آشنایی با 4 موزه معروف تفلیس

موزه های تفلیس - کاماپرس
ژیوار

گرجستان به دلیل در اختیار داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد، از جذاب­‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود. بسیاری از افراد نیز شهر تفلیس، پایتخت این کشور را به عنوان مقصد تفریح و سرگرمی خود انتخاب می‌کنند. تفلیس به خانه موزه‌های گرجستان مشهور است و این موزه‌ها به خوبی تاریخ هزارساله این کشور را روایت می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش چهار موزه معروف تفلیس را معرفی کرده است.

موزه ملی گرجستان

اگر به تاریخ و فرهنگ مردم گرجستان علاقه دارید، موزه ملی گرجستان را برای بازدید انتخاب کنید. موزه ملی گرجستان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه تفلیس است و تاریخ طولانی این کشور را به خوبی به نمایش می‌گذارد. این موزه مکانی برای تماشای انواع جواهرات و زیورآلات بوده و آثار باستانی مختلفی مانند اسلحه نیز در آن یافت می‌شود. گردشگران در موزه ملی گرجستان می‌توانند ده‌ها جمجمه انسان که از قلمروهای مختلف مانند چین، آفریقا و خود گرجستان یافت شده است را مشاهده کنند. در طبقه بالای این موزه نمایشگاهی قرار دارد که اطلاعات فوق‌العاده‌ای درباره تاریخ شوروی، استالین و لنین را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

موزه های گرجستان - کاماپرس

موزه تاریخ تفلیس

علاقه­‌مندان به زندگی گذشته مردم گرجستان و نحوه پوشش و زیست آنان می‌توانند موزه تاریخ تفلیس را برای بازدید انتخاب کنند. این موزه در یک کاروانسرای بازسازی شده قرار داشته و ده‌ها آثار مختلف برای نمایش به گردشگران و علاقه‌­مندان در این مجموعه وجود دارد. موزه تاریخ تفلیس از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با پایتخت گرجستان و دنبال کردن تغییرات این شهر در سال‌های مختلف است. گردشگران می‌توانند در طبقه پایین این مکان از موزه شراب تفلیس نیز دیدن کنند.

دریان سفر امید

موزه های گرجستان - کاماپرس

موزه و فروشگاه چای

در مرکز شهر تفلیس مکانی جذاب و خوش عطر و بو به نام موزه چای قرار دارد. این موزه برای افرادی که علاقه زیادی به چای دارند، بسیار مناسب بوده و اطلاعات خوبی از تاریخ و فرهنگ چای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. سیر تاریخی چای در گرجستان از زمان تولید آن در زمان امپراتوری روسیه و اوج گرفتن آن در زمان شوروی و کاهش شدید کشت چای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به خوبی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

داخل این موزه جعبه‌های مختلف چای تولید شده در زمان‌های مختلف وجود دارد که زیبایی این مکان را دوچندان کرده است. گردشگران با بازدید از این موزه می‌توانند چای‌های مختلف را تست و در صورت نیاز بهترین چای با بالاترین کیفیت را خریداری کنند.

موزه چای - کاماپرس

موزه هنر

موزه هنر تفلیس از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با نویسندگان و شاعران این کشور است که اطلاعات قابل توجهی درباره فرهنگ مردم گرجستان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این موزه همانطور که از نامش پیداست، مجموعه عظیمی از لباس‌های زینتی، نت‌های موسیقی و تابلوهای نقاشی را در خود جای داده است. این موزه در کنار آثار زیبا به دلیل معماری بی‌نظیر خود مورد استقبال بسیاری از مسافران قرار گرفته است. موزه هنر که از بهترین مکان‌های هنری در گرجستان به حساب می‌آید، طیف وسیعی از مجسمه‌ها و نقاشی‌های مختلف را به نمایش گذاشته و علاوه بر آن مجموعه‌ای از نقاشی مینیاتوری ایرانی و حکاکی‌های فرانسوی را نیز به بازدیدگنندگان ارائه می‌دهد.

موزه های گرجستان - کاماپرس

رزرو تور گرجستان با «نیک سام سفر»

هزینه رزرو تور گرجستان به عواملی مانند مدت زمان اقامت، تعداد مسافران و خدمات مورد نیاز افراد بستگی دارد؛ با این حال، نیک سام سفر به عنوان مجری تخصصی برگزاری تورهای خارجی، بهترین تورهای گرجستان را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

افراد برای رزرو تور گرجستان و تماشای موزه‌های مختلف و زیبای پایتخت این کشور می‌­توانند به وبسایت https://www.niksamsafar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 44272500_021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیک سام سفر
نهال گشت
روکش مارال
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز