احداث پیست اسکی در چالیدره

پیست اسکی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهر مشهد یکی از کلانشهرهای ایران محسوب می شود که به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) در مشهد حائز اهمیت است. سالیانه زائرین بسیاری از داخل کشور و دیگر کشورهای همسایه به خصوص کشورهای عرب زبان در این شهر رفت و آمد دارند.

به گزارش کاماپرس، شهر مشهد از زیبایی های زیادی برخوردار است. مشهد دارای مکان های تفریحی و گردشگری بسیاری می باشد یعنی تنها از نظر این که قطب مذهبی ایران محسوب می شود اهمیت ندارد بلکه مکان های تفریحی زیادی از جمله کوهسنگی، طرقبه، پارک ارم، شاندیز و … نیز دارد.

مشهد در کنار پتانسیل مذهبی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی متنوعی برخوردار است. یکی از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی شناخته‌شده آن، مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره در ییلاق طرقبه به‌شمار می‌رود. این مجموعه که از سال ۸۱ در وسعت ۱۷۰ هکتار با دریاچه‌ای ۱۲ هکتاری احداث شده، با پذیرش روزانه حدود ۲۰ هزار توریست ایرانی و خارجی در تقویت صنعت گردشگری مشهد و طرقبه، ایجاد فرصت‌های فراوان شغلی و جذب سرمایه‌گذاران نقش قابل توجهی داشته است.
توان بالای منطقه چالیدره برای جذب گردشگر خارجی تله‌سیژ، سافاری، ترن کوهستان، کارتینگ، بانجی جامپینگ، راپل و پل معلق، انواع قایق‌سواری، لنج‌سواری، زورب بال، باگی، دوچرخه‌سواری، موتور ATV، شاتل، اسکی روی آب، تونل وحشت، ماهیگیری، دکتر ماهی، رستوران کشتی پذیرایی،‌ کافی‌شاپ گردان، عکاسی سنتی و غرفه خزندگان امکاناتی هستند که گردشگران می‌توانند در بازدید از این منطقه گردشگری و تفریحی استفاده کنند. البته بناست در آینده نیز این مجموعه گردشگری مجهز به مجتمع‌های اقامتگاهی برای عموم گردشگران شود.

چالیدره مورد استقبال توریست‌های خارجی
محمود جوانمرد، سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت الماس طلایی چالیدره در گفت و گو با دنیای اقتصاد با بیان اینکه با مالکان این مجموعه قرارداد سرمایه‌گذاری به‌مدت ۱۵ سال منعقد کرده‌اند، می‌گوید: از سال ۹۰ تا ۹۷ نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان در دهکده نمونه گردشگری چالیدره طرقبه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ بر این اساس در پنج سال اول سرمایه‌گذاری ۸۰ درصد و پنج سال دوم و سوم نیز ۷۰ درصد از درآمد به ما تعلق می‌گیرد و پس از اتمام قرارداد، سازه‌های غیرمنقول را تحویل داده و سازه‌های منقول را با خود می‌بریم. وی با بیان اینکه توریست‌های خارجی بخش قابل توجهی از گردشگران منطقه نمونه گردشگری چالیدره را تشکیل می‌دهند، اضافه می‌کند: بخش عمده‌ای از اقتصاد چالیدره تحت تاثیر توریست‌های خارجی است که آنها را از طریق اطلاع‌رسانی از مبدأ، تبلیغات توسط تورلیدرها، فضای مجازی و بیلبوردهای تبلیغاتی به منطقه چالیدره هدایت می‌کنیم.

ریزش 90درصدی گردشگران چالیدره پس از کرونا
وی شیوع بیماری کرونا را عاملی برای کاهش میزان ورودی گردشگران به منطقه نمونه گردشگری چالیدره بیان و تصریح می‌کند: اوضاع مجموعه چالیدره به‌دلیل کاهش میزان گردشگران مساعد نیست به‌گونه‌ای که نزدیک به ۹۰ درصد ریزش در آمار بازدیدکنندگان داشته‌ایم.

جوانمرد با پیش‌بینی اینکه تا زمانی که سفر عادی‌سازی نشود و توریست و گردشگر خارجی به مشهد نیاید، چالیدره نمی‌تواند دوباره به آمار گذشته خود برسد، می‌گوید: سیاست‌ها و نوع مراودات دولت در وضعیت گردشگری موثر است و اکنون نمی‌توانم بگویم چه زمانی می‌توانیم به رویه سابق خود بازگردیم.

با این‌حال وی بر این باور است که سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری زمانی برای سرمایه‌گذار ارزش افزوده به‌دنبال خواهد داشت که ملک و زمین نیز متعلق به وی باشد. در همین راستا نیز شرکت الماس طلایی چالیدره اقدام به خرید زمینی ۳۷۰ هکتاری روبه‌روی منطقه نمونه گردشگری چالیدره کرده است تا آن را تبدیل به منطقه‌ نمونه گردشگری دیگری با امکاناتی متفاوت‌تر بکند. سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت الماس طلایی چالیدره یکی از ویژگی‌های فرهنگی و گردشگری نوروزگاه را حضور نمایندگانی از استان‌های کشور بیان می‌کند و می‌گوید: هر استانی در نوروزگاه چادر خود را دایر کرده و آداب و سنن، موسیقی سنتی، تولیدات و صنایع دستی خود را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. وی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این منطقه نمونه گردشگری را احداث پیست اسکی، شهرک ویلایی مشابه ونیز ایتالیا، سافاری، پارک حیوانات و شهربازی مدرن اعلام می‌کند که موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای چندین هزار نفر خواهد شد. جوانمرد همچنین خرید پروژه تله‌سیژ دربند تهران در سال ۹۵ و تعویض و نوسازی دستگاه و تجهیزات آن را از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: سرانجام تیرماه ۹۷ پس از دو سال تعطیلی مجموعه تله‌سیژ دربند را با ایده‌هایی جدید افتتاح کردیم و در آینده بنا به احداث پارک پرندگان، قطار کوهستان، اقامت موقت، رستوران و… داریم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : الماس طلایی چالیدره
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز