ارزان‌ترین روش برای هوشمندسازی خانه‌های قدیمی

هوشمندسازی خانه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

هوشمندسازی خانه‌های قدیمی و سنتی بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند خانه‌ای مطابق تکنولوژی روز داشته باشند؛ مسئله‌ای که به‌دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی، همیشه چالش برانگیز بوده و هست. در حالی‌که فرآیند هوشمندسازی آنقدرها هم پیچیده نیست و به راحتی می‌توان سیستم‌های روشنایی، قفل‌ درب‌ها، سیستم آبیاری و… را هوشمندسازی و ظاهر خانه را مدرن و کاربردی کرد.

کاماپرس در ادامه به این موضوع که آیا وسایل قدیمی خانه‌ها هوشمندسازی می‌شود یا نه، پرداخته است.

در مورد هوشمندسازی وسایل خانه‌های قدیمی ابتدا این سوال پیش می‌آید که اصلا امکان هوشمندکردن این مکان‌ها وجود دارد یا خیر؟ باید گفت شاید فرآیند هوشمندسازی در مواردی مشکل باشد، اما امکان‌پذیر است. همچنین نکته مهم و قابل توجه این است که از آنجاکه در نصب تجهیزات هوشمند فعلی از سیم‌کشی سنتی ساختمان استفاده می‌شود، نیازی به بازسازی منازل قدیمی نیست.

هوشمندسازی خانه‌های قدیمی با کمترین هزینه

از سوی دیگر، برای اینکه هزینه هوشمندسازی هم زیاد نشود، می‌توان با کمترین تخریب این کار را انجام داد. به عنوان مثال، برای قفل‌ها از قفل دیجیتال استفاده و یا سیستم نورپردازی‌های خانه را کنترلی کرد. حتی وسایل گرمایشی و سرمایشی را هم می‌توان با سیستم کنترل از راه دور هوشمند کرد

 

هوشمندسازی خانه-کاماپرس

کدام وسایل خانه هوشمند می‌شود؟

در ادامه به چند نمونه از معمولی‌ترین و راحت‌ترین وسایلی که هوشمند می‌شود، اشاره می‌کنیم:

سرپیچ هوشمند

یکی از رایج‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های هوشمندسازی کردن خانه، سرپیچ هوشمند RGB است. نرم افزار این سرپیچ‌ها بر روی تلفن همراه نصب می‌شود و در هرکجای دنیا که باشید می‌توانید وضعیت روشنایی منزل خود را تغییر دهید. این سرپیچ‌ها هم قابلیت تایمردار کردن دارند و هم نصب آنان راحت است. این سرپیچ‌ها در سایت‌های فروش اینترنتی بین 800 تا 850 هزار تومان قیمت دارد.

پریز هوشمند

پشت کلیدی هوشمند، یکی دیگر از وسایلی است که با کمک آن می‌توان خانه خود را هوشمند کرد. این پشت کلیدی‌ها برای خانه‌هایی که سالمند دارند، گزینه خوبی است. روش کاربرد آن هم مانند سرپیچ‌های هوشمند است و اپلیکیشن آن با نصب بروی گوشی‌های موبایل کار می‌کند. برای خرید یک عدد پشت کلیدی هم تقریبا باید 800 هزار تومان پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

دوربین‌های امنیتی

امروزه کاربرد دوربین‌های امنیتی زیاد شده و به نسبت قبل، تعداد افراد بیشتری از این دوربین‌ها در منازل خود استفاده می‌کنند. دوربین‌های امنیتی ورودی‌های خانه را امن‌تر می‌کند و مدل‌ها و قیمت‌های آن متفاوت است.

برای نمونه دوربین مداربسته تحت شبکه اسفیورد مدل Z225 یکی از این نمونه‌ها است. برای راه اندازی این دوربین نیاز به دستگاه ضبط و سیم‌کشی نیست و باید نرم افزار نسخه اندروید و یا IOS این دوربین را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. قیمت این دوربین حدودا دو میلیون و 300 هزار تومان است.

کولر هوشمند

برای هوشمندسازی کولرهای آبی می‌توان از پریزهای هوشمند استفاده کرد که در بالا به توضیح آن پرداختیم. اما برای هوشمندسازی کولرهای گازی، با بهره‌مندی از ابزارهای هوشمند که در ادامه ذکر شده، می‌توان کولر گازی را هوشمند و آن را با کمک موبایل از راه دور کنترل کرد. به عنوان مثال، کولر گازی توکار، به کمک ترموستات هوشمند می‌شود اما برخی از اسپیلت‌ها را هم می‌توان به کمک رله هوشمند، با موبایل کنترل کرد. عملکرد رله‌ها نیز بدین گونه است که مانند یک فیوز از راه دور و به کمک موبایل کنترل می‌شوند. در یکی از سایت‌های فروش اینترنتی قیمت رله سوئیچ هوشمند مدل T10 حدودا 550 هزار تومان ذکر شده است.

 

هوشمندسازی- کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : جهان اسمارتحفاظ تصویر کارمانیافریتز
روکش مارال
رایانه کمک
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز