آیا کراتینه کردن مو آسیب زاست؟

کراتینه کردن مو-کاماپرس
ژیوار

با گسترش خدمات آرایشی و زیبایی، روز به روز متدهای جدیدتری رایج می‌شود. کراتین کردن موها یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی کراتینه کردن موها است و برای صافی و از بین رفتن وز موها استفاده می‌شود . استفاده از این خدمات امروزه بین افرادی که موهای فر، مجعد یا خشک دارند، بسیار پرطرفدار است. در حال حاضر بحث‌های زیادی پیرامون ضرر‌ها و فواید کراتین وجود دارد و اکثر مردم درک درست و دقیقی از کراتین کردن و معایب و مزایای آن ندارند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع کراتین و معایب و مزایای آن ‌پرداخته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کراتین چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در رشته‌های مو وجود دارد و باعث نرمی و درخشندگی مو می‌شود. در صورتی که کراتین موجود در تارهای مو کم باشد، موها فرتر و مجعدتر می‌شوند و در بعضی موارد ممکن است بسیار خشک و آسیب‌دیده شوند. عوامل بسیار زیادی باعث از بین رفتن کراتین موجود در موها می‌شود. کراتینه کردن مو به عنوان یک روش درمانی برای جلوگیری از خشکی مو استفاده می‌شود.

انواع کراتین

کراتین صافی شامل دو روش کراتین ژاپنی و کراتین برزیلی می‌شود. در روش صافی ژاپنی موها به میزان بسیار زیادی لخت می‌شود و با این حال، این روش طرفداران زیادی ندارد و معمولا بعد از استفاده از آن افراد نمی‌توانند موهای خود را رنگ کنند. کراتین صافی برزیلی به میزان کمتری موها را لخت می‌کند، ولی روش پرطرفدارتری است. کراتین صافی برای افرادی که دارای موهای فر و مجعد نسبتا سالمی هستند، قابل استفاده است. در صورتی که افراد موهای دکلره و آسیب‌دیده داشته باشند، استفاده از کراتین صافی پیشنهاد نمی‌شود.

دریان سفر امید

کراتین احیا نوع دیگری از خدمات کراتینه است که در این روش تمرکز بر ترمیم و احیای موهای آسیب‌دیده است. این روش صافی کمتری نسبت به کراتین برزیلی دارد، ولی برای افرادی که موهای رنگ‌شده، دکلره و آسیب‌دیده دارند، انتخاب مناسب‌تری است.

کراتین مو-کاماپرس

کراتین و ریزش مو

بحث‌های زیادی پیرامون ارتباط کراتین و ریزش مو وجود دارد. یکی از مهم‌ترین ظرافت‌های کراتین کردن موها مربوط به مواد‌گذاری در ساقه موها است که این مواد نباید با ریشه مو در تماس باشند. در صورتی که این مواد در حین فرآیند با ریشه موها برخورد داشته باشند، می‌توانند باعث ریزش مو شوند. در صورتی که آرایشگر از مهارت و تبحر کافی برخوردار باشد، این مشکل به وجود نخواهد آمد. همچنین رنگ و دکلره، استفاده زیاد از وسیله‌های حرارتی مو یا سایر عوامل می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی مو و ریزش از وسط ساقه شود. استفاده از کراتین احیا در این موارد می‌تواند باعث درمان شکنندگی مو از ساقه و از بین رفتن ریزش مو شود.

یکی از مراقبت‌های ضروری بعد از کراتین، استفاده از شامپوهای بدون سولفات است. باید توجه داشت که شامپوهای بدون سولفات معمولا کف زیادی ندارند و قدرت پاک‌کنندگی کمتری نسبت به شامپوهای عادی دارند و در نتیجه ممکن است چربی ریشه موها بعد از کراتین و استفاده از این شامپوها از بین نرود و باعث ریزش شود؛ بنابراین لازم است که افراد از شامپو بدون سولفات مناسب و سازگار برای موهای خود استفاده کنند. همچنین پیشنهاد می‌شود که ماهی یک یا دو بار ریشه موها با شامپو عادی شسته شود.

عوارض کراتین

افرادی که تجربه کراتینه مو دارند، معمولا از بو و گاز شدید مواد در هنگام اتوکشی مو شکایت می‌کنند. فرمالدئید، یکی از گازهایی است که در طول فرآیند کراتین آزاد می‌شود و بوی آزاردهنده‌ای دارد. این ماده می‌تواند باعث حساسیت و سوزش چشم‌ها و گلو شود. در صورتی که افراد به صورت مدوام در معرض این گاز باشند، ممکن است که مشکلات تنفسی برایشان ایجاد شود، ولی قرار گرفتن کوتاه‌مدت در معرض این گاز عوارض چندانی ایجاد نخواهد کرد. در حال حاضر مواد جدیدتری برای کراتین و احیا تولید شده‌اند که بدون فرمالدئید هستند و گاز و بو ندارند و افراد با خیال راحت می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

خدمات کراتین در آکادمی زینب مولایی

سالن زیبایی “زینب مولایی” (https://zeynabmolaei.com) دارای 12 سال سابقه در زمینه خدمات زیبایی و رنگ مو است. در حال حاضر این مجموعه همه خدمات زیبایی رنگ مو، کراتین، بافت مو و براشینگ را با جدیدترین تکنینک‌ها به همراه مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد. افراد مشتاق به یادگیری خدمات کراتین و احیای حرفه‌ای می‌توانند از آموزش‌های مجازی و حضوری این مجموعه استفاده کنند. همچنین علاقه‌مندان برای داشتن یک کراتین بدون آسیب و حرفه‌ای مو می‌توانند به این مجموعه مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز