آشنایی با وظایف وکیل بیمه تامین اجتماعی

بهترین-وکیل-تامین-اجتماعی-بیمه-کاماپرس
ژیوار

روابط بین کارگر و کارفرما ازعمده مسائل مهم و پرکاربردی است که در قانون کار برای آن ضوابط و قوانین معینی در نظر گرفته شده است. به لحاظ قانونی کارگر و کارفرما در برابر یکدیگر دارای عمده وظایفی هستند که باید ضمن تعهد به آنها، به درستی به آن عمل کنند. در اغلب مشاغل همواره شاهد بروز اختلافات و مشکلات گوناگون بین کارگران و کارفرمایان هستیم که بروز هر یک از آنها یک امر طبیعی است.

به گزارش کاماپرس، گاهی بروز این اختلافات به حدی تبدیل می‌شود که کارگر و کارفرما اقدام به طرح شکایت از یکدیگر می‌کنند. حوزه مرتبط با قانون کار بسیار تخصصی بوده و برای طرح دعوی در دادگاه بهتر است از وکیل بیمه تامین اجتماعی کمک گرفت.

در این گزارش، بهترین وکلای تامین اجتماعی معرفی شده است.

منظور از وکیل بیمه تامین اجتماعی چه کسی است؟

وکیل بیمه تامین اجتماعی کسی است که دارای دانش و تخصص لازم در امور حقوقی و کیفری است اما بیشتر در مسائل مرتبط با بیمه فعالیت می‌کند. در واقع وکیل بیمه تامین اجتماعی در تمامی حوزه‌های مرتبط با بیمه اعم از بیمه تامین اجتماعی، بیمه کارگر، بیمه شخص ثالث، بیمه درمانی و غیره فعال بوده و در رابطه با این‌گونه مسائل موکلین خود را راهنمایی می‌کند.

گاهی پیش می‌آید که کارفرمایان در برابر کارگران و کارمندان خود کوتاهی می‌کنند و ممکن است از انجام وظایف خود امتناع کنند و تکالیف خود را به درستی در مقابل کارگر انجام ندهد.

دریان سفر امید

در نتیجه، شخص کارگر می‌تواند همراه با وکیل بیمه تامین اجتماعی دادخواستی تنظیم کند و در دادگاه‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما از حقوق خود دفاع می‌کند.

وکیل بیمه تامین اجتماعی وکیلی است که ضمن تسلط کامل به قوانین بیمه از حقوق شخص بیمه شده و شکایت او در برابر کارفرما دفاع می‌کند.

وکیل تامین اجتماعی-کاماپرس

چه زمانی به وکیل بیمه تامین اجتماعی نیاز داریم؟

مطابق قانون بیمه تامین اجتماعی و قانون بیمه کار، کارگر و کارفرما در برابر یکدیگر تعهداتی دارند که تعهد به هر یک از آنها یک اصل ضروری است. مطابق با ماده 148 قانون کار، بیمه کردن کارگر یکی از مهم‌ترین وظایف کارفرما است. گاهی میان کارگر و کارفرما اختلافاتی پدید می‌آید که عموما به دلیل عدم تعهد به قوانین قرارداد یا در خصوص بیمه کارگر است.

به طور معمول، در مراحل اولیه این اختلافات، شخصی ثالث بین کارگر و کارفرما صلح ایجاد می‌کند و مشکل برطرف می‌شود؛ اما گاهی این اختلاف به حدی گسترش پیدا می‌کند که به راحتی قابل حل شدن نیست. در این زمان افراد برای حل اختلاف خود در رابطه با مسائل مرتبط با بیمه تامین اجتماعی به دادگاه حل اختلاف یا دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند.

از دیگر مواردی که به وکیل بیمه تامین اجتماعی نیازمند هستیم در خصوص بیمه بازنشستگی است. کارفرمایان یا خود افراد می‌توانند در زمانی که مشغول به فعالیت کاری هستند، خود را بیمه بازنشستگی کنند تا پس از پایان دوران کار به آنها مستمری تعلق بگیرد.

هنگامی که سازمان درخواست کاری فرد را قبول نکند و حق بیمه او را پرداخت نکند، فرد می‌تواند با همراهی یک وکیل بیمه تامین اجتماعی نسبت به رای سازمان اعتراض کند.

طبق قانون تامین اجتماعی، مستمری وجهی است که برای جبران کل یا جزئی از حقوق فرد بیمه شده به خود شخص و یا در صورت فوت فرد به خانواده او تعلق می‌گیرد. برای مثال فردی پس از گذشت 25 سال از خدمت خود و پرداخت منظم بیمه، درخواست خود برای مستمری بازنشستگی را به سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کند اما این سازمان تنها 20 سال از پرداخت حق بیمه فرد را قبول می‌کند.

در این حالت، فرد می‌تواند همراه با وکیل بیمه تامین اجتماعی اعتراض خود نسبت به رای سازمان را به دیوان عدالت اداری ارسال کند. در نهایت، وکیل بیمه تامین اجتماعی با ارائه اسناد و مدارک جمع‌آوری شده و استفاده از دانش حقوقی خود به خوبی از حقوق موکل خود دفاع می‌کند.

دیوان پس از بررسی مدارک و سوابق موجود، رای نهایی خود را برای قبول یا رد افزایش سابقه پرداخت بیمه اعلام می‌کند.

چگونگی تنظیم شکایت و ارائه مدارک و شواهد معتبر در رای نهایی دیوان عدالت اداری بسیار موثر است. بنابراین، افراد بهتر است به منظور موفقیت در پرونده و دفاع از حقوق خود، برای تنظیم شکایت و ارائه مدارک معتبر از بهترین وکیل بیمه تامین اجتماعی مشورت بگیرند و از صفر تا صد روند پرونده خود را به او بسپارند.

از دیگر شکایتی که در خصوص بیمه تامین اجتماعی مطرح می‌شود، دریافت مستمری برای از کارافتادگی جزئی یا کلی است. از کارافتادگی زمانی برای فرد پیش می‌آید که او نمی‌تواند مجددا مشغول به کار شود و یا به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند به میزان قبل کار کند، در این صورت فرد می‌تواند از بیمه از کارافتادگی خود استفاده کند.

برای مثال ممکن است فردی دارای 20 سال سابقه کار و پرداخت منظم بیمه باشد، اما کارفرما سابقه فرد را کمتر اعلام کند و یا سازمان سابقه پرداخت بیمه او را کاهش دهد.

این فرد برای بیان اعتراض و درخواست افزایش سابقه می‌تواند برای دریافت مشاوره از وکیل بیمه تامین اجتماعی کمک بگیرد و با راهنمایی او شکایت خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کند.

وکیل بیمه تامین اجتماعی

چرا به وکیل بیمه تامین اجتماعی نیاز داریم؟

در مواقعی که در رابطه با بیمه تامین اجتماعی بین بیمه شده و کارفرما اختلافاتی پدید می‌آید، در قدم اول اداره کار می‌تواند به این مسئله رسیدگی کرده و اختلاف موجود را برطرف کند.

اداره کار پس از رسیدگی به اختلافات طرفین، رای اولیه دادگاه را صادر می‌کند که در این حالت افراد باید طی 15 روز زمان دارند تا نسبت به رای صادرشده توسط شورای حل اختلاف اعتراض کنند.

دریافت راهنمایی از بهترین وکیل بیمه تامین اجتماعی

موسسه حقوقی دادپویان، یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین موسسات حقوقی در زمینه حل پرونده‌های حقوقی و کیفری است. این مرکز حقوقی از جمعی از وکلای پایه یک دادگستری در زمینه‌های مختلف حقوقی، خانواده، کیفری، قرارداد، مالی، تجاری و غیره تشکیل شده است.

موسسه حقوقی دادپویان با برخورداری از دانش و تجربه وکیل بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین، تصویری، تلفنی و حضوری به افراد مشاوره ارائه می‌دهد و صفر تا صد حل پرونده‌های حقوقی آنها را بر عهده می‌گیرد.

افراد برای اطلاع از خدمات و ویژگی‌های متنوع این مجموعه می‌توانند به وبسایت این موسسه به آدرس /https://dadpouyan.vip مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 91307831-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز