آشنایی با پروفیل و درگاه معتبر عرضه کننده آن

قیمت پروفیل-کاماپرس
ژیوار

کاربرد قطعات فلزی در زندگی بشر روز به روز بیشتر می­‌شود. پروفیل، یکی از مقاطع فولادی است که به منظور تقویت و استحکام بخشیدن به ساختمان‌ها، توزیع بار و ایجاد فضای داخلی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت پروفیل با توجه به ابعاد و اندازه، وزن و امثال آن تعیین می‌شود، ولی در کل، این محصول جزو مقاطع آهنی گران قیمت بازار نیست.

به گزارش کاماپرس، پروفیل یک مقطع فلزی طویل و بسیار محکم است. به منظور ساخت پروفیل، فولاد را با روش‌هایی مانند کشش، فشرده سازی یا نورد شکل می‌دهند. در انتخاب این محصول باید سه شاخص مقطع، ضخامت و طول را مورد توجه قرار داد و سپس یک نوع از این محصول را خریداری کرد. قیمت پروفیل با توجه به این موارد و مسائلی مانند روش تولید، کارخانه تولیدکننده و نظایر آن تعیین می‌شود.

در این گزارش با مزایا، روش تولید و قیمت پروفیل آشنا می­‌شوید.

مهم‌ترین مزایای پروفیل

پروفیل از چند جهت مورد توجه صاحبان کسب و کارهای مختلف و صنعتگران قرار دارد که به مهمترین آنها در ادامه پرداخته شده است.

قابل بازیافت بودن: یکی از مزایای اصلی پروفیل، قابل بازیافت بودن آن است که گذشته از صرفه اقتصادی، به محیط زیست نیز آسیب وارد نمی‌کند. با توجه به اینکه پایه و اساس پروفیل از فولاد است، امکان بازیافت آن وجود دارد. فولاد قابلیت بازیافت چندین باره دارد، زیرا هیچ یک از خواص آن تغییر نمی‌کند.

دریان سفر امید

مقاومت در برابر خوردگی: پروفیل ضدزنگ دوام بسیار بالا و مقاومت فراوانی در برابر خوردگی دارد. پروفیل در هر قطعه‌ای باعث افزایش مقاومت و ماندگاری بیشتر آن در برابر تغییرات یکباره آب و هوا، رطوبت، حوادث زیانبار و پدیده‌های طبیعی می‌شود.

عایق صدا و حرارت: پروفیل‌ها عایق‌های مناسبی برای صدا محسوب می‌شوند و تا حد زیادی آن را سرکوب می‌کنند. استفاده از پروفیل در ساختمان‌ها و بناهای مختلف نیز متداول است، زیرا این محصول به نوعی متعادل کننده دمای خانه است و از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری می‌کند.

با توجه به مزایای فوق، استفاده از پروفیل در بخش‌های مختلف صنعت یا ساخت و ساز پررونق است و این محصولات برای ساخت انواع در و پنجره، حفاظ، نرده، پوشش سقف، ساخت کرکره مغازه‌، صنایع پل­سازی، خودروسازی، صنایع نظامی و شهرسازی کاربرد فراوان دارند.

روش فرم دهی و تولید پروفیل

پروفیل با دو روش سردکاری و گرم­کاری، فرم گرفته و سپس با روش مخصوص تولید می‌شود. حتی روش تولید نیز روی قیمت پروفیل اثر دارد.

در روش سردکاری، توده‌ای از استیل با ضخامت معین با استفاده از نیروهای بسیار بالا و تجهیزات مخصوص مثل پرس‌های هیدرولیک و ماتریس‌های خمشی به شکل پروفیل خم می‌شود، اما در روش گرم کاری، توده‌ استیل با قطر بزرگ‌تر به شکل پروفیل خم می‌شود. معمولا در این روش، توده استیل با دمای بالایی گرم می­شود تا از خاصیت انعطاف­‌پذیری زیاد آن نهایت استفاده به عمل آید. پس از این مرحله، پروفیل به شکل دلخواه با استفاده از دستگاه‌های خمشی فرم داده می‌شود.

بعد از هر دو روش ذکر شده، مراحل پردازش بعدی اعم از برش، سوراخ کاری و تمیزکاری انجام می­‌شود تا در نهایت پروفیل به شکل مناسب و کیفیت مساعد تولید شود. در ادامه، انواع روش‌های تولید پروفیل توضیح داده شده است.

کششی: کششی یکی از روش‌های تولید پروفیل است که در آن قطعه فلزی به صورت طولانی کشیده می­شود تا شکل پروفیل به خود گیرد.

اکستروژن: اکستروژن یکی دیگر از روش­‌های تولید پروفیل است که با ایجاد یک سوراخ کوچک روی قطعه فلزی و تحت فشار قرار دادن آن، پروفیل تولید می‌شود.

فرمینگ: رول فرمینگ یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد تولید پروفیل است که در آن قطعات فلزی به صورت چرخشی روی دو رول قرار گرفته و تحت فشار قرار می‌گیرند تا پروفیل نهایی به وجود آید.

پرس: در روش پرس کاری، فشرده سازی قطعه فلزی و تحت فشار قرار دادن آن منجر به شکل­‌گیری پروفیل می‌شود.

پروفیل - کاماپرس

کف قیمتی سه نوع پروفیل موجود در بازار

با توجه به اهمیت این محصول و کاربرد بالای آن قیمتش بسیار اهمیت دارد. هم اکنون کف قیمت پروفیل گالوانیزه 2 سایز 20 در 20 میلیمتر به 56 هزار و 420 تومان می‌رسد. کف نرخ پروفیل مبلی 0.7 مربوط به سایز 10 در 20 آن است که 51 هزار و 820 تومان اعلام شده است. کف قیمتی پروفیل استیل آلیاژ 304 با ابعاد 20 در 20 و ضخامت 1 میلیمتری تقریبا در حول و حوش 218 هزار قرار دارد.

افرادی که به آگاهی از قیمت سایر پروفیل‌های موجود در بازار ایران تمایل دارند بهتر است به درگاه آهن ملت سر بزنند.

اطلاع از قیمت پروفیل با «آهن ملت»

آهن ملت یک درگاه معتبر فروش انواع مقاطع آهنی و فولادی است که بالغ بر 15 سال در این حوزه سابقه فعالیت دارد و طی این مدت خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه کرده است.

علاقه‌­مندان برای آگاهی از قیمت پروفیل و روش‌­های تولید آن می­‌توانند به وبسایت https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز