ارزانترین هتل های تهران را با اسنپ روم رزرو کنید

هتل های تهران-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

باغ فردوس یکی از زیباترین مکان‌های نزدیک به بازار تجریش است که با پیاده‌روی از سمت بازار می‌توان به راحتی به آن رسید. موزه سینما در باغ فردوس، تاریخ سینمای ایران را در یک عمارت قدیمی و زیبا متعلق به دوره قاجار و در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های تهران به نمایش می‌گذارد.

به گزارش کاماپرس به نقل از اسنپ روم، شما می‌توانید از سایت اسنپ روم، ارزانترین هتل‌های تهران و مسافرخانه شرق تهران را انتخاب کنید. همچنین با بررسی اقامتگاه اقتصادی تهران محل اقامت خود را با بهترین قیمت رزرو کنید و به راحتی برای گردش و بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی باغ فردوس به این شهر بیایید.

در این مقاله قصد داریم باغ فردوس تهران را بررسی کنیم. همچنین به معرفی تاریخچه و معماری این مکان قدیمی و فرهنگی بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای متن را مطالعه کنید.

اسنپ روم-کاماپرس

باغ موزه فردوس کجاست؟

مجموعه باغ و موزه سینمای فردوس در شمال تهران، خیابان ولیعصر، قبل از میدان تجریش قرار دارد. باغ فردوس، مجموعه‌ای تاریخی از دوره قاجار است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید. باغ فردوس یکی از جاذبه‌های گردشگری در تهران است. خانه‌ای محصور در باغی بزرگ و دل‌انگیز که بخشی از آن در حال حاضر به موزه سینمای ایران اختصاص دارد.

امکانات رفاهی مختلفی در این مجموعه مهیا شده است که از میان آن‌ها باید به کافه، فروشگاه محصولات فرهنگی و صنایع دستی اشاره کرد. اگر تصمیم به اقامتی مقرون به صرفه‌تر در تهران دارید، اسنپ روم به شما کمک می‌کند.

برای دریافت کد تخفیف اسنپ ماشین، در سایت اسنپ روم، شرایط اقامتگاه اقتصادی تهران را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از بین ارزانترین هتل‌های تهران و مسافرخانه شرق تهران، محل اقامت خود را در این شهر انتخاب کنید.

تاریخچه باغ موزه فردوس را بشناسید!

تاریخچه بنا به دوره محمدشاه قاجار می‌رسد. او ابتدا تصمیم گرفت در محل باغ فعلی کاخی بسازد اما پس از مرگش عملیات ناتمام ماند.

در همین زمان عده‌ای از درباریان شروع به ساخت عمارت‌های روستایی در این منطقه کردند. حسینعلی خان معیر الممالک عمارتی را در همان مکانی بنا کرد که به باغ فردوس معروف شد. عمارت باغ فردوس در قسمت جنوبی این مکان قرار دارد.

ستون‌های تزئین شده با گچ بری از مهم‌ترین قسمت‌های معماری این عمارت است. این بنا چندین بار در طول تاریخ و توسط مالکان مختلف تغییر کرده است. سرانجام در دوره پهلوی با تأسیس دبیرستانی به نام شاپور تجریش، باغ فردوس به دولت واگذار شد. در اواخر حکومت پهلوی، ساختمان باغ به مرکز هنری، فرهنگی و نمایشگاهی تبدیل شد و در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

آنچه امروزه به باغ فردوس معروف است در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری تهران و بنیاد فارابی شکل گرفت.

برای بازدید از این مکان تاریخی، شما می‌توانید به صورت اختصاصی از سایت اسنپ روم، گزینه‌های اقامتگاه اقتصادی تهران را بررسی کنید و با رزرو ارزانترین هتل‌های تهران و مسافرخانه شرق تهران به این شهر سفر کنید.

اسنپ روم-کاماپرس

با موزه سینمای ایران آشنا شوید!

موزه سینمای ایران در باغ فردوس، نمایشگاهی از تجهیزات، عکس‌ها و پوستر‌های ایران را به خوبی گردآوری کرده است. باغ تاریخی فردوس پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۱ مرکز آموزش فیلمسازی بود. این موزه، تجهیزات قدیمی سینما، هدایای سینماگران ایران، عکس‌ها و عروسک‌های مربوط به برنامه‌ها و فیلم‌های خاطره‌انگیز را به نمایش گذاشته است.

این مجموعه شامل هفت سالن است که فیلم‌های روز سینمای ایران و جهان را به نمایش می‌گذارد. باغ فردوس همچنین یکی از پاتوق‌های اصلی علاقه‌مندان به سینمای هنر و تجربه است. موزه سینمای ایران با هدف جمع‌آوری، صیانت، ثبت و نمایش مناسب میراث سینمایی ایران در شهریور ۱۳۷۳ راه‌اندازی شد. دقیقاً چهار سال بعد، در شهریور ۱۳۸۱ موزه به مکان باغ فردوس منتقل شد.

از آن زمان تاکنون فعالیت‌های خود را در این ساختمان ادامه می‌دهد و هر روزه پذیرای تعداد زیادی بازدیدکننده از علاقه‌مندان سینما تا پژوهشگران است. اسنپ روم به شما پیشنهاد می‌دهد در متنوع‌ترین هتل‌های اختصاصی و با کیفیت، با قیمت باورنکردنی اقامت خود را در تهران رزرو کنید.

شما می‌توانید فقط در سایت اسنپ روم، گزینه‌های اقامتگاه اقتصادی تهران را بررسی کنید و با رزرو ارزان­ترین هتل‌های تهران و مسافرخانه شرق تهران بدون دغدغه به مسافرت بروید.

کلام آخر

همانطور که در متن بالا مطالعه کردید؛ باغ فردوس در دوره قاجار ساخته شد و به عنوان محلی برای میزبانی جشنواره‌های هنری و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. علاوه بر موزه سینما، چندین کافه، گالری و کتابفروشی در این مکان وجود دارد. باغ موزه فردوس برای علاقمندان به سینما، محلی جالب برای دورهمی خواهد بود.

شما می‌توانید با رزرو ارزانترین هتل‌های تهران از سایت اسنپ روم، اپلیکیشن اسنپ روم و سوپر اپلیکیشن اسنپ به راحتی برای گردش به تهران سفر کنید. همچنین از طریق تماس تلفنی شرایط اقامتگاه اقتصادی تهران را بررسی و در نهایت اجاره کنید.

اگر برنامه سفر شما به هر دلیلی به تعویق افتاد، می‌توانید به صورت رایگان اقامتگاه خود را در این سایت کنسل کنید. اسنپ روم با پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی خود در تمام مدت سفر همراه شماست و کارشناسان پشتیبانی آن در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

این مجموعه، در ارائه ارزانترین و با کیفیت‌ترین اقامتگاه‌ها در مرکز شهر با دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، پیشرو است. تمامی اقامتگاه‌ها توسط تیم کنترل کیفیت اسنپ روم به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود.

نظافت این مکان‌ها به خوبی رعایت شده و روی بالشتی‌ها و تخت‌ها طبق برنامه تعویض می‌شود. ‌امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات خوبی برای برنامه‌ریزی سفر و رزرو مسافرخانه شرق تهران بدست‌آورید.

مرتبط با : اسنپ روم
رایانه کمک
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز