آشنایی با انواع پروفیل و کاربرد آن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پروفیل‌ها یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند که در ابعاد و متریال‌های مختلف ساخته می‌شوند. این محصول به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: پروفیل ساختمانی و پروفیل صنعتی. از پروفیل‌های ساختمانی معمولاً برای ساخت در و پنجره استفاده می‌شود و پروفیل‌های صنعتی اغلب در صنایع خودروسازی کاربرد دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پروفیل یک نوع محصول فلزی است که به صورت تو خالی تولید شده و بسیار سبک است. به علاوه، این مقطع فلزی مقاومت و دوام بالایی داشته و بسیار مقرون به صرفه است. پروفیل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه این مطلب، به معرفی اجمالی آنها پرداخته خواهد شد.

انواع پروفیل

پروفیل‌ها را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی کرد. این محصول بر اساس متریال به کار رفته در آن، به سه دسته: پروفیل کامپوزیتی، پروفیل گالوانیزه و پروفیل آلومینیومی تقسیم می‌شود. به علاوه، پروفیل‌ها در اشکال مختلفی تولید شده و به لحاظ ظاهری به صورت دسته باز یا بسته به بازار عرضه می‌شوند. اما ویژگی هر کدام از این پروفیل‌ها چیست؟

پروفیل کامپوزیتی

پروفیل کامپوزیتی از مواد ترکیبی ساخته شده و در برابر خوردگی، مقاومت خوبی دارد. یکی از کاربردهای مهم این نوع پروفیل، استفاده در مناطق زلزله‌خیز برای افزایش ایمنی در برابر ارتعاشات است. پروفیل کامپوزیتی طول عمر بالایی داشته و بسیار سبک است.

راز آسمان پایتخت

به علاوه، این نوع پروفیل در مناطق شمالی کشور بسیار پرکاربرد است؛ چرا که آب و بارندگی موجب تغییر شکل سازه‌ها می‌شود. اما پروفیل کامپوزیتی مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.

پروفیل گالوانیزه

پروفیل‌های گالوانیزه هم مانند پروفیل‌های کامپوزیتی مقاومت خوبی در برابر خوردگی و رطوبت دارد و به همین دلیل، در شمال کشور نیز پرکاربرد است. با این حال، از پروفیل گالوانیزه به طور عمده در ساخت پنجره‌های دوجداره UPVC استفاده می‌شود.

پنجره‌هایی که با پروفیل گالوانیزه ساخته می‌شوند از هرز شدن پیچ‌های اتصال و دستگیره پنجره جلوگیری می‌کنند.  مقاومت بالای این پروفیل باعث شده تا از آن برای ساخت پنجره و سازه‌های مرتفع استفاده شود. به علاوه، پروفیل گالوانیزه عایق خوبی برای صدا و حرارت است.

پروفیل آلومینیومی

این پروفیل در دو قالب صنعتی و ساختمانی تولید می‌شود. نوع ساختمانی آن معمولاً در ساخت در و پنجره کاربرد دارد و نوع صنعتی آن بیشتر برای صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مزایای استفاده از پروفیل آلومینیومی، جلوگیری از اتلاف انرژی است. به علاوه، این پروفیل نسبت به جنس آهنی، شفافیت و روشنی خاصی دارد که موجب احساس تمیزی بیشتری می‌شود.

پروفیل باز و بسته

منظور از پروفیل باز و بسته، شکل ظاهری سطح مقطع پروفیل است. پروفیل‌های بسته برای ساخت در و پنجره و کرکره‌های برقی کاربرد زیادی دارند. در مقابل، پروفیل‌های باز به شکل‌های Z، U و… ساخته می‌شوند و بیشتر برای ساخت درهای چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید پروفیل

شرکت آهن سازان آرکا فعالیت خود را در زمینه فروش آهن از سال 1385 با نام تجاری آهن تخفیف آغاز کرده است. این مجموعه بزرگ در تولید و فروش انواع توری و رابیتس هم فعالیت داشته و به صورت دقیق، قیمت‌ها را در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود اعلام می‌کند. ارائه مشاوره رایگان، هماهنگی با باربری‌های قابل اعتماد و ارائه فاکتور رسمی جهت همکاری با شرکت‌ها و ارگان از جمله مزایای خرید از آهن تخفیف است. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به وبسایت این مجموعه مراجعه فرمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن تخفیف
آهن رویال
رایانه کمک
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز