وقت فراموش نخواهندکرد.راه حل های خیلی کوتاه وساده وجودکه براحتی خودروبدست نیازمند واقعی برسدکه مدیران بدلیل قطع دست نوکرانشان هرگز آنها اجرا نکردندونمی کنند.

  2. منتقد گفته:

    آقای به اصطلاح دکتر شیوا منظورت از اینکه بگی مصرف کننده از قیمت راضی هست دقیقا چیه؟؟؟؟؟؟؟ میدونی با قیمت کذایی که روی کوییک و شاهین گذاشتی چند نفر رو بدبخت کردی؟؟؟؟ چه سرمایه هایی از مردم رو با این تورم نابود کردی؟؟؟؟؟؟ چرا انقدر برای سایپا سینه چاکی میکنی؟؟؟ چی گیرت میاد از این خیانت به ملت در پست و مقامی که هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. بی نام گفته:

    درسته ک قرعه کشی عادلانه نیست
    من تو تمام مراحل شرکت کردم اما اسمم در نیومد
    دوست همسرم هر مرحله برای تمام خواهر ها و خواهرزاده هاش اسم می‌نوشت و با اینکار هر سری حداقل ۵ شانس در قرعه کشی داشت و بعد از دوبار اسم یکی ازخواهراش در اومد و ماشین رو از خواهرش گرفت
    معلومه ک این انصاف نیست
    مگه قرار نبود یه مبلغی پول درخواست کنید و اگه اسم کسی نیفتاد برگردانید پول رو . پس چی شد
    اگه اینکارو میکردین یه نفر نمیتونه برای چندین نفر بنویسه و چندین شانس رو برای خودش کنه .
    ب نظر من تمام پلاک اولی ها اولویت یکسانی دارند اما باید کاری کنید ک دور زدن تموم بشه . شما مسئولی و باید راهکار بدی نه ما !!!!!!!!

  4. علی گفته:

    خیلی قیمت ها غیر منصفانه هست مجلس مگر نماینده ی مردم نیست مردم کی گرانی سر سام آور خودرو را خواستند چرا روی مردم فشار می آورید از خدا بترسید این لگن های آشغال رو قیمت خون آدم حساب میآورید به خدا قسم دل مردم را خون کردید. شما بر ما فشار آوردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز