ادعای شوکه کننده مدیرعامل ایران خودرو

ایران خودرو-کاماپرس
ژیوار

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اعلام کرد هم اکنون بالغ بر 80 درصد محصولات تولیدی این مجموعه زیان‌ده هستند. قیمت محصولات ایران خودرو، با بازار اختلافی 280 میلیون تومانی دارد و تولیدات این مجموعه رشد قیمتی نداشته است.

به گزارش کاماپرس، به نقل از عظیمی، هیچ کالای دیگری در کشور وجود ندارد که اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه آن به 280 میلیون تومان برسد. اختلاف قیمت بالا از درب کارخانه تا بازار باعث شده تا مردم برای خرید خودرو صف بکشند. چون سودی ناشی از اختلاف قیمت وجود ندارد، فروش محصولات برخی خودروسازان قسطی شده است. عظیمی بیان کرد هیچ تفاوتی بین سهامداران پتروشیمی و خودرو وجود ندارد. ولی یکی سود به دست می‌آورد و دیگری زیان می‌کند. عظیمی توصیه کرده است که دولتمردان هر شرایطی را برای خودروهای وارداتی در نظر می‌گیرند، برای اتومبیل‌های داخلی هم اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

درباره خودروسازی ایران خودرو بدانید

ایران خودرو یک شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر آن در تهران قرار دارد. محصولات پرفروش و پرمخاطب پژو 405، پژو 206، پژو 207 و پژو پارس تولید این شرکت خودروسازی هستند. این گروه خودروسازی در دوران قبل از تحریم با شرکت‌های خارجی معروفی مثل رنو مشارکت داشته است. یکی از خودروهای تولیدی این مجموعه که با همکاری رنو تولید شده، تندر 90 است که در حال حاضر هم در بازار ایران فروخته می‌شود.

دریان سفر امید

در حال حاضر این گروه خودروسازی به دلیل نبود مدیریت درست با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اختلاف قیمت بازار و کارخانه و بالا بودن قیمت قطعات مربوط به تولیدات خودرو این مجموعه، از جمله مشکلات قابل توجه است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان