آیا انجام عمل بینی کار درستی است؟

عمل بینی - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

عمل بینی یا رینوپلاستی، نوعی جراحی زیبایی برای تغییر ظاهر بینی یا بهبود تنفس است. به گفته‌ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، سالانه نزدیک به ۲۲۰ هزار عمل بینی در دنیا انجام می‌شود که باعث شده به متداول‌ترین عمل جراحی پلاستیک صورت تبدیل شود. عمل بینی دارای مزایای بالقوه و خطرات احتمالی بوده که هر فرد باتوجه به شرایط جسمانی و بینی خود باید برای انجام این کار تصمیم‌گیری کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایا و عوارض احتمالی عمل بینی برای پی بردن به این سوال که آیا عمل بینی کار درستی است؟ ‌پرداخته است.

مزایای عمل بینی

  •       تعادل:

گاهی بینی شکل انحرافی دارد که باعث تناسب نداشتن آن با فرم صورت می‌شود. عمل بینی برای افراد دارای بینی بزرگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد؛ چراکه به تعادل چهره آنان کمک می‌کند.

  •       رفع قوز بینی:

عمل بینی، نواقص بینی مانند قوز را چه به صورت مادرزادی بوده و چه در اثر صدمه ایجاد شده باشد برطرف می‌کند.

  •       بهبود ظاهر و تناسب حجم:

با ایجاد تغییر در نوک بینی، انحراف تیغه‌ی بینی یا قوز بینی، نواقص بینی برطرف شده و ظاهری زیبا به فرد می‌بخشد. به علاوه کاهش پهنای بینی حتی به مقدار بسیار کم، تأثیر فراوانی بر تناسب بینی با سایر اجزای صورت خواهد داشت. که با عمل بینی شاهد تناسب آن با سایر اجزای صورت خواهیم بود.

راز آسمان پایتخت
  •       بهبود جریان تنفس:

ساختارهای متفاوت داخل بینی می‌تواند در ایجاد مشکلاتی مانند خروپف و اختلال در خواب نقش داشته باشد. همچنین در برخی موارد ایجاد ضربه شدید در حین ورزش یا حوادثی مانند تصادف باعث ایجاد انحراف و شکستگی در تیغه‌ بینی افراد می‌شود. اگر تیغه بینی کج شده باشد، ممکن است یک یا هر دو راه تنفس بینی فرد را مسدود کند که در این موارد، اغلب عمل بینی به همراه اصلاح انحراف استخوان آن انجام می‌شود تا مسیر تنفس فرد اصلاح شود و بینی او ظاهر مناسبی پیدا کند. اگر درمان‌های دارویی مانند استفاده از اسپری بینی عمل نکند، مرحله‌ بعدی درمان به ناچار عمل بینی خواهد بود.

  •       افزایش اعتماد به نفس:

برخی افراد از مشکلات روانی مانند خودپنداره‌های منفی و نداشتن اعتماد به نفس رنج می‌برند که تغییرات مثبت در ظاهر مانند عمل بینی می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس‌ آنان کمک کند.

عمل بینی

عوارض احتمالی عمل بینی

عمل بینی همانند هر جراحی دیگری باعوارض جانبی و خطراتی همراه است که ممکن است در برخی از افراد بروز کند:

  •       ورم و کبودی کوتاه مدت صورت بعد از عمل:

عمل بینی یک جراحی تهاجمی و از عوارض شایع آن ورم و التهاب در یک ماه اول پس از عمل است که با رعایت رژیم غذایی مناسب و رعایت نکات مراقبتی می‌توان ورم بینی را سریع‌تر کاهش داد.

  •       محدودیت‌های کوتاه مدت بعد از عمل بینی:

در صورت عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بینی توسط زیباجو مانند انجام کارهای سنگین، وارد شدن ضربه به بینی باعث تغییر شکل غضروف یا استخوان می‌شود. بنابراین، عمل بینی برای زیباجو جهت انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و مشابه آن، حداکثر شش ماه ممنوعیت یا محدودیت ایجاد می‌کند. با این حال، پس از شش ماه زیباجو می‌تواند همانند قبل به تمامی فعالیت‌های قبل از عمل خود ادامه دهد.

  •       احساس بی‌حسی کوتاه مدت در داخل و اطراف بینی:

افراد به طور طبیعی و به مدت کوتاه پس از جراحی با بی‌حسی در داخل و اطراف بینی مواجه می‌شوند. تا یک ماه اول این بی‌حسی طبیعی است چرا که دستکاری‌های انجام شده حین عمل بینی بر ساختار آن، اعصاب بینی را تحریک کرده است.

  •       برآورده نشدن تمامی انتظارات زیبایی پس از عمل بینی:

در برخی موارد افراد بدون توجه به نوع و فرم بینی خود تنها تصویری رویایی از مدل آن پس از عمل بینی می‌سازند. در حالیکه عوامل متعددی مانند نوع بینی از قبیل گوشتی یا استخوانی بودن آن همچنین نوع عمل بینی درخواستی مانند فانتزی، نیمه فانتزی یا طبیعی در نتیجه نهایی دخیل هستند. به عنوان نمونه برای بینی گوشتی نمی‌توان عمل بینی فانتزی یا نیمه‌ فانتزی انجام داد. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از عمل بینی تمامی انتظارات خود را با پزشک‌تان مطرح کنید تا امکان عمل بینی مطابق با سلیقه شما توسط پزشک متخصص شما بررسی شده و به نتیجه دلخواه بعد از عمل بینی دست یابید.

  •       مقایسه بینی خود با دیگران و داشتن انتظار غیرواقعی:

در انجام این جراحی هرگز نباید بینی فرد دیگری را به عنوان نمونه برای عمل بینی خود در نظر گرفت. هر فردی باید بر جنبه‌های منحصر به فرد بینی خود متمرکز شود تا با توجه به نگرانی‌ها، انتظارات و اهدافی که دارد، بهترین نتیجه را از عمل بینی دریافت کند. حتی دوقلوهای یکسان هم اگر عمل بینی انجام دهند، نتایج یکسان دریافت نخواهند کرد.

به طور کلی، عمل بینی عوارضی دارد که بعضا برخی از افراد به دلیل انتخاب جراح نامناسب، داشتن انتظارات غیرمنطقی و عدم رعایت نکات مراقبتی با آن مواجه می‌شوند.

همچنین، عمل بینی دارای عوارض کوتاه مدتی است که معمولا همه با آن مواجه هستند. از این عوارض متداول می‌توان به درد، آبریزش بینی، تغییر رنگ یا تورم و کبودی در ناحیه چشم، جای زخم، خون‌ریزی خفیف و کاهش حس بویایی به مدت کوتاه اشاره کرد.

عمل بینی

تجربه‌ عمل بینی با «پزشک ۲۴»

افرادی که تصمیم به جراحی زیبایی دارند، اما انتخاب جراح برایشان دشوار است، می‌توانند با کمک پزشک 24 بهترین جراح را با توجه به میزان رضایت مراجعان قبلی و مطابق بودجه‌ خود انتخاب کنند. مجموعه‌ پزشک 24 از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه‌های جراحی زیبایی بینی، جراحی‌های زیبایی صورت، جراحی‌های زیبایی بدن، پوست و مو و دندان به تمامی زیباجویان در تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، رشت و … خدمت‌رسانی می‌کند. لازم به ذکر است که دریافت مشاوره بینی از کارشناسان پزشک 24 کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

متقاضیان برای تسهیل فرآیند جستجو و انتخاب پزشک مورد نظر خود می‌توانند به نشانی اینترنتی https://pezeshk24.com مراجعه کنند. همچنین برای ارتباط با کارشناسان متخصص عمل بینی و رزرو نوبت رایگان می‌توانند در روزهای کاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر با شماره‌ تلفن‌های همراه 09934898610 و 09011552424 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : پزشک 24
ایده سبز
رایانه کمک
دادپویان
اوج آرام
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز