ارزانترین راه بازسازی شیرآلات و سینک آشپزخانه

بازسازی-شیرآلات-سینک
ژیوار

شاید بتوان گفت ارزان‌ترین راه بازسازی شیر آلات و سینک آشپزخانه، آبکاری آن در داخل خانه باشد، اما همین کار هم به تبحر خاصی نیاز دارد که در غیر این صورت باید بخشی از این کار به کارگاه منتقل شود که هزینه ‌بر خواهد شد.

کاماپرس در این گزارش سعی دارد تا مراحل بازسازی شیرآلات را در منزل بررسی کند و به انواع فلزات مناسب برای این کار می‌پردازد.

بازسازی شیرآلات و سینک را چطور آغاز کنیم؟

طبیعی است که بعد از گذشت مدتی کار با شیرآلات و سینک آشپزخانه، شکل ظاهری آن از بین برود و نیاز به ترمیم پیدا کنند. با این حساب می‌توان به جای هزینه برای خرید، شیرآلات و سینک را بازسازی کرد.

برای شروع آبکاری، باید لایه‌های آبکاری قبلی آنها کامل از بین رفته باشد. می‌توان بخش‌های باقی مانده را با اسید پاک کرد. ابتدا باید تمام لوازم غیر برنجی شیرآلات و سینک را مانند واشر و پرلاتور و سرپیچ‌ها را باز کنید. بعد همه چیز را با مایع شوینده بشورید تا تمام چربی‌ها و زنگ زدگی‌ها از بین برود. بعد از شست‌و شو تمام سطوح را خشک کنید و بخش‌های شیر و سینک را با اسپری پرایمر، اسپری کنید. توجه داشته باشید که باید از فاصله 20 سانتیمتری به شکل یک دست به همه جا اسپری کنید.

سپس یک روز زمان نیاز است تا مواد کاملا خشک شوند و بعد آن را با رنگ دلخواه که از جنس آکریلیک یا روغنی است را بر روی سطح شیرآلات و سینک اسپری کنید. این کار را می‌توان تا پنچ لایه ادامه داد و بین اسپری هر لایه حدود یک ساعت زمان بدهید تا رنگ کامل خشک شود. با وجودی که تماس آب با سینک ظرف شویی خیلی بیشتر از شیرآلات است پس باید از رنگ‌های مقاوم استفاده کرد. بعد از اتمام رنگ کاری هم باید از اسپری براق کننده برای دوام بیشتر رنگ شیر و سینک استفاده کرد.

دریان سفر امید

شیرآلات-کاماپرس

انواع آبکاری

آبکاری شیر آلات و سینک انواع مختلفی دارد که هر کدام قیمت‌های مختلفی خواهد داشت. به طور مثال آبکاری با آلیاژ برنج با سه مدل یراق، برس و مات انجام می‌شود که مقاومت بالایی هم خواهد داشت.

نوع دیگر که البته نه به اندازه طلا و نقره ولی پرهزینه خواهد بود آبکاری با برنز است، که نسبت به جنس برنج تیره‌تر و البته مقاوم‌تر خواهد بود. آبکاری با کروم مقاومتی حتی بیشتر از برنز دارد که البته سطح آن کثیفی را به سرعت نشان می‌دهد.

اما پرمخاطب‌ترین نوع آبکاری، استیل است که علاوه بر مراقبت آسان در برابر زنگ زدگی، ظاهر خوب و قیمت مناسب‌تری هم خواهد داشت.

بیشتر بدانید:

هزینه‌ بازسازی شیرآلات و سینک آشپزخانه در خانه چقدر است؟

برای محاسبه‌ی هزینه بازسازی شیرآلات و سینک آشپزخانه باید نوع فلز، ضخامت و جنس فلزات مشخص شود. نکته مهم‌تر اینکه برای انجام این کار باید فرد تسلط کافی داشته باشد چون از بین بردن آبکاری قبلی و شروع آبکاری جدید کار سخت و زمانبری خواهد بود.

بنابراین برای بازسازی شیرآلات و سینک آشپزخانه قیمت مشخصی وجود ندارد. حتی در سایت‌های مختلف هم مبلغ دقیقی را برای انجام این کار قید نکرده‌اند چون محاسبه مبلغ نهایی به تمام پارامترهای مذکور، بستگی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : شیرآلات آروندشیرآلات قهرمان
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز