آشنایی با بهترین زمان سفر به کنیا

ژیوار

کشور جمهوری کنیا در شرق قاره آفریقا واقع شده و لقب مروارید آفریقای جنوبی را داراست. این کشور از جنوب با کشور تانزانیا، از غرب با کشور اوگاندا، از شمال غربی با کشور سودان، از شمال با کشور اتیوپی، از شمال شرقی با کشور سومالی و از شرق با اقیانوس هند هم مرز است. کنیا دارای فرهنگ‌های غنی و متفاوتی مانند سواحیلی در منطقه ساحلی و پاستورالیست در شمال آن است. امروزه فرهنگ ماسایی در سراسر کنیا به علت صنعت توریسم به‌ خوبی شناخته شده‌ است؛ هر چند که تنها یک قبیله کوچک در پارک ملی ماسای مارا هستند. به همین خاطر تور کنیا طرفداران بسیاری داشته و سالانه مردم بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جاذبه‌ها و بهترین زمان سفر با تور ارزان کنیا می‌پردازد.

تور کنیا - کاماپرس

جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور کنیا

مرکز زرافه‌های نایروبی: این مکان برای محافظت از زرافه‌های در معرض انقراض در سال 1979 تاسیس شد. جاذبه‌ی اصلی آن، غذا دادن به زرافه‌ها از جایگاه بازدیدکنندگان است.

پارک ملی نایروبی: این پارک در 7 کیلومتری جنوب نایروبی در سال 1946 تاسیس شد. از سه طرف حصار کشیده شده و مرز جنوبی به دلیل مهاجرت حیوانات به دشت‌های کیتنگلا باز است. در این پارک گونه‌های مختلفی از کل یالدار، گورخر، کرگدن، شیر، چیتا، زرافه، آهو، ایمپالا، بوفالو و دیگر جانوران زندگی می‌کنند.

دریان سفر امید

کوهستان کنیا: این کوه آتشفشان دومین کوه بلند قاره آفریقا بعد از کلیمانجارو بوده که دامنه‌های آن سرسبز و پوشیده از جنگل است و در سال 1997 در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

دریاچه نایواشا: این دریاچه آب شیرین، بلندترین جا از سطح دریا در ریفت ولی است. وجود اسب‌های آبی و انواع پرندگان مانند فلامینگو به این دریاچه زیبایی بیشتری بخشیده که از جذابیت‌های تور کنیا است.

پارک ملی ساوو: از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی دنیا بوده و لقب بزرگ‌ترین پارک ملی کنیا را دارد. به دو نیمه شرقی و غربی توسط جاده و راه آهن تقسیم شده که کوه‌های آتشفشانی در نیمه غربی و در نیمه شرقی زمین‌های پست و هموار وجود دارد. گونه‌های مختلف حیات وحش مانند بیگ فایو، شیر، فیل، کرگدن، بوفالو و پلنگ در این پارک دیده می‌شود.

هتل مانور زرافه کنیا: از معروف‌ترین هتل‌های جهان بوده که در آن ۸ زرافه نگهداری شده و می‌توانند کاملاً آزادانه در آن تردد کنند. حین قدم زدن یا غذا خوردن می‌توانید تجربه تعامل با حیوانات را داشته باشید. اقامت در این هتل به طور اختیاری در تور کنیا انجام می‌شود.

بهترین زمان سفر با تور کنیا چه زمانی است؟

کنیا به علت حیات وحش بی‌نظیر در دنیا معروف است. در حد فاصل دی تا اسفند، گله‌هایی در زمین‌های جنوبی سرنگتی حضور دارند. این زمان فصل زادآوری حیوانات بوده و تعداد حیوانات متولد شده به میلیون می‌رسد. در اواخر بهمن حیوانات از زمین‌های جنوبی به سمت شمال در مرکز سرنگتی و ماسای مارا حرکت می‌کنند.

در حد فاصل فروردین تا خرداد، شاهد بارش‌های شدید خواهیم بود به همین دلیل حیوانات از رودخانه‌ها عبور می‌کنند. در اردیبهشت بیشتر حیوانات از رودخانه گرومتی عبور کرده که عموما در معرض خطر حمله کروکودیل‌های رودخانه قرار می‌گیرند یا طعمه سیلاب‌ها می‌شوند. در تیر شاهد اوج حرکت گله‌های میلیونی علف‌خواران به رودخانه مارا؛ مرز بین سرنگتی در تانزانیا و ماسی‌مارا هستیم. عبور حیوانات از این رودخانه بهترین زمان برای تماشای آن‌ها خواهد بود. گورخر، غزال‌ و گوزن‌ یالدار برای پیدا کردن علف‌های تازه به جلو حرکت می‌کنند و برای امنیت از گربه‌سانان وحشی دوری می‌کنند. مرداد تا مهر گله‌ها همچنان در اطراف رودخانه مارا و شمال سرنگتی می‌مانند تا دسته‌ای از رودخانه مارا عبور کنند و دوباره بازگردند. در این فصل تعداد حیوانات علف خوار کم شده اما حیوانات وحشی بسیاری را می‌توانید مشاهده کنید. در نهایت آبان تا آذر نیز نزدیک فصل زایش بوده و علف‌ها از بین می‌روند. حیوانات برای آخرین بار از رودخانه مارا عبور می‌کنند تا به محل اولیه‌ خود در جنوب سرنگتی بازگردند. در تور کنیا آبان ماه شاهد شکارهای گربه‌سانان بزرگ بسیاری خواهید بود. کفتارها، سگ‌های وحشی و دیگر درندگان در کنار علف‌خواران بزرگ دیده می‌شوند. بسته به اینکه از تماشای چه حیواناتی و چه صحنه‌هایی از طبیعت لذت می‌برید باید ماه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تور کنیا-کاماپرس

خرید تور کنیا از آژانس مسافرتی “هرمس “

آژانس هرمس به شکل تخصصی اقدام به برگزاری مستقیم تورهای خارجی و داخلی به صورت گروهی، چارتری و انفرادی می‌کند. این امکان در گروه این آژانس‌ فراهم بوده که مسافرین بسته‌ی تور و سفر سفارشی خود را درخواست کرده و خدمات کاملا مطابق با درخواستشان را دریافت کنند. هرمس ۷۲۴ به جز خدمات کامل تور، با داشتن مجوز از سازمان هواپیمایی کشور امکان صدور تمام بلیط‌های هوایی برای تمامی ایرلاین‌ها را دارند. با خرید تور کنیا از آژانس هرمس به عنوان مجری مستقیم، از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد. به همین خاطر می‌توانید برای دریافت مشاوره به نشانی اینترنتی www.hermes724.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با پشتبانی ۲۴ ساعته به شماره 02126353624 یا پشتیبانی ویژه در ساعات کاری به شماره  02126211000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : هرمس724
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز