پادکست بد پی آر ؛ تولید دانش بومی در حوزه روابط‌عمومی

پادکست- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اپیزود اول پادکست و ویدئوکست بد پی‌آر (Bad PR Cast) همزمان با روز ارتباطات و روابط‌عمومی با هدف مرور تجربه‌های شکست در حوزه روابط‌عمومی منتشر شد. در نخستین اپیزود منتشر شده موضوع «رسانه‌ای به نام هدیه تبلیغاتی» با حضور 2 مهمان فعال در حوزه رسانه و روابط‌عمومی مورد بررسی قرار گرفت. از همین رو کاماپرس با احمد واحدی، بنیانگذار این پادکست و از فعالان حوزه ارتباطات به گفت‌وگو نشسته است.

احمد واحدی درباره دلایل انتشار این پادکست گفت: بد پی‌آر همان اتفاقی است که ما در شرکت‌ها و سازمان‌ها در هراس هستیم که دچارش نشویم و در بد پی‌آر کست قرار است راجع به اشتباهات در روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها صحبت کنیم. البته پادکست و ویدئوکست بد پی‌آر که نخستین ویدئوکست در فضای روابط‌عمومی است , قرار نیست تنها یک پادکست باشد، بلکه با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی و سایت بد پی‌آر  به زودی مجموعه‌ای از محتوای تکمیلی به مخاطبان ارائه کنیم.

چرا بد پی آر؟

واحدی درباره دلایل انتخاب نام بد پی‌آر برای این پادکست به کاماپرس گفت: در واقع خواستم که با مرور تجربه‌های شکست در حوزه روابط‌عمومی به تجربه‌های بهتر و موثر برسیم و به همین دلیل اسم پادکست، “بد پی‌آر” شد که کمی هشداردهنده هم هست. در واقع قصد داریم در اپیزودهای بعدی درباره تجربه‌های شکست، تجربه‌های بد و اشتباهات این حوزه صحبت کنیم.

پادکستی برای تغییر نگاه به حوزه روابط‌عمومی

این فعال ارتباطات و رسانه تاکید کرد که در حال حاضر و با بد پی‌آر، سه پادکست جدی و منظم در حوزه روابط‌عمومی منتشر می‌شود و به نظر من هرچقدر محتوا در حوزه روابط‌عمومی بیشتر تولید شود، نگاه متفاوتی به این حوزه نیز شکل می‌گیرد. در حال حاضر نگاه حداقلی به حوزه روابط‌عمومی وجود دارد که ناشی از عدم آگاهی مدیران و جامعه  کسب‌وکار نسبت به تاثیرگذاری این حوزه است.

واحدی در گفت‌وگو با کاماپرس ادامه داد: موضوعاتی وجود دارد که پادکست‌های فعلی شاید به دلیل لحن و ادبیات و یا حتی ساختارشان نمی‌توانند به آن بپردازند و من در بد پی‌آر می‌خواهم راجع به یک سری مگوها و تجارب شکست‌خورده حرف بزنم تا متوجه شویم با چه استراتژی می‌توان برای رسیدن به پی‌آر درست، تلاش کرد.

موضوعاتی که در بد پی‌آر به آن پرداخته می‌شود

احمد واحدی در پاسخ به این پرسش که هدف اصلی او از انتشار چنین پادکستی چیست، تاکید کرد: موضوع اول ما هدیه تبلیغاتی بود، یعنی رسانه‌ای به نام هدیه تبلیغاتی؛ درباره هدیه تبلیغاتی همیشه حرف و حدیث است، اما تاکنون خیلی مورد بررسی قرار نگرفته است. مسئله رابطه روابط‌عمومی و رسانه که یک قصه پرغصه است، یکی دیگر از موضوعاتی است که به آن خواهیم پرداخت؛ موضوعی که هم رسانه‌ها از آن گله‌مند هست و هم فعالان حوزه روابط‌عمومی‌. در آینده هم به موضوعات چالشی در این حوزه خواهیم پرداخت و از مخاطبان پادکست هم درخواست می‌کنم که موضوعات مدنظرشان را پیشنهاد بدهند.

پادکست بد پی آر انتقادی نیست

بنیانگذار پادکست و ویدئوکست بد پی‌آر در پاسخ به این پرسش که آیا رویکرد پادکست بد پی‌آر انتقادی است، گفت: رویه این پادکست قرار نیست انتقاد از افراد باشد و ما نمی‌خواهیم فرد یا سازمانی را نقد کنیم؛ نقد ما به روش‌ها و اقدامات اشتباه در این حوزه است.

احمد واحدی در پایان اضافه کرد که این پادکست به صورت ماهانه و به امید خدا در آینده هر دو هفته یکبار منتشر خواهد شد و مدیران کسب و کار، برندها و افراد و شرکت‌هایی که به روابط‌عمومی‌ها خدمات ارائه می‌کنند می‌توانند از بد پی‌آر حمایت کنند.

انتهای پیام

آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز