ارزانترین خودروهای وارداتی زیر 400 میلیون تومان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر صنعت از برنامه‌ریزی برای واردات خودروهای باکیفیت و در عین حال دارای همخوانی با توان اقتصادی خریداران ایرانی خبر داد.

به گزارش کاماپرس، یکی از چالش‌های مهم در زمینه واردات خودرو، عدم تناسب قیمت برخی از آن‌ها با توان اقتصادی مردم بوده که در همین راستا، روز گذشته وزیر صنعت از حل این چالش خبر داد و طی آن تأکید کرد که در تلاش برای واردات خودروهای ارزان‌قیمت هستند.بر اساس آیین نامه، دولت تنها می‌تواند خودروهایی را وارد کند که قیمتشان زیر ۲۰هزار دلار باشد، با این حال اولویت با خودروهایی است که قیمتی کمتر از ۱۰هزار دلار داشته باشند. در این میان نرخ خودروهای ۱۰هزار دلاری با نرخ ارز آزاد حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.بررسی قیمت خودروهای خارجی نشان می‌دهد که خودروهای دارای قیمت اقصادی و در عین حال باکیفیت در بازار جهانی بسیار است. به عنوان نمونه،  هند خودروهایی تولید می‌‌کند که معادل تومانی قیمت آن زیر ۲۰۰میلیون تومان است. همچنین خودرویی مانند رنو کوئید یا نیسان مگنایت به‌ترتیب قیمتی حدود ۲۰۵و ۴۵۰ میلیون تومان دارند. البته قیمت این خودروها با محاسبه تعرفه گمرکی و سود بازرگانی بعد از واردات به داخل کشور تقریبا ۲ برابر می‌شود.

لیست ارزانترین خودروهای وارداتی

در این راستا، احتمالا در طرح جدید وزارت صنعت برای واردات خودروهای ارزان قیمت، خودروهایی همچون موارد زیر وارد شوند:

به نقل از اقتصاد آنلاین، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت با تاکید بر اینکه خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت وارداتی، رقابت‌پذیری را افزایش خواهند داد، عنوان کرد که یکی از مؤلفه‌ها در رابطه با ارتقای کیفیت خودرو، رقابت‌پذیری است. در این میان برای تولید منطقی‌ نه‌تنها خودرو ارزان قیمت، بلکه باید در مورد همه محصولات و کالاها فاکتور قیمت و کیفیت را درنظر داشت.

انتهای پیام

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز