آمار افراد مشمول مقرری بیمه بیکاری اعلام شد

ژیوار

طبق گزارش عملکرد معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم، در خصوص حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان مهرماه سال جاری 260 هزار و 62 نفر بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیمه بیکاری یکی از خدمات تامین اجتماعی برای حمایت از افرادی است که شغل خود را از دست داده و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند. به منظور دریافت این بیمه، افراد باید از طریق سامانه بیمه بیکاری وزارت کار فرایند ثبت نام را انجام داده باشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

وزارت کار بعد از شیوع بیماری کرونا، سامانه جامع روابط کار را برای ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری معرفی کرده بود. علی‌حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزیر کار، معتقد است که الکترونیکی شدن فرآیند درخواست بیمه بیکاری به نفع متقاضیان آن است. چون دیگر افراد متقاضی این بیمه نگرانی درباره پیگیری و طولانی شدن فرآیند وصول مطالبات خود ندارند. طراحی و به کار گیری سامانه هوشمند برای ثبت نام بیمه بیکاری، باعث شده تا مقررات و ضوابط این بخش دقیق‌تر انجام شود. علی‌حسین رعیتی‌ فرد از تمام واحدهای ستادی و اجرایی کشور خواسته تا این زیرسامانه را الگوی خود قرار دهند.

شرایط لازم برای تقاضای بیمه بیکاری

افرادی که متقاضی این بیمه هستند باید 30 روز از مدت زمان بیکاری آن‌ها گذشته باشند و این موضوع را به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوطه اطلاع دهند و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند. در صورتی هم که بیشتر از یک ماه از مدت بیکاری فرد گذشته باشد، وی باید با دلایل قانع کننده و نامه کارفرما به شعبه تامین اجتماعی که کد کارگاه کارفرما در آنجا قرار دارد، مراجعه کند.

مبلغ بیمه بیکاری در صورت واجد شرایط بودن فرد، از روز اول شروع بیکاری وی محاسبه و پرداخت خواهد شد.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز