ابلاغ قانون واردات خودروهای برقی نو و کارکرده + جزییات

ابلاغ قانون واردات خودروهای برقی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بر اساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، واردات خودروهای نو و کارکرده برقی و هیبریدی به صورت رسمی مجاز شده و وزارت صمت مکلف است ظرف یک ماه آیین‌نامه اجرایی آن را تهیه کرده و به هیأت وزیران ارسال نماید.

به گزارش کاماپرس، بنا به بند ت تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، واردات خودروهای نو و کارکرده برقی و هیبریدی برای کاهش آلایندگی شهرها مجاز است. حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال ۱۴۰۳ معادل نیم درصد و برای سایر متقاضیان چهار درصد تعیین شده است. همچنین، حقوق ورودی خودروهای برقی بنزینی (هیبریدی) 15 درصد است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است تخفیف در پرداخت حقوق ورودی واردات خودروهای برقی بنزینی (هیبریدی) و قطعات منفصله آن را به میزان نیمی از منابع اختصاص یافته اعمال کند. منابع حاصل از حقوق ورودی این خودروها و قطعات منفصله آن برای توسعه زیرساخت‌های آن و تسهیلات خرید داخلی این خودروها صرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به نقل از مهر، همچنین، وزارتخانه‌های کشور و صنعت، معدن و تجارت مکلفند گزارش تفصیلی هزینه کرد منابع حاصل از این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های عمران و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.

ابلاغ قانون واردات خودروهای برقی-کاماپرس

انتهای پیام

 

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز