آنچه باید درباره ویزای کانادا بدانید

ویزای کانادا - کاماپرس
ژیوار

ممکن است برای تعطیلات فرصت کافی داشته باشید و بخواهید آبشار نیاگارا را از نزدیک ببینید. شاید هم قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادا را دارید یا می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید و ادامه زندگی را در آنجا بگذرانید. در هر صورت، باید به دریافت ویزای کانادا آن هم طبق قوانین جدید این کشور فکر کنید اما شرایط جدید ویزای کانادا چیست؟ آیا ویزای کانادا برای ایرانیان با ویزای این کشور برای سایر مردم جهان تفاوتی دارد؟ در این گزارش از کاماپرس، هرآنچه باید درباره شرایط و قوانین اخذ ویزا کانادا بدانید را می‌خوانید.

انواع ویزای موقت یا دائمی کانادا

نوع ویزای کانادا بسته به هدفی که از سفر به این کشور دارید، متفاوت خواهد بود. ممکن است شما بخواهید برای مدتی به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری کانادا به این کشور سفر کنید یا قصد داشته باشید در این کشور کار، تحصیل یا زندگی کنید. هر یک از این موارد به ویزای خاصی نیاز دارند. به همین دلیل، ویزای کانادا به دو دسته اصلی دائمی و موقتی تقسیم می‌شود.

ویزای موقت کانادا به ویزایی می‌گویند که به شما فرصت می‌دهد تا در مدت زمانی که در این ویزا مشخص شده، در کانادا بمانید. این ویزا خود به ویزاهای تحصیلی، توریستی و همراه تقسیم می‌شود. ویزای اولی یعنی تحصیلی شامل ویزاهای دانش‌آموزی، دانشجویی و فرصت مطالعاتی می‌شود. ویزای توریستی کانادا برای مدت ۵ سال اعتبار دارد و با دریافت آن می‌توانید چند بار به این کشور سفر کنید. البته، هر بار سفر شما به این کشور نباید بیش از ۶ ماه طول بکشد. ویزای همراه هم شامل حال کسانی می‌شود که فرزند یا نوه آنها ویزای دائمی کانادا را دارد یا به عبارت دیگر، شهروند کانادا شده و برای آنها دعوت‌نامه فرستاده است. ویزای دائمی کانادا هم همان‌طور که احتمالا از نام آن حدس می‌زنید، به شما این فرصت را می‌دهد که برای همیشه در کانادا زندگی کنید.

ویزای کانادا - کاماپرس

شرایط جدید ویزای کانادا

برای اخذ ویزای کانادا اعم از ویزای توریستی کانادا، سایر انواع ویزای موقت کانادا یا حتی ویزای دائمی این کشور، باید شرایط لازم برای این کار را داشته باشید. اگر بخواهیم این شرایط را خلاصه کنیم، به این ترتیب هستند:

دریان سفر امید
  • در طول ده سال گذشته به این کشور سفر کرده باشید یا حداقل ویزایی معتبر مانند ویزای شنگن، انگلیس یا استرالیا را داشته باشید.
  • بتوانید از پسِ هزینه‌های این اقامت دائمی یا موقتی بر بیایید. بر اساس قوانین مربوط به شرایط جدید ویزای کانادا باید به ازای هر فردی که در این سفر همراه شما است، گردش حساب ۴ یا ۶ ماهه شما حداقل ۵۰۰میلیون تومان باشد.
  • سند رسمی یک دارایی ارزشمند مانند خانه یا خودروی گران‌قیمت را داشته باشید.
  • مدارکی معتبر داشته باشید که نشان می‌دهند شما مشغول به چه کاری هستید.

ویزای کانادا - کاماپرس

دریافت ویزای کانادا با شیدای شادی سفر

در حال حاضر، سفارت کانادا در ایران فعال نیست و تمام مراحل گرفتن ویزای کانادا به صورت اینترنتی انجام می‌شود. بنابراین، شرایط دریافت ویزای کانادا برای ایرانیان با سایر مردم جهان کمی متفاوت است. برای انجام مراحل انگشت‌نگاری هم باید به یکی از مراکز تعیین‌شده توسط این کشور تحت عنوان کارگزاری VFS Global در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه بروید. برای ساده‌تر شدن فرایند اخذ این ویزا می‌توانید از شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری شیدای شادی سفر کمک بگیرید. مراحل اخذ ویزای کانادا در این شرکت به این ترتیب هستند:

  • تکمیل فرم مربوط به مشخصات فردی و خانوادگی
  • ارسال مدارک مورد نیاز به صورت ترجمه شده با مهر دارالترجمه رسمی برای شرکت شیدای شادی سفر. این مدارک بسته به هدف شما از اخذ ویزای کانادا متفاوت هستند اما معمولا شامل گذرنامه با اعتبار ۷ ماه به بالا، شناسنامه و کارت ملی، سند ازدواج، مدارکی که نشان می‌دهند تمکن مالی کافی را دارید مثل سند ملک یا خودرو، مدارک مربوط به سوابق شغلی شما، دعوت‌نامه در صورتی که یکی از اقوام نزدیک شما را به کانادا دعوت کرده است.
  • دریافت برگه مربوط به انگشت‌نگاری که بر اساس آن تا یک ماه فرصت دارید برای انگشت‌نگاری به یکی از دفاتر تعیین‌شده در کشورهای همسایه مراجعه کنید.
  • مشخص شدن جواب درخواست ویزای شما از سفارت کانادا و گرفتن ویزای مورد نظر از یکی از دفاتر کارگزاری سفارت کانادا.

ویزای کاننادا - کاماپرس

برای انجام دادن مراحل اخذ ویزای کانادا می‌توانید روی شرکت شیدای شادی سفر حساب کنید. این شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در سال ۱۳۹۴ تأسیس شد تا به مسافران و گردشگران به شهرها و کشورهای مختلف بهترین خدمات را ارائه دهد. در صورت وجود هر گونه مشکلی در فرایند اخذ ویزای کانادا یا سایر کشورها می‌توانید با کارشناسان باتجربه و حرفه‌ای شیدای شادی سفر مشورت کنید. برای تماس با کارشناسان این شرکت می‌توانید با شماره تلفن‌های زیر تماس بگیرید:

  • ۰۲۱-۸۸۹۹۳۱۷۷
  • ۰۲۱-۸۸۹۹۸۴۷۹
  • ۰۲۱-۸۸۹۹۸۴۹۱
  • ۰۲۱-۸۸۹۶۵۸۷۱
  • ۰۲۱-۸۸۹۷۴۷۸۴

در موارد اضطراری هم کارشناسان شرکت شیدای شادی سفر از این راه‌های ارتباطی پاسخگوی شما خواهند بود:

  • آیدی تلگرام: shaditour
  • آیدی اینستاگرام: shadi_tours
  • شماره تماس: ۰۹۳۹۵۹۵۹۴۹۱
  • نشانی ایمیل: tours@yahoo.com

انتهای پیام

مرتبط با : شیدای شادی سفر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز