آیا آزمون مدارس تیزهوشان به صورت تستی برگزار می‌ شود یا ترکیبی؟!

تیزهوشان - کاماپرس
ژیوار

بیشتر دانش‌آموزان کشور در مقطعی از زندگی خود برای آزمونی به نام آزمون مدارس تیزهوشان آماده شده‌اند. اگر کمی خاطرات گذشته را مرور کنید، احتمالا شما یا حداقل یکی از اطرافیانتان هم در دوران کودکی یا نوجوانی در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اید. با قبولی در آزمون ورودی مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)، هر دانش‌آموز این فرصت را دارد که بسیار زودتر از موعد برای کنکور و تحصیلات آکادمیک آماده شود. بااین‌حال، بسیاری از دانش‌آموزان تصور می‌کنند که برای موفقیت در این آزمون شانسی ندارند. دانش‌آموزان جهت افزایش آمادگی روانی برای آزمون ورودی مدارس سمپاد باید با این آزمون، شرایط ثبت‌نام و ترکیب سؤالات آن آشنا باشند. خوشبختانه، در این مقاله از موسسه موفقیت با عنوان «آیا آزمون مدارس تیزهوشان به صورت تستی برگزار مي‌شود یا ترکیبی» قصد داریم، هرآنچه باید درباره آزمون مدارس تیزهوشان و به ویژه ترکیب سؤالات آن بدانید را با شما در میان بگذاریم. با آگاهی از این امر می‌توانید به موفقیت بیشتر فرزندتان در این آزمون سرنوشت‌ساز کمک کنید؛ در ادامه همراه ما باشید.

آزمون مدارس تیزهوشان برای ورود به مدارس برتر

مدارس سمپاد که اغلب با نام مدارس تیزهوشان شناخته می‌شوند، مدارسی هستند که به پرورش استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان کمک می‌کنند. این مدارس برنامه درسی خاص خود را دارند و برای آموزش دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی از روش‌های حرفه‌ای و خاصی استفاده می‌کنند. این آموزش‌ها به دانش‌آموزان جهت آمادگی براي كنكور یا موفقیت در مقاطع تحصیلی بالاتر کمک می‌کنند. برای اینکه دانش‌آموزان از عهده این فنون تدریس و برنامه‌ریزی‌های مدارس تیزهوشان بربیایند، باید استعداد و آمادگی لازم را داشته باشند. به منظور سنجش میزان آمادگی و استعداد آنها هم آزمونی با نام آزمون مدارس تیزهوشان هر سال با نظارت مستقیم سازمان سمپاد برگزار می‌شود.

بیشتر بخواند:

دانش‌آموزان از کدام مقاطع تحصیلی با هم رقابت می‌کنند؟

هر سال مدارس وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در دو مقطع تحصیلی آزمون ورودی دارند که عبارت‌اند از:

  • مقطع تحصیلی ششم به هفتم؛
  • مقطع تحصیلی نهم به دهم.

ترکیب سؤالات آزمون چگونه است؟

مهم‌ترین نکته‌ای که معمولا ذهن متقاضیان ورود به مدارس استعدادهای درخشان را به خود مشغول می‌کند، همین سؤال مهم است. دانش‌آموزان می‌خواهند بدانند که خود را برای یک آزمون تستی آماده کنند یا آزمون تشریحی برگزار می‌شود. دانستن پاسخ این سؤال آنها را از نظر ذهنی آماده می‌کند تا در آزمون مدارس تیزهوشان نمرات یا امتیازات بهتری کسب کنند.

دریان سفر امید

اگر دانش‌آموز شما جزو آن دسته از دانش‌آموزان است که در آزمون‌های تستی نمرات بهتری می‌گیرد، باید به شما مژده‌ای بدهیم. به طور کلی، آزمون ورودی مدارس سمپاد به صورت تستی است. دانش‌آموزان در آزمون مدارس تيزهوشان که برای ورود از پایه ششم به هفتم برگزار می‌شود، باید به سؤالات دو دفترچه آزمونی پاسخ بدهند. دفترچه اول استعداد تحصیلی و هوش آنها را با ۵۰ سؤال تستی می‌سنجد و در دفترچه دوم باید به ۷۵ سؤال چهار گزینه‌ای شامل سؤالات دروس ریاضی، علوم تجربی، ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و قرآن و پیام‌های آسمانی پاسخ بدهند.

دانش‌آموزانی هم که می‌خواهند از مقطع نهم به دهم تیزهوشان بروند نیز باید ۵۰ سؤال چهارگزینه‌ای استعداد تحصیلی و هوش از یک دفترچه و ۵۰ سؤال تستی قرآن و معارف، ادبیات فارسی، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی و ریاضی از دفترچه دیگر را پاسخ بدهند.

شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد

دانش‌آموزان پایه نهمی که می‌خواهند در آزمون مدارس تيزهوشان شرکت کنند، باید علاوه بر تابعیت ایران و تحصیل در همان پایه تحصیلی، شرط معدل خاصی هم داشته باشند. معدل نوبت اول پایه نهم این دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون مدارس سمپاد باید بالای ۱۹ باشد. معدل پایه هشتم آنها هم باید همین نمره باشد. دانش‌آموزان پایه ششمی هم باید نمره یا امتیاز خیلی خوب را در نوبت اول ششم و پایه پنجم به دست آورده باشند تا بتوانند در آزمون ورودی  مدارس سمپاد شرکت کنند.

چرا باید در آزمون مدارس سمپاد شرکت کنیم؟

بعضی از والدین معتقدند که اگر فرزندشان در آزمون مدارس تيزهوشان شرکت کند و قبول شود، ممکن است بر اثر سخت‌گیری‌های معمول در این مدارس نتواند به زندگی عادی خود ادامه دهد. این باور چندان درست نیست. ورود فرزند شما به مدارس سمپاد به معنای فرصت آموزش زیر نظر بهترین معلمان ایران است. در این مدارس، استعدادهای فرزند شما با شرکت در دوره‌های خاص و فوق‌ برنامه بهتر شکوفا خواهد شد. دانش‌آموزان در فضای دوستانه و رقابتی مدارس سمپاد برای مقطع تحصیلی بالاتر و شرکت در کنکور آماده می‌شوند. به این ترتیب، مزایای حضور در این مدارس از معایب احتمالی آنها بسیار کمتر است. به‌علاوه، با برنامه‌ریزی درست تحصیلی می‌توانید امیدوار باشید که فرزندتان در بهترین شرایط زندگی و تحصیل می‌کند.

میانبر هوشمندانه برای ورود به مدارس سمپاد

مدارس تیزهوشان - کاماپرس

برای موفقیت در آزمون مدارس تيزهوشان، درس خواندن به تنهایی کافی نیست. دانش‌آموزان باید از نظر روانی و تحصیلی برای حضور در این آزمون و موفقیت بعد از آن آماده شوند. آماده کردن دانش‌آموزان بااستعداد هم نیاز به تخصص و تجربه حرفه‌ای دارد. مؤسسه آموزشی موفقیت به طور تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند. این مؤسسه تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان را برای ورود به آزمون‌های مهم به ویژه آزمون مدارس سمپاد آماده کند. دانش‌آموزان با ثبت‌نام در کلاس‌های این مؤسسه حرفه‌ای و باسابقه می‌توانند از خدمات دیگری نظیر کلاس‌های رفع اشکال، مشاوره و پشتیبان تخصصی، جلسات مشاوره خانوادگی، برگزاری آزمون‌های شبیه‌ساز همراه با تحلیل آزمون‌ها و ارائه کارنامه‌‌ای جامع پس از آن بهره‌مند شوند. به این ترتیب، بسیاری از دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان برای شرکت در آزمون مدارس تيزهوشان و حتی حضور در این مدارس پس از موفقیت در آزمون برطرف می‌شود. برای موفقیت فرزندتان میانبر هوشمندانه موفقیت را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در نهایت، انتخاب مسیر صحیح برای موفقیت در آزمون مدارس تیزهوشان می‌تواند تأثیر بسزایی در آینده تحصیلی فرزندانتان داشته باشد. با شناخت دقیق ترکیب سؤالات و بهره‌گیری از روش‌های مناسب آموزشی، می‌توان فرصت‌های بیشتری را برای پیشرفت و شکوفایی استعدادها فراهم کرد. امیدواریم که این مقاله در رابطه با آیا آزمون مدارس تیزهوشان به صورت تستی برگزار مي‌شود یا ترکیبی توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد و به شما در برنامه‌ریزی بهتر برای این آزمون کمک کند. خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه موفقیت
نهال گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز