ارزان‌ترین پمپ آب خانگی در بازار کدام است ؟ + قیمت

پمپ آب _کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه در زندگی شهری و به خصوص آپارتمان نشینی یکی از چالش های اساسی انتخاب پمپ آب خانگی است؛ و اینکه چه مدل پمپی باید تهیه شود تا کارایی لازم و جوابگویی نیاز افراد یک ساختمان را داشته باشد. این پمپ‌های خانگی معمولا در دو نوع دارای مخزن انبساط با کلید اتوماتیک و یا پمپ دارای ست کنترل در بازار موجودند.

به گزارش کاماپرس، این روزها کمبود فشار آب در کلانشهرها باعث شده تا تقریبا تمامی آپارتمان‌ها به پمپ آب نیاز پیدا کنند. در چنین شرایطی بهترین راه‌حل برای رفع همیشکی مشکلات آب ساختمان، نصب موتور پمپ آب خانگی است.

پمپ آب_کاما پرس

کدام پمپ آب خانگی ارزان‌تر است؟

پمپ آب خانگی با ست کنترل، هزینه خرید کمتری دارد. اما با هر بار باز یا بسته شدن شیرآب، کلید اتومات استارت می‌خورد و پمپ شروع به کار می کند. پس اگر مصرف آب در ساختمان شما بیشتر باشد، باید از خرید این مدل پمپ صرف‌نظر کنید. از مزایای این مدل می‌توان به کنترل آمپر مصرفی اشاره کرد و اینکه اگر زمانی آب در سیستم وجود نداشته باشد، پمپ نمی‌سوزد. همچنین به طور کلی می‌توان گفت که لوازم پمپ آب خانگی با مخزن انبساط و کلید اتوماتیک شامل پمپ آب، منبع تحت فشار، کلید، شیلنگ رابط منبع و پمپ، پنج راهی و درجه می‌شود.

انواع پمپ آب خانگی

انواع دیگری از پمپ آب در بازار وجود دارد که عبارتند از: نوع بشقابی، جتی، تک پروانه، دو پروانه و چند پروانه. جنس بدنه این پمپ‌ها از چدن، استیل، ضدزنگ و پلاستیک است اما مدل پروانه از جنس برنج، استیل و پلاستیک فشرده یا همان باکالیت تولید می‌شود.

مقایسه پمپ جتی و بشقابی

پمپ آب خانگی یک “اسب جتی” در مقایسه با نوع یک “اسب بشقابی” دارای فشار بیشتر و دبی کمتر است؛ اما پمپ آب یک “اسب بشقابی” در مقایسه با یک “اسب جتی” دارای فشار کمتر ولی دبی بیشتر است. پس در نوع بشقابی صدای پمپ به نسبت جتی کمتر است. در هر دو مدل دهانه ورودی و خروجی آب یک اینچ است.

پمپ آب_کاما پرس

پمپ آب برای ساختمان یک طبقه

اصولا برای ساختمان های یک طبقه یا ویلایی از پمپ آب خانگی نیم اسب یا یک اسب بخار استفاده می‌شود. برای راه‌اندازی این سایز از پمپ‌ می‌توان هم از منبع تحت فشار 24 لیتری و کلید اتومات استفاده کرد و هم از ست کنترل. در حال حاضر، پمپ آب نیم اسب محیطی مدل PM45 با قیمت 2 میلیون و 600 با ارتفاع آب‌دهی 40 متر و حداکثر دمای آب 90 درجه در بازار قابل خریداری است. این پمپ یکی از ارزان‌ترین پمپ‌های موجود در بازار است.

پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

برای ساختمان 3 طبقه اگر تک واحدی باشد، پمپ آب خانگی یک اسب جتی یا یک اسب بشقابی کافی است. در راه اندازی این سایز از پمپ‌ها برای سه واحد از منبع تحت فشار 24 یا 50 لیتری استفاده می‌کنند. برای ساختمان سه طبقه دو واحدی، هم از پمپ 1.5 اسب تک پروانه یا دو پروانه با منبع تحت فشار 50 یا 60 لیتری استفاده می‌شود.

پمپ آب_کاما پرس

پمپ آب پروانه مدل pm45 با جنس بدنه چدن که 5800 کیلو وزن دارد، در بازار به قیمت یک میلیون و 916 هزار تومان قابل خریداری است. همچنین پمپ فشار اب پنتاکس مدل PM45 با توان پمپ 0.5 hp برای هر ساعت، برق مصرفی 220 ولت و حداکثر دبی h40 به قیمت یک میلیون 560 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. این 2 پمپ نیز یکی از ارزان‌ترین پمپ‌های خانگی است اما بهتر است پیش از خرید پمپ ارزان‌قیمت، به میزان مصرفی ساختمان خود توجه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تکنولایفدومینو کالافراسرد
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز