آی‌ پی ثابت چیست؟ + مزیای آن       

آریاک سفر

آی پی اساسی‌ترین عنصری بوده که امکان دریافت و ارسال اطلاعات در شبکه‌‌ی اینترنت را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر آی پی، آدرس دیجیتال افراد است که دستگاه‌های متصل به اینترنت را شناسایی و به دیگر دستگاه‌های موجود در شبکه متصل می‌کند. آدرس آی پی مهم‌ترین عامل میان دستگاه‌ها در شبکه‌های مختلف است چراکه شناسایی و ارتباط موثر میان آن‌ها را ممکن می‌سازد. تنظیم آدرس آی پی برای دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر شخصی، موبایل، سرور ابری و … جهت برقراری ارتباط در شبکه حتی خارج از اینترنت ضرورت دارد.

کاماپرس در این مطلب به بررسی انواع آدرس آی پی و مزایای استفاده از آن‌ها می‌پردازد.

آشنایی با انواع آدرس آی پی

آی پی خصوصی: هر دستگاهی مانند رایانه‌، موبایل، تبلت‌، بلندگو یا تلویزیون‌ هوشمند که به شبکه اینترنت و بلوتوث شما متصل می‌شود یک آدرس آی پی خصوصی دارد. آی پی خصوصی برای دستگاه‌های درون یک شبکه خصوصی استفاده می‌شود؛ به طوریکه خارج از این شبکه دسترسی‌پذیر نخواهد بود. این نوع آدرس آی پی برای دستگاه‌های خانگی و دفتری که به یک شبکه داخلی وصل هستند استفاده می‌شود. به عبارت دیگر شناسه‌های منحصر به‌ فرد برای هر دستگاهی بوده که آن‌ها را در شبکه متمایز می‌کند.

آی پی عمومی: این آی پی برای ارتباط با اینترنت استفاده می‌شود و به یک دستگاه یا شبکه اختصاص پیدا می‌کند. این نوع آی پی به صورت عمومی برای دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل است، اختصاص داده می‌شود. در واقع

تمام دستگاه‌های خارج از شبکه اینترنتی شما برای شناسایی شبکه‌تان از آی پی عمومی استفاده می‌کنند.

دریان سفر امید

آشنایی با انواع آی پی عمومی

پویا: این نوع آدرس آی پی، به صورت خودکار  به دستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود و ممکن است با هر اتصال به شبکه تغییر نیز کنند. معمولا تمامی دستگاه‌های خانگی و اداری از آدرس‌های آی پی پویا استفاده می‌کنند.

ثابت: این آی پی به یک دستگاه یا سرور به طور دائم اختصاص داده شده و تغییری نمی‌کند. آدرس‌ آی پی استاتیک یا همان ثابت معمولا برای سرورها یا دستگاه‌هایی که نیاز به ماندگاری آدرس دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر مشاغل به آی پی ثابت نیاز ندارند اما برای آن‌ها که قصد دارند سرور ابری خود را میزبانی کنند، داشتن یک آدرس آی پی ثابت بسیار حائز اهمیت است چراکه یک آدرس آی پی ثابت تضمین می‌کند که وبسایت‌ها و آدرس‌های ایمیل مرتبط با آن دارای یک آی پی ثابت هستند. اگر می‌خواهید دستگاه‌های دیگر بتوانند آن‌ها را به طور مداوم در وب پیدا کنند، آی پی ثابت برای شما کاربردی خواهد بود.

استفاده از آی پی چه مزایایی دارد؟

دسترسی آسان به فایل‌ها از هر نقطه‌ای در شبکه: با شبکه‌ی محلی در خانه می‌توانید برای انتقال سریع فایل‌های بزرگ خود میان دستگاه‌ها استفاده کنید. شبکه‌ی محلی برخلاف سرورهای ابری که بسیار محبوب هستند، سرعت بالاتری داشته و نیاز به اینترنت و صرفه‌جویی در هزینه ندارد.

استفاده از سرویس‌های تحریم‌ شده مانند صرافی‌ رمزارز: افراد فعال در حوزه‌ی کریپتو در ایران با مشکلاتی مانند تحریم‌ صرافی‌های بزرگ مواجه هستند. از طرفی صرافی‌ها معمولا بر آی پی کاربران خود حساس هستند؛ بنابراین استفاده از آی پی ثابت برای این دسته از کاربران از هر چیز دیگری واجب‌تر است. با داشتن آدرس آی‌ پی ثابت، صرافی‌‌ها به احتمال کمتر می‌توانند تشخیص دهند اکانت شما از ایران به سرویس‌هایشان متصل است.

برقراری تماس از راه‌ دور یا استفاده از سرویس VOIP: اگر بر اساس شرایط کاری خود به استفاده از خدمات تلفن‌های مبتنی‌ بر آی پی نیاز دارید، لازم به ذکر است که این سرویس‌ها باعث کاهش قطعی‌ها و افزایش کیفیت تماس‌ها بر بستر شبکه‌ی اینترنت می‌شود.

اتصال پایدار به اینترنت و اشتفاده از خدمات آنلاین: با داشتن آی پی ثابت، اطلاعات شما مانند نامه‌ای که همیشه به مقصد می‌رسد، خواهد بود؛ تماس‌های ویدیویی روان‌تر، بازی‌های آنلاین بدون مشکل و دانلود فایل‌ها با سرعت بیشتر را تجربه خواهید کرد.

 

خريد آی پی «آسیاتک»

شرکت آسیاتک، نسل جدیدی از سرویس‌ها را در قالب خدمات ابری توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک، با توسعه‌ و به‌کارگیری این خدمات ارتباطی در دنیا ارائه کرده است. خدمات ابری این شرکت در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد که پاسخگوی نیازهای روز مشتریان خرد و کلان در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری نیز است. خدمات جدید این مجموعه با هدف استفاده از به‌ روزترین فناوری‌ها همچنین کمک به مدیریت هزینه توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است. شما برای خريد هارد سرور و دریافت خدمات می‌توانید به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کرده یا برای ارتباط با کارشناسان آسیاتک با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آسیاتک
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
سفریار آریا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان