احتیاط بیشتر معامله گران طلا و سکه با شروع دور جدید مذکرات

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 0.45 درصد بالا رفت و به محدوده یک میلیون و 312 هزار و 700 تومان رسید. اما نرخ سکه امامی در مقایسه با پنج شنبه گذشته بدون تغییر مانده و در همان نرخ 13 میلیون و 195 هزار تومانی معامله می‌شود. علت اصلی این ثبات نرخ سکه به انتشار اخباری درباره احیای توافق هسته‌ای باز می‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگر نرخ سکه بتواند به بالای محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومانی برسد، خریداران بیشتری وارد بازار شده و قیمت این فلز گرانبها رشد پیدا خواهد کرد. دستیابی به این مرز قیمتی هم به نرخ دلار بستگی دارد. در صورتی که نرخ دلار در ادامه امروز و روزهای آینده باز هم رشد پیدا کند و وارد کانال 31 هزار تومانی بشود، نرخ سکه در هفته جاری افزایش چشم گیری خواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اما اگر نرخ دلار کاهشی شود، قیمت سکه به سمت مرز 13 میلیون تومانی حرکت خواهد کرد و کاهشی‌های بازار فعالیت بیشتری خواهند داشت.

وضعیت اونس در بازار جهانی چطور است؟

قیمت اونس هم نسبت به روز قبل 0.1 درصد کم شد و به محدوده هزار و 783 دلاری رسید. با اعلام آمار وزارت کار آمریکا، انتظار می‌رود قیمت طلا نوسانات کمی داشته باشد. چون دیروز طبق آمار اعلامی مشخص شد که نرخ بهره آمریکا افزایش زیادی داشته و به بالاترین مقدار در 40 سال گذشته رسیده است.

البته پیش بینی می‌شود نرخ اونس تا هفته آینده و اعلام تصمیم گیری کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در محدوده هزار و 760 دلاری تا هزار و 800 دلاری حرکت کند. به هر حال توصیه شده تا اعلام تصمیم گیری این کمیته سرمایه گذاران در این بازار فعالیت زیادی نداشته باشند و منتظر نتیجه بمانند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز