ادعای مدیران فلایتیو: 250 میلیارد تومان خسارت دیدیدم

ژیوار

در پی تعلیق موقت سایت فلایتیو، رئیس هیأت‌مدیره این مجموعه با انتشار یک متن در لینکدین، ریشه این مشکل را فراتر از فروش صرفا دو بلیط هواپیما عنوان کرد.

به گزارش کاماپرش، ساسان نایب در این متن احساسی نوشت: من معتقدم  ارزان فروشی کار دستش داد، نه گران فروخته شدن ۲ عدد بلیط داخلی آنهم فقط چند هزار تومان بیشتر(تعجب نکنید واقعا دو عدد بلیط)

شب تعطیلی سازمان هواپیمایی کشوری فلایتیو را تعلیق کرد، البته طبق روال نامه اخطار بدستمان رسید که تاریخش قبل‌تر بود، ولی تحویلش بعد تعلیق.

چند ساعت بعد روزنامه یا سایت خبری‌ای نبود که خبر را منتشر نکرده باشد.

به سازمان مراجعه شد، بسختی ملاقات شدند و بخشی از تصمیم گیران هم در مرخصی قبل از تعطیلی بودند، و با کلام محبت آمیزشان بگونه‌ای که گویی بجای کارآفرینان مملکت مفسد اقتصادی گرفتند برخورد شد، آنهم به جرم دو عدد بلیط فقط با چند ده هزار تومان اختلاف قیمت.

دریان سفر امید

البته اگر بگویم همیشه این رفتارهای تند بوده بی‌معرفتیست. در اکثر مراسم‌ها پز کارآفرینی و دانش بنیان بودنمان را زیاد دادند و عکس یادگاری زیاد گرفتیم، شاید این تمجیدها باعث انتظار بی جای ما شده.

فلایتیو-کاماپرس

در نهایت آگاه شدیم مقصریم، چون واقعا ۲ عدد بلیط داخلی را بخاطر خطای انسانی و سهوی در وارد کردن کد فیلترینگ، گران‌تر فروختیم. به هر حال مسئولیت را سینه چاک پذیرفتیم و مبلغ را مسترد کردیم و پوزش خواستیم و فورا خطا را برطرف کردیم.

هرچند مشکل از جای دیگریست.

در اصل ارسال نرخ بالاتر از مصوب از سمت ایرلاین به سمت وب سرویس های ما خطاست، جالب اینکه ایرلاین هم زیر نظر هواپیمایی کشوریست، ولی مسئولیت فیلتر کردن نرخ ایرلاین‌ها بجای اینکه از مبدا آن حل شود به ما تحمیل شده، که اینهم به نوبه خود جالب است.

البته OTA ها بخاطر نمایش آنلاین قیمت ها این فیلترینگ جبری را انجام میدهند، ولی فروش توسط دلالان که به طریق دیگر میفروشند قابل رصد نیست، انگار دلیل اینکه ما موظفیم مسئولیت ایرلاین و هواپیمایی کشوری را انجام دهیم، همین عدم قدرت در حذف دلالان است.

با امروز چند روزیست که فلایتیو تنبیه شده و امکان فروش پرواز ندارد، تا این لحظه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت خورده و ادامه روند به اقتصاد فلایتیو، پرسنلش، ایرلاین و جامعه گردشگری لطمه میزند.

جالب تر از همه، این تعلیق موجب شده دسترسی ما برای تغییر تاریخ و کنسل کردن بلیط‌های مسافران قطع شود.

ما یک خطای ساده سهوی کردیم، ولی زیرساخت نا مناسب تعلیق بگونه ایست که ابزار کنسلی و تغییرات را از ما گرفته و هزاران  مسافر را درگیر کرده، و پشتیبانی شبانه روزی و دلسوز و تخصصی فلایتیو هم از دستش کاری ساخته نیست.

بیشتر بخوانید:

جالب تر اینکه خوش خدمتی، شفافیت، سرمایه گذاری و هزاران قدم برای توسعه صنعت توسط فلایتیو به راحتی نادیده گرفته شده. آن روزهای کرونا، یا ورشکستگی ایرلاین‌های اطلس یا جرمنیا کجا بودید که ما از جان گذاشتیم و میلیاردها از جیب خرج کردیم برای آرامش بازار و پاسخگویی به مسافران بلاتکلیف، دقیقا در زمانیکه کسی حضور نداشت، ما ذات پشتکار بالا و دلسوزی و کارآفرین خود را بارها ثابت کردیم.

به هر حال مثل همیشه پر قدرت در کنار اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشورم می ایستیم و تمام قد، از آگاهان صنعت میخواهم هم صدا شویم.

نه برای حل مشکل فلایتیو، برای حل مشکلی که سال‌هاست چند وقت یک بار گریبان یکی از شرکت‌های آنلاین را می‌گیرد، در صورتیکه اصل موضوع و تخلف جای دیگر است و قانون گذاری‌ای که بدرستی وجود ندارد.

از صداقت، شفافیت، و تمرکز به ادامه مسیر در فلایتیو هم لازم نیست بگویم، همین مارا بس که پرسنل و کاربرانمان آگاهند و باقی خبرسازی و اتفاقاتیست که در هر سازمانی می‌آید و می‌رود و برای ما درس و تجربه می‌شود.

همچون همیشه پر قدرت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

مرتبط با : فلایتیو
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز