پرداخت 11 هزار و 200 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری

لست سکند

امید حاجتی، رییس سازمان هدفمندسازی یارانه از عملیاتی شدن دستورالعمل مربوط به 32 هزار میلیارد تومان مصارف پیش بینی شده در تبصره 18 قانون بودجه 1400 خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اشتغال، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنابر اظهارات امید حاجتی، با احتساب اختصاص یک دوازدهم سهم تبصره 18 به حساب دستگاه‌های مشخص شده در دستورالعمل مذکور، تاکنون مبلغ 11 هزار و 200 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است. همچنین او ضمن تاکید بر این موضوع که دستورالعمل اجرایی مذکور از تیرماه عملیاتی شده است، به این نکته اشاره داشت که تاکنون تنها 85 درصد درآمدها محقق شده و ممکن نیست که پس از 8 ماه دقیقا هشت دوازدهم پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حاجتی با تاکید بر وظیفه سازمان هدفمندسازی یارانه به تخصیص منابع به اولویت‌ها، این اولویت‌ها را شامل مقابله با کرونا، خرید تضمینی گندم، خرید تضمینی آب، پرداخت منظم حقوق مستمری بگیران، کمیته بهزیستی و امداد و … دانست.

لازم به ذکر است، مطابق با سخنان رییس سازمان هدفمندسازی یارانه، تنظیم موافقت نامه ذکر شده در آیین نامه اجرایی خلاف قانون نیست. این موفقت نامه‌ها امکان نظارت بر مصرف منابع و نحوه مصرف آن‌ها توسط دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کنند. ضمنا در این مورد تاکید داشت که موافقت نامه‌ها به هیچ عنوان به معنای بروکراسی نیستند و ارتباطی با ابلاغ اعتبار و تخصیص ندارند.

حاجتی همچنین در پایان به این موضوع اشاره کرد که تا حداکثر 2 ماه پس از ابلاغ آیین نامه مذکور، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که اقدام به تنظیم موافقت نامه برای نظارت‌های گفته شده کنند. این موضوع سبب می‌شود که بتوان اطلاع دقیقی از سرپیچی دستگاه‌های اجرایی از اهداق مقرر به دست آورد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز