آگهی اجاره جعلی مسکن در دیوار / 6 کلاهبردار بازداشت شدند

ژیوار

بر اساس اعلام دادستان تهران، شش متهم را که با استفاده از سایت دیوار، خانه‌های خالی مردم را برای اجاره تبلیغ می‌کردند، دستگیر شدند. این متهمان با انتشار آگهی‌های مجازی، سعی داشتند تا از خانه‌های بی‌استفاده و خالی مردم اجاره درآورند، عملی که به عنوان یکی از روش‌های جدید در دامن زدن به مشکلات مسکن و سوءاستفاده از موقعیت‌های حساس بازار مسکن شناخته می‌شود.

علی صالحی، دادستان تهران، در یک بیانیه رسمی، از تشکیل پرونده‌ای در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران در رابطه با شکایت شش نفر از شکات خبر داد. این شکایات مرتبط با فعالیت‌های کلاهبرداری باندی بودند که از طریق انتقال منافع املاک متعلق به غیر به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان، جعل اسناد دولتی و استفاده از اسناد مجعول عمل می‌کردند.

به گفته صالحی، متهمین اصلی این پرونده شش نفر بودند که با شناسایی و رصد املاک متعلق به غیر در مناطق یک و دو تهران، اقدام به درج آگهی در سایت دیوار و رهن و اجاره املاک غیر به مشتریان می‌کردند. هدایت باند و طراحی نقشه‌های کلاهبرداری توسط دو تن از متهمان انجام می‌شد، یکی از آنها به جعل اسناد مالکیت و شناسنامه املاک می‌پرداخت و بقیه عوامل در معرفی ملک، حضور در صحنه و بازدید به همراه مشتریان و انعقاد قرارداد مشارکت بودند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

کلاهبرداری 50 میلیونی به بهانه شارژ تلفن همراه

کلاهبرداری از مردم در واردات انواع آیفون 13

وجوه دریافتی در قالب عواید اجاره بها، به حساب بانکی اشخاص مجعول واریز می‌شد، اما کارت‌های بانکی در دست متهم ردیف اول پرونده قرار داشت که وجوه حاصله را به حساب دیگران منتقل و یا تبدیل به سکه می‌کرد.

پس از شناسایی و دستگیری برخی از متهمین پرونده، عوامل اصلی باند با پیگیری‌های پلیس فاتح، نهایتا روز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ دستگیر و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

انتهای پیام

مرتبط با : دیوار
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز