آشنایی با ۸ تکنیک تشخیص شارژر گوشی اصل از جعلی

شارژر موبایل
ژیوار

هر تلفن هوشمند دارای باتری بوده که اتصال آن به پریز برق، روش اصلی برای شارژ مجدد گوشی است. هر دستگاهی که از باتری استفاده می‌کند معمولا نوعی شارژر را به همراه خود دارد اما کابل‌ها و پورت‌های هر دستگاه ممکن است از یک دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت باشد. به عنوان نمونه سامسونگ با طیف گسترده‌ای از شارژرهای دیواری، کابل ها و پدهای شارژ بدون سیم، در بازار ساخت و فروش گوشی های موبایل رقابت گسترده‌ای با سایرین دارد. با کمک از بهره‌وری جدید صورت گرفته در جدیدترین شارژرهای سامسونگ، می‌توانید باتری گوشی را قبل از خاموش شدن سریعا پر کرده یا هنگام اتمام باتری موبایل، مدت کمی صبر کنید تا کاملاً پر شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع شارژر گوشی، عوامل موثر بر اصل بودن آن همچنین ۸ تکنیک تشخیص شارژر گوشی اصل از جعلی می‌پردازد.

آشنایی با انواع شارژر گوشی و عوامل موثر در اصل بودن آن

از انواع شارژر گوشی می‌توان به شارژر معمولی (1A) آمپر، فست شارژر (شارژر سریع) و سوپر فست شارژر اشاره کرد. لوگوی شارژر، لیبل UL روی شارژر همچنین کیفیت بدنه و سوکت شارژر از عوامل موثر بر اصل یا جعلی بودن شارژر گوشی است. یکی از اصلی‌ترین موارد تشخیص شارژر گوشی اصل از تقلبی آن؛ قیمت شارژر گوشی است. به دلیل افزایش محصولات تقلبی و غیر اصلی در بازار، تعداد شارژر گوشی همچنین کابل شارژ تقلبی در بازار افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر در زمان تهیه‌ی کابل و شارژر گوشی حتما به مراکزی که گارانتی تعویض ارائه می‌دهند، مراجعه کنید. لازم به ذکر است انتخاب شارژر گوشی اصل از مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از خراب شدن موبایل در دراز مدت است.

۸ تکنیک تشخیص شارژر گوشی اصل از جعلی

آرم شارژر: حرف A در شارژر گوشی سامسونگ جعلی ضخیم‌تر از اصل آن است. به علاوه تمام کلمات شارژر گوشی اصلی اغلب از نظر ضخامت قلم یکسان هستند درحالیکه در نوع جعلی آن اینگونه نیست.

نوشته‌های پشت شارژر گوشی: اگر پشت شارژر گوشی عبارت Made in China چاپ شده باشد، شارژر شما جعلی است. همچنین اگر در همان قسمت عبارت A + را مشاهده کردید؛ شارژر گوشی شما کپی و جعلی است.

دریان سفر امید

پین‌ها: در شارژر گوشی جعلی، پین‌ها از بالا به پایین قطر یکسانی دارند اما در شارژر گوشی اصلی، پین‌ها در قسمت‌های پایینی نسبت به قسمت‌های بالایی پایه ضخیم‌تری را دارا هستند.

رنگ پورت: غالبا رنگ پورت در شارژر گوشی غیر اصل، تیره‌تر از نوع اصلی آن است.

گرم شدن شارژر گوشی: شارژر گوشی غیر اصل هنگام شارژ بیش از حد گرم شده و باعث داغ کردن موبایل می‌شود در حالیکه در حالت عادی نباسد چنین چیزی وجود داشته باشد.

کیفیت ساخت شارژر موبایل: شارژر موبایل اصل باید محکم و قوی باشد؛ در حالیکه با حمل شارژر گوشی غیر اصل، احساس می‌کنید که از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده و وزنی ندارد. شارژر گوشی اصلی در مقایسه با شارژر جعلی احساس سنگین‌ بودن را به شما القا کند.

اندازه اتصال در کابل micro-USB به USB: در این اتصال متوجه تفاوت قابل توجهی بین اندازه اتصال micro-USB کابل USB اصلی سامسونگ و کابل USB غیر اصل آن وجود دارد. اتصال اصلی micro-USB دارای طول کوچک‌تر و نزدیک‌تری به بدنه بوده در حالیکه کابل USB جعلی دارای یک اتصال micro-USB بزرگ‌تر است و فضای بیشتری بین اتصال‌دهنده و بدنه آن وجود دارد. به همین خاطر پس از استفاده مکرر احتمال خراب شدن آن بسیار زیاد است.

بخش interlock های micro-USB: قسمت interlock اصلی micro-USB به شکل ذوزنقه ای بوده و از فاصله‌های مساوی برخوردار است. در حالیکه روی کابل USB غیر اصل، قفل‌های اتصال micro-USB به طور متناقضی قرار گرفته و به شکل مربع هستند.

شارژر موبایل

خرید شارژر گوشی اصل از “ابزارک موبایل”

سایت تخصصی ابزارک موبایل فروشگاهی معتبر در زمینه‌ی فروش و ارائه‌ی ابزار تعمیرات موبایل، قطعات موبایل، شارژر گوشی و باتری موبایل بوده که روزانه پذیرای کاربران بسیاری است. با بررسی مشخصات و خرید شارژر گوشی همچنین کابل شارژ اصل از ابزارک موبایل، از 7 روز گارانتی تعویض برخوردار خواهید بود. تیم ابزارک موبایل قبل از ارسال تمامی شارژرها و کابل‌ها را از نظر سلامت کالا تست کرده و به بهترین شکل آن‌ها را بسته بندی می‌کند تا در زمان ارسال و تحویل آن، کاملا سالم در اختیار شما قرار گیرد. برای ارتباط با این مجموعه‌ می‌توانید به نشانی فارس، شيراز، خیابان داریوش، بازار دشتی، طبقه دوم، واحد s4 به صورت حضوری مراجعه کرده یا با شماره تلفن 09176824099 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل فرآیند خرید خود می‌توانید از تمامی نقاط کشور از طریق نشانی اینترنتی https://abzarakmobile.com خرید خود را انجام دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابزارک موبایل
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان