آشنایی با عوامل موثر بر افت قیمت خودرو

قیمت خودرو
تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه به علت وجود مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، برخی افراد به خرید خودروهای کارکرده یا مدل پایین‌تر از سطح علاقه و انتظارشان مجبور می‌شوند. به همین خاطر، عوامل موثر بر افت قیمت خودرو را باید به خوبی بشناسید تا بتوانید خودروی نسبتا مناسبی را خریداری کنید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۶ عامل موثر بر افت قیمت خودرو می‌پردازد.

مدل و میزان کارکرد خودرو

مهم‌ترین دلیل افت قیمت خودرو مدل آن است چراکه خودروهای قدیمی‌تر بیشتر افت قیمت خواهند داشت. البته امکان پیدا کردن خودروهای بی‌نقص وجود دارد اما باید وقت زیادی برای آن صرف کنید. به علاوه میزان کارکرد خودرو نیز بسیار تاثیرگذار است چراکه باید در نظر گرفت هر خودرویی کارکرد مشخصی دارد و در آن کیلومتر مستهلک می‌‌شود.

تعویض قطعات بدنه خودرو

پس از تصادفات نسبتا سبک یا در صورت ایجاد خراش‌های عمیق بر سطح بدنه خودرو، مالک می‌تواند با رنگ‌آمیزی دوباره‌ی نقاط آسیب‌دیده، ایرادهای موجود در نمای ظاهری خودرو را برطرف کند. اگر مقدار آسیب وارد شده به بدنه‌ی خودرو، تنها با رنگ‌آمیزی برطرف نشود، مالک ناچار به تعویض قطعات معیوب خواهد بود. لازم به ذکر است در برخی مواقع بخش‌هایی مانند پوسته سقف، صندوق، ستون عقب یا نیمی از بدنه خودرو تعویض می‌شود که تشخیص آن کار بسیار سختی خواهد بود. وجود قطعات یا اجزایی در خودرو که مربوط به بدنه اصلی آن نباشند، افت قیمت بیشتری را برای خودرو نسبت به رنگ‌شدگی آن به همراه خواهد داشت.

تصادفات شدید یا رنگ‌شدگی خودرو

اگر خلافی خودرو بالا باشد؛ یعنی از مشکلات تصادف بیشتری برخوردار است. تصادفات در خودرو می‌توانند سطحی یا شدید باشند؛ در موارد سطحی ممکن است احتیاج به رنگ کردن خودرو نبوده و بدون رنگ، خودرو صاف شود اما در تصادفات شدیدتر، بعضا حتی شاسی ماشین نیز آسیب دیده و بدنه‌ی ماشین باید صافکاری کامل و سپس رنگ شود. در مواردی نیز باید قطعات بدنه به علت شدت صدمات وارده شده تعویض شود. اینگونه به علت شدت تصادف، دچار افت قیمت خودرو به شکل بسیار بیشتری خواهیم شد.

قیمت خودرو

میزان اعتبار بیمه‌نامه خودرو

برخورداری از بیمه‌نامه‌ای با اعتبار بیش از ۹ ماه می‌تواند یک امتیاز بسیار عالی برای خودرو محسوب شود. در مقابل خودروهایی با اعتبار بیمه کمتر از 4 ماه یا فاقد بیمه‌نامه، افت قیمت چشمگیری خواهند داشت. علاوه‌ بر آن، خودروهای دست‌ دومی که از تخفیف بیمه‌ای برخوردار باشند، هزینه بیمه مجدد آن‌ها بسیار کمتر از خودروهای فاقد تخفیف خواهد بود.

شرایط فنی خودرو

نحوه‌ی استفاده از خودرو و شدت فشار آوردن به موتور آن، به هر علت می‌تواند عمر قطعات فنی ماشین را به حداقل حالت ممکن برساند. به عنوان نمونه رانندگی با دنده‌ی نامناسب و نحوه راندن خودرو با فشار بیش از حد، از مواردی است که موجب مستهلک شدن و افت قیمت خودرو می‌شود.

وضعیت کابین خودرو

منظور از وضعیت کابین خودرو تمیز بودن و مرتب نگه داشتن قطعات و وسایل تزئینی داخل اتاق آن است. به عنوان نمونه، داشبود و کف خودرو از مواردی است که نظافت آن می‌تواند نکته مثبت محسوب شود. ظاهر کابین خودرو به شدت برای خریدار مهم بوده و در صورت تمیز نبودن باعث افت قیمت خودرو می‌شود.

استعلام قیمت خودرو از “همراه مکانیک”

مجموعه‌ی همراه‌ مکانیک از سال ۱۳۹۲ با همکاری متخصصان حوزه‌ی خودرو و نخبگان دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون به کامل‌ترین مرجع خدمات خودرو در کشور، از مشاوره تخصصی خرید و فروش تا خدمات خودرو در محل با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان تبدیل شده است. برای ارتباط با این مجموعه‌ می‌توانید به نشانی تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک 56 رفته یا با شماره تلفن‌های 02167632000 یا 02191070700 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل در انجام امور می‌توانید به نشانی اینترنتی www.hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز