آموزش اصولی CRM، کلید موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتریان

آریاک سفر

نرم‌افزار CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) را می‌توان یکی از ابزارهای کارآمد در ایجاد تعامل بیشتر با مشتریان و مدیریت فروش قلمداد کرد. در واقع وجود چنین نرم‌افزاری در هر کسب و کاری می‌تواند فرآیند بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش را به نحوی حرفه‌ای مدیریت کند. بنابراین آموزش crm با ایجاد تمرکز بر روی مشتری‌مداری، در روند موفقیت هر کسب و کاری می‌تواند حیاتی باشد. با استفاده صحیح از این نرم‌افزار، می‌توان تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد کرد و حوزه ارتباطی و تعاملات را گسترش داد.

کاماپرس در این گزارش به آموزش crm و نحوه استفاده از این نرم‌افزار پرداخته‌ است.

انتخاب و راه‌اندازی نرم‌افزار crm

اولین مرحله در آموزش crm، انتخاب نرم‌افزار مطابق با نیازها، نوع کسب و کار و تعداد مشتریان است. پس از این مرحله، نوبت به راه‌اندازی و پیکربندی نرم‌افزار مورد نظر می‌رسد. در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری، نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند. نرم‌افزارهای crm معمولا به صورت ابری ارائه می‌شوند و تنها کافی است در سایت مورد نظر ثبت‌نام انجام شود. طبیعتا آشنایی با محیط نرم‌افزار، تنظیمات اولیه و بررسی امکانات موجود در نرم‌افزار می‌تواند درک بهتری را برای کاربر ایجاد کند. تنظیمات اولیه مانند زبان، منطقه زمانی و واحد پول در همان مرحله اول بهتر است انجام شود.

انتخاب و راه‌اندازی نرم‌افزار crm-کاماپرس

تنظیم داده مشتریان

در بحث آموزش crm، ابتدا باید نحوه ورود اطلاعات مشتریان به درستی به کاربران و تیم مجموعه منتقل شود. سوابق خرید، اطلاعات تماس و تاریخچه معاملات قبلی با مشتری همگی در این مرحله باید در قالب داده به نرم‌افزار منتقل شود. واردکردن دقیق داده‌ها در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. چنانچه تعداد مشتریان محدود باشد، می‌توان اطلاعات را به صورت دستی وارد کرد. در صورت وجود جامعه آماری بالاتر، می‌توان از نرم‌افزار کمکی نظیر اکسل برای ورود دسته‌جمعی داده‌ها نیز کمک گرفت. این مرحله در آموزش crm می‌توان کیفیت مدیریت برنامه را بالاتر ببرد.

دریان سفر امید

تنظیم داده مشتریان-کاماپرس

سفارشی‌سازی نرم‌افزار متناسب با نیازهای خاص

یکی از گام‌های مهم در بحث آموزش crm، امکان سفارشی‌سازی نرم‌افزار نسبت به فضای کسب و کار و عملکرد شرکت مربوطه است. در واقع با تنظیم برخی فیلدها می‌توان نیازهای خاص کسب و کار را سفارشی‌سازی و شخصی کرد. یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های آموزش crm، استفاده از قابلیت اتوماسیون برای ایجاد فرآیند سریع‌تر است؛ در واقع با این راهکار، امکان ایجاد بستر شخصی برای ارسال خودکار ایمیل یادآوری و یا پیگری خرید را فراهم می‌کند. این مرحله می‌تواند کارایی سیستم و میزان بهره‌وری را افزایش دهد و به دنبال آن فرآیند مدیریتی را بهبود ببخشید.

سفارشی‌سازی نرم‌افزار متناسب با نیازهای خاص-کاماپرس

پیگیری گزارش‌ها، راهکاری برای شناخت نقاط ضعف

لازمه موفقیت در هر کسب و کار استمرار و پیگیری دائمی است. در بحث آموزش crm، پیگیری مستمر نتایج، نقشی اساسی در بهبود فرآیند کسب و کار خواهد داشت. در واقع با پیگیری و تحلیل داده‌های آماری از  crnمی‌توان نقاط ضعف و قوت سیستم را شناسایی کرد. معمولا پیگیری امور مربوط به خرید و فروش، ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان و ارسال ایمیل و تماس مجدد با مشتریان قبلی، می‌توان زمینه را برای همکاری مجدد و افزایش صمیمیت مهیا کند.

این مرحله در آموزش crm نقشی کلیدی دارد. در واقع با ایجاد بازاریابی اینترنتی و ارتباط با مشتری می‌توان ارتباط هدفمندتری را ایجاد کرد. با این اتفاق مشتریان، پس از یک بار تجربه خرید، با ایجاد تعامل دوباره، احتمال خرید مجدد بیشتری خواهند داشت. بنابراین در استفاده از نرم‌افزار crm، باید به این مرحله توجه ویژه داشت. با انجام این کار، می‌توان مشتریان را به شرکت وفادارتر و از مراجعه این افراد به شرکت‌های رقیب جلوگیری کرد.

پیگیری گزارش‌ها، راهکاری برای شناخت نقاط ضعف-کاماپرس

شرایط خرید نرم‌افزار crm از طریق مجموعه «پرنیان پردازش پارس»

شرکت پرنیان پردازش پارس، در سال 1386 فعالیت خود را به صورت متمرکز بر روی نرم‌افزارهای سازمانی مبتنی بر SharePoint آغاز کرد. این مجموعه سابقه همکاری با مجموعه‌های معتبر از جمله شهرداری مشهد، وزارت علوم و بخش پتروشیمی را دارد. نرم‌افزار CRM اورست، بر پایه مایکروسافت داینامیکس، با وجود ویژگی‌های متمایز، به عنوان یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای CRM در بازار ایران شناخته می‌شود. ماژول‌های کلیدی این نرم‌افزار یعنی بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتریان، فرآیند بهینه‌سازی کسب و کار را به بهترین شکل ممکن عملی می‌کند. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به نشانی https://www.ever247.cloud مراجعه نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : پرنیان پردازش پارس
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان